Тест "Другорядні члени речення"

Про матеріал
Даний тест є авторським і розроблений відповідно до чинних підручників і програм з української мови, затверджених Міністерством освіти і науки України. Можна використовувати як для підготовки до ЗНО так і на уроках
Перегляд файлу

1. Обставина причини є в реченні

А) Брат навчився керувати автомобілем.

Б) Читаючи підручник, робіть нотатки.

В) Шляхи засипаючи, завиває лютнева хуртовина.

Г) Поранений солдат побілів від болю.

Д) Мандрівники були вже дуже далеко від домівки.

2. Обставина мети є в реченні

А) За Сулою, десь далеко-далеко, спалахували зірниці.

Б) Не від їжі ростуть діти, а від радості.

В) Маленьку хату обступили кругом високі ясени.

Г) Десь поїхав мій миленький іншої шукати.

Д) О степе, на теплій долоні зрости б і мені колоском!

3. Обставина способу дії є в реченні

А) Заходить до хати зоря-зоряниця, і гомін стихає кругом.

Б) Ходить вітер яром та горою, плачуть трави, тужать під косою.

В) Прісною прохолодою повіяло з лісу.

Г) За півкілометра річка розпливалася великим плесом трохи меншого чистого ставу.

4. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

1. підмет                       А) Молодість здатна творити несподіване й неймовірне.

2. присудок                     Б) Як розбещує людину сама можливість принижувати інших!

3. означення                В) Не дивиться їм грізно в очі «завтра».

4. обставина                Г) А він стоїть наперекір усім напастям.

                                     Д) Народ шукає в геніях себе.

5. Установіть відповідність.

1. підмети                 А) Пливуть переді мною сині води, білі піски.

2. присудки              Б) Звичністю, буденністю позначено тут життя. Б

3. додатки                В) Світ здається чарівною казкою, нерозгаданим плетивом мрій.

4. означення            Г)  Тихо опадає цвіт яблунь і груш.

                                 Д) Під моїм вікном густо, медово пахне акація.

6. З’ясуйте, яким членом кожного з речень є інфінітив 

1. підмет           А) Поїдемо поговорити з лісом.

2. додаток           Б) Найвище уміння – почати спочатку життя, розуміння, дорогу, себе.

3. означення      В) Ніяка аптека не може змагатися з природою.

4. обставина      Г) Стихія перешкодила піратам здійснити їх план.

                           Д) Здатність орієнтуватися в навколишньому середовищі властива                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          людині спостережливій.

7. З’ясуйте, яким членом кожного з речень є інфінітив 

1. підмет            А) Розпрягайте, хлопці, коні та лягайте спочивать.

2. додаток          Б) Поважати людину – це ж ціла наука.

3. означення      В) По-справжньому починають цінувати життя після тридцяти.

4. обставина      Г) Учімося в дітей сприймати білий світ довірливо.

                           Д) Живу бажанням творити добродії діла.

8. Установіть відповідність

1. додаток          А) Любові й щастя хочеться людині.

2. присудок       Б) Прости мені, я згарячу забувся.

3. означення     В) Черешні в нашому саду розкішні.

4. обставина     Г) На небі гуляв повний місяць.

                          Д) Завжди величніша путь на Голгофу.

9. З’ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово)

Українській класичній (1) прозі (2) завжди була (3) властива яскрава (4) поетичність.

А) підмет

Б) присудок

В) означення

Г) додаток

Д) обставина

10. З’ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово)

(1) І пісня, і казка, і приказка (2) неминуче повертають (3) нас до (4) цілющих джерел землі.

А) підмет

Б) прямий додаток

В) означення

Г) обставина

Д) непрямий додаток

11. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1) підмет                   А) Я лиш син народу.

2) присудок              Б) Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

3) означення            В) Писати вірші – жить непросто.

4) обставина            Г) І гнеться дерево від плоду.

                                 Д) Русявий день гаптує сни світанню.

  12. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1) додаток               А) Вік прожити – не поле перейти.

2) присудок            Б) Хлопець з переляку накивав п’ятами.

3) означення          В) Жовтокоса осінь сіла спочивать.

4) обставина          Г) Учнів попросили зайти в клас.

 13. З’ясуйте синтаксичну роль виділеного дієслова в реченнях

1) підмет

2) компонент складеного дієслівного присудка

3) додаток

4) обставина

А) Звичай робити писанки виник в Україні ще з дохристиянських часів.

Б) Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.

В) Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.

Г) На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.

Д) Співати – це обов’язково, як дихати.

14. З’ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово)

Ніколи не треба забувати про своє призначення й (1) завжди пам’ятати, що (2) митці покликані народом для того, аби показувати (3) світові насамперед, що життя (4) прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

А) підмет

Б) іменна частина присудка

В) означення

Г) обставина

Д) додаток

 

 

 

 

docx
Додано
6 серпня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку