КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для 7 класу НУШ. Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 7 – 9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 24.07.2023 № 883).
№ |
Зміст програмового матеріалу |
|
Дата |
|
І семестр |
|
|
||
ВСТУП Українська мова єднає нас |
|
|||
1 |
Мова – нетлінний скарб кожного народу.Українська мова як засіб єднання , згуртування українського народу |
|
|
|
2 |
РМ. Мовленнєвий етикет. Стійкі вислови в системі мовленнєвого етикету українців |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО |
|
|||
3 |
Словотвір. Похідні й непохідні слова.Основні способи словотворення |
|
|
|
4 |
Лексикологія. Групи слів за значенням, походженням, уживанням. Фразеологізми |
|
|
|
5 |
РМ. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стильДокладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за колективно складеним складним планом) |
|
|
|
6 |
Морфологія. Рід та число іменників, відмінювання іменників |
|
|
|
7 |
Групи прикметників за значенням , ступені порівняння прикметників |
|
|
|
8 |
Морфологія. Відмінювання числівників, поєднання числівників з іменниками, уживання числівників на позначення час |
|
|
|
9 |
Розряди займенників |
|
|
|
10 |
РМ. Поняття про медіатекст.Засоби масової інформації (медіа). Джерело інформації. Надійність джерел інформації. Неправдива (фейкова) інформація.Новини як оперативні повідомлення, які містять суспільно важливу та актуальну інформацію (загальне ознайомлення)Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ |
|
|
|
Орфографічний практикум |
||||
11 |
Букви е, и на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви и, і в словах іншомовного походження. |
|
|
|
12 |
Правопис префіксів |
|
|
|
13 |
Велика буква та лапки у власних назвах |
|
|
|
14 |
Правопис складних слів разом і з дефісом. |
|
|
|
15 |
Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів –ськ-,-ств- |
|
|
|
16 |
РМ Контрольна робота.Аудіювання |
|
|
|
17 |
Подвоєні букви |
|
|
|
18 |
Апостроф. М’який знак |
|
|
|
19 |
Лексична помилка |
|
|
|
20 |
Контрольна діагностичнаробота №1 з розділу «Повторення та узагальнення вивченого» |
|
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Дієслово |
||||
21 |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
22 |
Форми дієслова |
|
|
|
23 |
Неозначена форма дієслова (інфінітив) |
|
|
|
24 |
Особові форми дієслова |
|
|
|
25 |
Безособові дієслова |
|
|
|
26 |
Вид дієслова (доконаний, недоконаний) |
|
|
|
27 |
РМ.Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі |
|
|
|
28 |
Теперішній час дієслів (змінювання за особами та числами). Правопис і вимова -ться, -шся в дієсловах (повторення) |
|
|
|
29 |
Минулий час дієслів (змінювання за родами та числами) |
|
|
|
30 |
Майбутній час дієслів (форми майбутнього часу; змінювання за особами та числами) |
|
|
|
31 |
Тренувальні вправи.Особливості відмінювання дієслів дати, їсти, бути та дієслів з основою на -вісти (відповісти) |
|
|
|
32-33 |
РМ.Контрольна робота. Письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій |
|
|
|
34 |
Дієслова І та ІІ дієвідмін |
|
|
|
35 |
Букви е , и в особових закінченнях дієслів |
|
|
|
36 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
|
|
|
37 |
Творення дієслів умовного й наказового способівТренувальні вправи |
|
|
|
38 |
РМ. Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози тощо) |
|
|
|
39 |
Не з дієсловами |
|
|
|
40 |
Контрольна робота. Диктант |
|
|
|
41 |
РМ. Бар’єри спілкування Правила гарного слухача. Використання інформації в різних ситуаціях спілкування Усне висловлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка, схеми тощо) |
|
|
|
42 |
Контрольна діагностична робота №2 з теми «Дієслово» |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
Дієприкметник. Дієслівні форми на -но, -то |
||||
43 |
Дієприкметник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
44 |
Активні й пасивні дієприкметники. Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи заміни їх |
|
|
|
45 |
Творення та відмінювання активних дієприкметників |
|
|
|
46 |
Творення та відмінювання пасивних дієприкметників |
|
|
|
47 |
РМ. Опис зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за простим планом) |
|
|
|
48 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами |
|
|
|
49 |
Тренувальні вправи |
|
|
|
50 |
РМ. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за колективно складеним складним планом) |
|
|
|
51 |
Буква н у дієприкметниках та букви нн у прикметниках дієприкметникового походження |
|
|
|
52 |
Написання не з дієприкметниками |
|
|
|
53-54 |
РМ.Контрольна робота. Письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини |
|
|
|
55 |
Дієслівні форми на -но, -то |
|
|
|
56 |
Контрольна діагностична робота №3з теми «Дієприкметник» |
|
|
|
Дієприслівник |
|
|||
57 |
Дієприслівник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
58 |
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з одиничними дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами |
|
|
|
59 |
Тренувальні вправи |
|
|
|
60 |
РМ. Усний твір розповідного характеру про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за планом) |
|
|
|
61 |
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду |
|
|
|
62 |
Час дієприслівників |
|
|
|
63 |
РМ. Письмове есе в художньому стилі про виконання улюбленої справи з використанням дієприслівникових зворотів (за планом) |
|
|
|
64 |
Написання не з дієприслівниками |
|
|
|
65 |
РМ.Контрольна робота. Аудіювання |
|
|
|
66 |
Контрольна діагностична робота №4 з теми «Дієприслівник» |
|
|
|
Прислівник |
||||
67 |
Прислівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.Розряди прислівників за значенням |
|
|
|
68 |
Творення прислівників.Розрізнення прислівників й омонімічних слів інших частин мови |
|
|
|
69 |
РМ. Контрольна робота Сприймання письмового тексту (читання мовчки тексту, аналіз прочитаного та виконання завдань за змістом, у т. ч. завдання на перетворення інформації з однієї форми в іншу – схема, таблиця, графік) |
|
|
|
70 |
Ступені порівняння прислівників |
|
|
|
71 |
Букви н та нн у прислівниках |
|
|
|
72 |
Букви и та і в кінці прислівників |
|
|
|
73 |
РМ. Письмове повідомлення в соціальній мережі: 1) в офіційно-діловому стилі для вчительки / вчителя; 2) у розмовному стилі для мами / тата чи друга / подруги |
|
|
|
74 |
Написання прислівників разом та окремо і через дефіс |
|
|
|
75 |
Написання прислівникових сполучень |
|
|
|
76-77 |
РМ. Контрольна робота. Письмовий твір-розповідь чи твір-опис фантастичного змісту або казка для братика / сестрички (з використанням прислівників) |
|
|
|
78 |
Написання не та ні з прислівниками |
|
|
|
79 |
РМ. Портретний нарис у публіцистичному стилі (письмово) |
|
|
|
80 |
Контрольна діагностична робота №5 з теми «Прислівник» |
|
|
|
Службові частини мови |
|
|||
81 |
Службові частини мови. Прийменник як службова частина мови |
|
|
|
82 |
Види прийменників за будовою |
|
|
|
83 |
Написання прийменників разом, окремо та з дефісом |
|
|
|
84 |
Урок культури мовлення (особливості вживання окремих прийменників, синонімічні прийменники) |
|
|
|
85 |
Сполучник як службова частина мови.Види сполучників за будовоюСполучники одиничні , повторювальні , парні. |
|
|
|
86 |
Сполучники сурядності та підрядності |
|
|
|
87 |
Написання сполучників разом та окремо |
|
|
|
88 |
РМ. Письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі з використанням сполучників підрядності (за самостійно складеним складним планом) |
|
|
|
89 |
Частка як службова частина мови.Частки формотворчі та словотворчі. |
|
|
|
90 |
Написання часток |
|
|
|
91 |
РМ.Створення та розігрування діалогів (з використанням часток, що надають додаткових відтінків) |
|
|
|
92 |
Написання не з різними частинами мови (узагальнення) |
|
|
|
93 |
Контрольна діагностична робота №7 з теми «Службові частини мови. |
|
|
|
94 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. |
|
|
|
95 |
Дефіс у вигуках. |
|
|
|
96 |
Кома та знак оклику в реченнях із вигуках |
|
|
|
97 |
РМ.Написання адреси (для поштового відправлення, заповнення бланка документа тощо) |
|
|
|
98 |
Контрольна робота. Диктант |
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО |
|
|||
99 |
Самостійні та службові частини мови |
|
|
|
100 |
Форми дієслова |
|
|
|
101 |
Розряди прислівників за значенням |
|
|
|
102 |
Особливості вживання окремих граматичних форм. |
|
|
|
103 |
Основні орфограми в словах різних частин мови |
|
|
|
104 105 |
Контрольна діагностична робота 7з теми Підсумковий урок |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
____________