Перевірочний тест створено за матеріалом підручника інтегрованого курсу для 5 класу НУШ О.Пометун, Ю.Малієнко, Т.Ремех "Досліджуємо історію і суспільство", Київ, "Освіта", 2022 р.Тест, який складається із завдань з вибором однієї й декількох правильних відповідей, на встановлення логічних пар та містить ілюстрації, допоможе узагальнити знання учнів.
Обрати одну правильну відповідь.
1. Скільки природних заповідників та національних парків створено в світі? (0.5б)
а) 300; б) 3 тис.; в) 2,5 тис.; г) 11 тис.
2. Обери з переліку історико-культурний заповідник: ( 0.5б)
а) Кінбурнська коса в Миколаївській області;
б) Маріїнський палац;
в) Карпатський в м. Яремча;
г) "Гетьманська столиця" в м. Батурин.
3. Мета створення природних заповідників: (0.5б)
а) задля вивчення історичної спадщини;
б) щоб краще знати історію рідного краю;
в) для збереження флори і фауни, що знаходяться під охороною держави;
г) з метою розвитку туризма.
4. Країна, яка має найбільшу територію заповідників та національних парків: (0.5б)
а) США; б) Японія; в) Англія; г) Швейцарія.
5. Оберіть заповідник, зображений на українській гривні: ( 0.5)
а) Національний заповідник «Херсонес Таврійський»;
б) Національний заповідник «Давній Галич»;
в) Національний історико-археологічний заповідник «Ольвія»;
г) Національний історико-етнографічний «Переяслав».
6. Цей об'єкт, що знаходиться в Умані, визнано одним із семи чудес України: (0.5б)
а) "Качанівка"; б) "Софіївка"; в) Бахчисарайський палац; г) "Синевир".
7. Природні заповідники та національні парки в Україні займаюь площу: (0.5б)
а) 18%; б) 19%; в) 16%; г) 6,3%.
8. Зображення Богоматері у вигляді Оранти (мозаїка) знаходиться в заповіднику: (1б)
а) "Херсонес Таврійський";
б) "Софія Київська";
в) Києво-Печерський заповідник;
г) Золоті ворота в Києві.
9. Добери ілюстрацію єдиної садиби в Україні, що збереглася в поєднанні паркової та архітектурної частин: (1б)
а) б)
в) г)
Обрати декілька правильних відповідей.
10. До Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО внесено: (дві правильні відповіді - 1б)
а) Національний заповідник «Софія Київська»;
б) Історико-архітектурний Святогірський заповідник;
в) Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник;
г) Національний історико-меморіальний заповідник "Поле Берестецької битви".
11. Найбільше шкодить природним заповідникам: (дві правильні відповіді - 1б)
а) вирубування лісу;
б) заготівля сіна для годування тварин, які мешкають у заповіднику;
в) збір (здобич) рослин для наукових досліджень;
г) масове відвідування заповідників.
12. Обери факти, що свідчать про доброчинну діяльність Василя Тарновського: (три правильні відповіді - 1.5б)
а) вивчав історію українського права;
б) пожертвував чималі кошти на спорудження пам'ятників Б.Хмельницькому та І.Котляревському;
в) захоплювався козацькою добою;
г) був громадським і культурним діячем;
д) утримував Качанівську школу і в ній викладав;
ж) заповів колекцію з 758 малюнків та рукописів Т. Шевченка місту Чернігову.
Встановити відповідність (логічні пари).
13. Встановіть співвідношення між поняттями та їхнім визначенням:
1) заповідник; 2) палац; 3) храм; 4) замок;
а) споруда, що поєднувала житлові та оборонні будівлі; б) культова споруда для релігійних обрядів та свят; в) унікальна пам’ятка, створена з науковою метою; г) пам'ятка архітектури, велика парадна будівля; д) укріплена споруда військового призначення. (Баллов: 1)
1. 1),б); 2), д); 3),в); 4),а);
2. 1),в); 2),г); 3),б); 4),а);
3. 1),д); 2),а); 3),б); 4),в);
4. 1),г); 2),б); 3),д); 4),а).
14. Доберіть характеристики до світлин та створіть логічні пари: (1б)
а) одне з водоймищ парку називають «морем, що зачаровує»; б) дивовижне поєднання садово-паркового мистецтва та інженерної думки; в) відвідувачів вражають гроти, альтанки і фонтани; г) тут багато скульптур давньогрецьких богів і муз.
1. 1),б); 2), в); 3),а); 5),г);
2. 1),в); 2),г); 3),а); 4),б);
3. 1),г); 2),а); 4),в); 5),б);
4. 1),г); 2),в); 3),б); 4),а).