Тест до уроку "Григір Тютюнник "КЛИМКО"

Про матеріал
Тест до уроку "Григір Тютюнник "КЛИМКО" допоможе перевірити, як діти орієнтуються по тексту твору та визначають художні засоби. Тест за скороченим варіантом повісті у підручнику О.Авраменка. Українська література. 7клас. Можна розбити на 2 варіанти: непарні - І, парні - ІІ
Перегляд файлу

Григір Тютюнник «Климко»

  1. Твір «Климко» за жанром:

А. роман 

Б. повість

В. оповідання

Г. новела


 

  1.  Хто не давав спати Климкові?

 


 

А. крики людей

 

Б. миші

 

В.стукіт коліс

Г. вибухи


 

  1. Про які гори йдеться мова у творі?

 

А. глиняні

 

Б. крейдяні

 

В. соляні

Г. вугільні


  1. Із ким жив Климко?

 

А. із дядьком Кирилом

 

Б.  із матір’ю

 

В. із дідом Уласом

Г. тіткою Мотрею


  1. Ким працював дядько Кирило?

 

А. машиністом поїзда

 

Б. пічником машиніста

 

В. сталеваром

Г. кочегаром


  1. Що було найбільшою радістю для хлопчика?

 

А. писати в зошитах

 

Б. прочитати нову книгу

 

В. допомогти дядькові

Г. кататися на потязі.


  1.      Климко прокинувся від ...

А. крику птахів

 Б. холодної роси

В. звуку літака

 Г. холоду


 


  1.                      Климко вирішив піти по сіль у ...

А. Донецьк 

БСлов'янськ 

В.Артемівськ 

Г.Краматорськ


 

  1.  «Він знав усіх, і його теж знали всі. Сивий, вусатий і кругло-товстий, як справжнісінький бочонок, … любив походжати ранками по базару — в широких смугастих штанях, у довгій, ледь не до колін, синій косоворотці, підперезаній крученим шовковим поясом з білими китицями. На ногах у нього були величезні жовті черевики. Він ніколи не купував, а лише весело перемовлявся з базаровими і реготав басом з-під білих розпущених вусів :  "Гу-гу-гу! Кха-кха-кха! О, моє вам шануваннячко!"           У цьому уривку йдеться про:

А. Кіндратович

Б. Дядько Кирило

В. Кочегар Савка

Г. Дід Бочонок.


 

10.  Хто дав Климкові сухарів на дорогу?


А. тітка Мотря

Б. Бочончиха

В. Зульфат

Г. Дід Бочонок


 

  1. Скільки червивих  сухарів отримав Климко  на дорогу?

А. 6

Б. 8

В.12

Г.20


 

  1. Хто порадив Климкові : «— Глядися ж у дорозі. А краще — пристань до якихось добрих людей, біженців, — серед нещасних багато є добрих…»?

А. тітка Мотря

Б. Бочончиха

В. Зульфат

Г. Дід Бочонок


 

  1.   Де знайшов собі притулок Климко, коли згорів барак?

А. у ваговій

Б. у школі

В. на пероні

Г. у Бочонка


14.  Зульфат Гареєв часто залишався ночувати у Климка, бо життя тут нагадувало пригоди…


А. Тома Сойєра

Б.  Робінзона Крузо

В. Котигорошка

Г. Івасика - Телесика


  

15.  «А через півмісяця — сталося те зранку — після короткого бою на станцію зі степу прийшли __________. Вони цілий день ганялися по висілку за курми, стріляли по них із карабінів та автоматів і лементували, як цигани».  На місці пропуску  -


А. німці

Б. італійці

В. чехи 

Г. англійці


 

16. «  нога ж у мене така, що ти один черевик увесь із головою сховаєшся» - який художній засіб?


А. Порівняння

Б. Гіпербола

В. Персоніфікація

Г. Фразеологізм


 

17. Чому опинилася на базарі Наталя Миколаївна:

А.  міняла трояндову сукню;

Б.  купувала борошно;

В. спілкувалася з давньою подружкою.

Г. продавала картоплю.

 

18. «Бородань з кам'яними очима» - який художній засіб?


А. Порівняння

Б. Гіпербола

В. Персоніфікація

Г. Епітет


 

 19. Що найбільше користувалося попитом на базарному майдані?


А. Сіль

Б. Борошно

В. Картопля

Г.Сало


 

20.  Який клас закінчили хлопці Зульфат і Климко


А. 4

Б. 5

В.6

Г.7


 

21.  Про кого йдеться? «… низенький, сухоплечий, у ватяних штанях, вовняних шкарпетках і гостроносих шахтарських чунях… приніс торбинку сухарів і, торохтячи ними, поклав на столі, зіперся руками й грудьми на ціпок і мовчки дивився, як Наталя Миколаївна поїть дитину чаєм з пляшечки».

 


А. Дідусь Гарєєв

Б. Дід Бочонка

В. Швець

Г. Поліцай


 

22.  Діжуркою у творі називається

А.  час чергування в депо

Б. робочий одяг залізничника

 В. залізна скринька дядька Кирила

 Г. барак, де мешкав Климко з дядьком

 

23. У якому місяці вирушив Климко у мандрівку?


А. березень

Б. вересень

В. жовтень

Г.листопад


 

24. «Дядько сидів просто на землі, обгорнувши ноги старою сукняною ковдрою. На скронях йому густо висіялася кучерява розсадка сивини, а лице було все в зморшках. І в кожній зморшці, здавалося Климкові, чаїлася добра лагідна усмішка. Перед дядьком двома рівними рядочками стояли прорезинені тапочки…»                       

Хто це?


 

А. Кіндратовича.

Б. Дядька Кирила.

В. Швець.

Г. Діда Бочонка.


 

25. Скільки Климко заплатив шевцеві за тапочки:


А. 3 рублі

Б. 5  рублів;

В. 12 рублів;

Г.  нічого


 


 

26. Яким чином Климко на базарі врятував дівчину (яка продавала свою хустку  ) від поліцаїв?

А. заховав дівчину

Б.назвав сестрою

В. вдарив поліцая

Г. вкусив поліцая


 


27. Куди ішла дівчина, яка продавала свою хустку біля шевця ?


А. на Сумщину

Б. на Донбас

В. На Полтавщину

Г. На Чернігівщину


 

 28. Скільки кілометрів Климко пройшов по сіль?


А. 50

Б.100

В.200

Г.300


 

29. Хто називав Климка «бідовеньким»?


А. тітка Мотря

Б. Бочончиха

В. тітка Марина

Г. Дід Бочонок


 

30. Скільки днів Климко пробув у  гарячці?


А. 2

Б. 3

В. 4

Г. 5


 

31. Чому тітка Марина не хотіла відпускати Климка:

 

А. полюбила, він став їй за сина;

Б.  він був їй за  наймита;

В.  хотіла, щоб він  відробив за сіль;

Г.  довкола було багато німців.

 

32.  Чим пригощала тітка Марина Климка?


А.  гарячим борщем;

Б.  парним  молоком;

В.   смачною кашею,

Г. квашеними яблуками


 

33. Хто зустрічав , чекав Климка «щодня виходить за переїзд у степ і довго журно дивиться пригаслими чорними очима на дорогу через вибалки…, звідки має прийти Климко»


А. тітка Мотря

Б. Бочончиха

В. Зульфат

Г. Дід Бочонок


 

34. Що попросив Климко у тітки Марини, окрім солі?


А. олії

Б. борошна

В. молока

 Г. хліба


  

 35. Який художній засіб: «паровоз, видно, старенький уже, хрипко дише та кидає негусті іскри в захмарене небо.»


А. Порівняння

Б. Гіпербола

В. Персоніфікація

Г. Фразеологізм


 

36. Чому Климко поспішав додому? 

А. Бо там не було війни

Б. Бо його чекали Наталя Миколаївна й Зульфат 

В. Бо хотів продати сіль

Г. Бо не хотів залишатися у тітки Марини.

 

37. «Дядьків потяг пролітав  станцію, як ураган». Який художній засіб?


А. Метафора і порівняння

Б. Гіпербола і фразеологізм

В. Персоніфікація і епітет

Г. Фразеологізм  і гіпербола


 

38. «То був веселий і мудрий паровоз…».  Який художній засіб?


А. Порівняння

Б. Гіпербола

В. Персоніфікація

Г. Фразеологізм


 

39. Яке дерево хотів посадити Климко із Зульфатом  на могилі  дядька Кирила:


А.  смереку;

Б.  калину;

В.   Вишню;

       Г.  яблуню.


 

40.Біля якого міста німець «повикидав» з вагона усіх пасажирів, коли Климко повертався додому?


А. Донецьк 

Б, Слов'янськ 

В. Артемівськ 

Г. Дебальцеве


 

41. Скільки кілометрів залишалося пройти Климкові додому після того, як німець «повикидав» з вагона усіх пасажирів?


А. 50

Б. 60

В. 80

Г. 100


 

42.Від чого  помер Климко?


А.     голоду;

Б.    фашистської кулі;

В.    підвищеної температури;

Г.    удару потягом.


 

 

43.  Хто став свідком смерті Климка?

 


А. тітка Марина

Б. Наталія Миколаївна

В. Зульфат

Г. Дід Бочонок


 

44. «з пробитого мішка тоненькою білою цівкою потекла на дорогу сіль...»


А. Порівняння

Б. Гіпербола

В. Метафора

Г. Фразеологізм


 


 


45. Художня деталь …

А. Має в собі прихований сенс, підтекст,

Б. завжди сумна за сприйняттям.

В. завжди повторюється декілька разів.

Г. характеризує тільки головного героя.

 

46.  Характерна риса чи виразна подробиця у творі, що має значне змістовне та ідейно-емоційне навантаження. Передусім за її допомогою письменник підкреслює характерну ознаку змальованих ним картин, предметів або характерів героїв. Вона може уточнювати або розкривати задум автора, виступати втіленням ідеї або лейтмотиву твору . Це -


А. Художня деталь.

Б. Епітет

В. Гіпербола

Г. Метафора


 

47. Художньою деталлю у повісті «Климко» є:

А. сукня Наталії Миколаївни

Б. діжурка дядька Кирила

В. тапки шевця

Г. сухарі дідуся Гареєва

 

48. Кого Наталія Миколаївна назвала  «Кармелючок   мій…»?


А. Кирила

Б. Климка

В. Зульфата

Г. Бочонка


 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Варечка
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
1762
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку