Тест "Готуємось до ЗНО"

Про матеріал
Тестові завдання з різних розділів мовознавства для закрілення та перевірки знань одинадцятикласників
Перегляд файлу

1.          Визначте неправильне твердження. Обґрунтуйте відповідь.                               

а) А) У реченні «Наснився мені         дивний сон … лечу я дивним птахом у височині» замість крапок треба поставити тире.

б)

Б) У реченні «Тут мені подобалося все: і ця маленька хатина, і старий садок, і запах прив’ялої трави» правильно розставлено розділові знаки.

в)                                                                                                        

В) Усі власні назви написано правильно:

Чорне море, майдан

г)

Г) У реченні «Жінка (не)навиділа сусіда за такі витівки» не з дієсловом треба писати разом.

Незалежності, журнал «Дніпро», школа імені Івана Франка, ріка Дніпро, Дніпро-ріка.

     д)

Д) Речення «І куди ми сьогодні підемо?» за метою висловлювання питальне.

2.          Вкажіть рядок з неправильною відповіддю. Обґрунтуйте свою думку.

а) А) Слова лише і тільки     синоніми.                                          

          

б)  Б) У слові замок наголос може змінити лексичне значення.

в)                                                                                                        

В) У словах пісні, хати, миски наголос змінює граматичне значення.

г)

Г) Слово може в реченні «Він може виконати це завдання самостійно» є вставним.

     д)

Д) Слова Міссісіпі, Брюссель,

Таллінн написані правильно.

3.

        Визначте правильне твердження. Обґрунтуйте відповідь.                       

           а) А) В утворених формах ступенів порівняння прикметників більш дотепніший, самий більший, менш доречніший, найменш цікавіший помилок немає.

б)

Б) Слова (на)пам’ять, (на)гору, (в)ранці можемо писати разом і окремо.

     в)                                                                                                    

В) У реченні «Ми – найкращі друзі» тире треба ставити обов’язково.

г)

Г) Подані імена по батькові написані правильно: Сергіївна, Віталієвич, Хомич, Андрієвна,

Євгеніївна, Євгенівна.                 д)

Д) Речення «Я підготувала другові подарунок, у якого сьогодні день народження» побудоване правильно.

4.

        Вкажіть рядок з неправильною відповіддю. Обґрунтуйте свою думку.

           а) А) У словах радісно, весело,                  б) корисно буква о – закінчення.         Б) Слово переллє написано

правильно.

     в)                                                                                                      г)

В) Слова сміття, колосся,  Г) Слова по-перше, по-друге, волосся вживаються тільки в                мабуть, щоправда, а втім, отже однині. завжди вставні.    д)

Д) Слова коралі й корали мають різне лексичне значення.

5.                    Визначте правильне твердження. Обґрунтуйте відповідь.                       

           а)   А) Слова свято, різдвяний,                 б)                      портьєра,торфяник написані               Б) Слова нового, новим, нових правильно.     спільнокореневі.

     в)                                                                                                   г)                      

В) День, щодня, щоденний,                Г) Речення «Розкажи мені, мамо, щоденник – форми слова.            про долю мою» ускладнене

однорідними членами речення.  д) .                       

Д) Слова комп'ютер, нежданий,булла,між'яр'я написані правильно

6.                                      Визначте правильне твердження. Обґрунтуйте відповідь.                      

а) А) Від прикметників теплий,       сліпий, книжковий можна утворити ступені порівняння.

б)

Б) В іменниках подруго, земле, жнецю правильно утворено форму кличного відмінка.

в)                                                                                                        

В) У реченні «Усі, звісно, ретельно підготувалися до уроку» вставне слово вказує на джерело

г)

Г) Числівники шістнадцятьох, шестиста, шестидесяти написані правильно.

повідомлення.

     д)

Д) Іменники ворожість, оптимізм, радість вживаються лише в однині.

7.                                      Вкажіть речення, у якому є лексична помилка. Обґрунтуйте відповідь.

           а)     А) Нещодавно Миколі видалили   б)                                    апендицит.                                                  Б) Даринка захворіла на

грип.                                               

                в)  В) Водій залив у бак автомобіля               г)

                        30 літрів пального.                                                                        Г) Вугілля, нафта, газ, торф –

корисні копалини.

     д)

Д) Шестикласники здобули впевнену перемогу в спортивних змаганнях.

8.                                      Вкажіть рядок з правильною відповіддю. Обґрунтуйте свою думку.

а) А) Слово безбройний написано    правильно.

б)

Б) Слова ніби, нібито, мовбито, наче, неначе, все-таки, навіть, майже, адже, принаймні, при тому, при цьому, тим часом, до того ж, приблизно, буквально, якраз ніколи не бувають вставними словами і не виділяються комами.

в)                                                                                                        

В) Правильно казати: «Їду до міста Київ».

г)

Г) У реченні “Вулиця була освічена місяцем” немає

лексичної помилки.     д)

Д) Речення "Весна прийшла неждано-негадано" непоширене.

9.                                      Укажіть речення, у якому немає лексичних помилок. Обґрунтуйте відповідь.   

а)    А) Завдання батьків –         б) прививати дітям любов до мови.              Б) Я ще не мала пригоди


     в)                                                                                                

В) Цей посібник стане в нагоді школярам, студентам і педагогам.

    д)

Д) Доповідач спирався на багаторічні дослідження. спілкуватися з відомим письменником.

г)

Г) Не забудь написати адрес на бандеролі.

10.      Визначте неправильне твердження. Обґрунтуйте відповідь.                    

           а)   А) Слова переклад, вибір,                   б)                 блакить утворені безафіксним   Б) Слова двоє, троє, семеро – способом.                      кількісні збірні числівники.

     в)                                                                                                   г)

В) Слова приорітет, Чілі, хоббі Г) Пісня, краса, воля, сирота – написані неправильно. іменники І відміни.  д) .                    

Д) Слова ніхто, нікого, ніколи – заперечні займенники.

11.      Визначте правильне твердження. Обґрунтуйте відповідь.                    

           а)    А) Сопрано, октава, тріо,                б) квартет – професійні слова.          Б) Слова троє, потроїти, по-

третє, третій – числівники.

     в)                                                                                                     г)

В) Слова корисно, добре, взимку,   Г) Слова лимон, колосся, листя, по-нашому мають закінчення.   ворота, канікули мають форму

однини й множини.                 д)                    

Д) Слова метро, кіно, пальто, бюро, ситро, пюре невідмінювані.

12.      Визначте неправильне твердження. Обґрунтуйте відповідь.                 

             а)      А) У реченні “За півтора                               б)

                           місяці починаються канікули”                                            Б) Цікаве міроприємство,

                      немає помилок.                                                                                         приймати участь, смачне блюдо

в)                                                                                                

В) Дякуючи допомозі (підтримці), дякуючи турботі, дякуючи створеним умовам – помилкові вислови.

ненормативні вислови.

г)

Г) Особиста власність, особиста думка, особисте життя, особова срава, особові дієслова – правильні словосполучення.

д)

Д) У слові камінь у родовому відмінку можуть бути закінчення –я і –ю.


Ключ до тесту

1. а (1 балів)

2. г (1 балів)

3. б (1 балів)

4. а (1 балів)

5. д (1 балів)

6. д (1 балів)

7. а (1 балів)

8. б (1 балів)

9. д (1 балів)

10. д (1 балів)

11. а (1 балів)

12. а (1 балів)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борденюк Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
5260
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку