Тест до віршів Т. Шевченко «У нашім раї на землі…»,«Доля», «Росли укупочці, зросли…».
1.Т.Шевченко написав вірш "У нашім раї на землі..." у період
А) ранній; Б) пізній; В) заслання; Г) "трьох літ"
2. Установіть відповідність ("У нашім раї на землі...")
1.риторичне звертання |
|
А) Буває, іноді дивлюся, Дивуюсь дивом, і печаль.... |
2.епітет |
|
Б) А ти, Великомученице! Села Минаєш, плачучи, вночі. |
3.порівняння |
|
В) Літа минають. Потроху діти виростають... |
4.тавтологія |
|
Г) І вийшла ти за царину, З хреста ніби знята. |
|
|
Д)Слово мамо. Великеє, Найкращеє слово! |
3. Установіть відповідність між твором і жанром
1."У нашім раї на землі..." |
|
А) мініатюра-образок |
||
2.«Доля» |
|
Б)громадянська лірика |
||
3.«Росли укупочці, зросли…» |
|
В)інтимна лірика |
||
4."Сон" ("На панщині пшеницю жала...") |
|
Г)філософська лірика |
||
|
|
Д)пейзажна лірика |
||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
4. Вірші Т.Шевченка «Доля», «Росли укупочці, зросли…» написані в період творчості
А) перший; Б) другий; В) третій; Г) четвертий
5. Форма філософської лірики: вірш, у якому поет висловлює свої думки над проблемами життя і смерті, над баченим і пережитим- це
А) медитація; Б) ліричний вірш; В) елегія; Г) послання
6. Образ поета (його ліричне «я»), чиї переживання, думки та почуття відображено в ліричному творі- це
А) ліричний герой; Б) алегоричний образ; В) алегорія; Г) символ
7. Звернення поета до Бога,
щоб Всевишній сприяв щасливому
подружньому життю кожному,
хто прагне одружитися- це тема вірша
А) «Доля»; Б) «Росли укупочці, зросли…»; В) "У нашім раї на землі..."
8. Возвеличення долі, яка
супроводжувала Т. Шевченка
впродовж всього його життя- це ідея вірша
А) «Доля»; Б) «Росли укупочці, зросли…»; В) "У нашім раї на землі..."; Г) "Сон"
9. Установіть відповідність між твором і цитатою
1.«Доля» А) Радуйся, ниво неполитая!
Радуйся, земле, неповитая
Квітчастим злаком!
2. «Росли укупочці, зросли…» Б) Подай же й нам, всещедрий Боже!
Отак цвісти, отак рости,
Так одружитися і йти...
3. "У нашім раї на землі..." В) Ти не лукавила зо мною,
Ти другом, братом і сестрою
Сіромі стала.
4. "Сон" ("На панщині пшеницю жала...") Г) Та, щоб дожать до ланового,
Ще копу дожинать пішла.
Д) Нічого кращого немає,
Як тая мати молодая
З своїм дитяточком малим.
10. Установіть відповідність між художнім засобом і прикладом ( «Доля», «Росли укупочці, зросли…»)
1.Звертання А) «в тяжкій дорозі», «світ тихий», «любов безвічна».
2.риторичне запитання Б) «росли – зросли», «розійшлись … зійшлись», «на
той світ тихий».
3.Тавтологія В) Росли укупочці, зросли; Сміятись, гратись перестали.
4. повтори Г) «Які з нас люде?»
Д) «учися, серденько…», «ходімо ж, доленько моя»,
«мій друже вбогий, нелукавий!»
11. Закінчіть речення: « Учися, серденько, колись // З нас будуть______
12. Заповніть пропуск у реченні назвою твору.
У другій частині вірша ____________ ліричний герой у молитовній формі висловлює думки про цінність подружжя й людського життя.