1
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВСП «КОМПАНІЇВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ВЕТЕРИНАРНОЇ МЕДИЦИНИ БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»
ЕПІЗООТОЛОГІЯ З МІКРОБІОЛОГІЄЮ
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
для контролю знань студентів
з розділу “Інфекційні хвороби свиней”
Методична розробка
2025 р.
Укладач: Олена КОНДРАТЮК, викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач дисципліни «Епізоотологія з мікробіологією», Відокремленого структурного підрозділу «Компаніївський фаховий коледж ветеринарної медицини Білоцерківського НАУ».
Рецензент: Валентина ГОРДІЄНКО, викладач вищої кваліфікаційної категорії, методист, голова циклової комісії ветеринарних дисциплін Відокремленого структурного підрозділу «Компаніївський фаховий коледж ветеринарної медицини Білоцерківського НАУ».
Тестові завдання розроблені для проведення заміру контролю знань та проведення самоконтролю у здобувачів освіти з навчальної дисципліни «Епізоотологія з мікробіологією», зі спеціальності 211 «Ветеринарна медицина», з розділу «Хвороби свиней».
Рекомендовано цикловою комісією ветеринарних дисциплін ВСП «Компаніївський фаховий коледж ветеринарної медицини Білоцерківського НАУ», протокол №4 від 12.11.2024 р. для використання в освітньому процесі.
ЗМІСТ
2.Тестові завдання ………………………………………………3
Чума свиней……………………………………………………3
Африканська чума свиней…………………………………….5
Вірусний гастроентерит свиней……………………………..7
Бешиха свиней ………………………………………………...9
Гемофільозний полісерозит………………………………….11
Ензооточний енцефаломієліт…………………………………12
Дизентерія свиней……………………………………………14
Інфекційний атрофічний риніт………………………………17
3. Ключ визначення правильності відповідей………………..19
4. Література ………………………..………………………...….20
Передмова
Згідно з принципами навчального процесу для виключення впливу фактора під час оцінювання знань та умінь здобувачів освіти пропонується тестовий контроль.
Конкретно складені тестові завдання, чітко сформовані правила складання відповіді на них допоможуть максимально повно й об’єктивно визначити рівень знань засвоєння дисципліни та сформованості певних певних компитентностей професійних умінь, необхідних для виконання тих чи інших виробничих і типових завдань діяльності.
Тестові завдання з дисципліни “Епізоотологія з мікробіологією” розроблені згідно навчальної програми з дисципліни.
Тестові завдання можна використовувати після вивчення окремих тем та при вивченні цілого розділу – “Хвороби свиней”.
Для повного всебічного та об’єктивного рівня знань рекомендується здійснювати підбір не менше 15 текстових завдань із різних тем пропорційно їх важливості та кількості навчального часу, відведеного для їх вивчення. Для об’єктивного та швидкого визначення правильності відповідей, рекомендується для викладача правильності відповідей на тестові завдання.
Для самоконтролю рівня знань у роботі після тестів подано правильні відповіді на всі завдання.
Рівень знань студентів пропонується визначити за формулою:
де РЗ – рівень знань;
Σпв – кількість правильних відповідей
Σнв – кількість неправильних відповідей
Якщо студент дав 41-60% правильних відповідей на тестові завдання то рівень його знань оцінюється як “задовільний”, 61-80% – “добрий”, 81-100% –“відмінний”.
Тема: Інфекційні хвороби свиней
Чума свиней
1. Які інші назви хвороби „чума свиней" Вам відомі?
2. Якими клінічними ознаками характеризується чума свиней?
3. До якої групи хвороб за збудником належить чума свиней?
4. Чи може збудник чуми свиней утворювати капсули?
5. Вкажіть на тропізм збудника чуми свиней?
6. Які види лабораторних тварин чутливі до збудника чуми свиней?
7. Назвіть можливі шляхи зараження тварин збудником чуми свиней
8. Чи має місце вірусоносійство після перехворювання свиней чумою?
9. Назвіть можливі форми перебігу чуми свиней?
10. Якими клінічними ознаками характеризується чума свиней за гострого перебігу?
11. Якими клінічними ознаками характеризується чума свиней за хронічного перебігу?
12. Назвіть найбільш характерні для чуми свиней патологоанатомічні зміни?
13. Якими інфекціями може ускладнюватися класична чума свиней?
14. Які лікарські засоби можна використовувати для лікування хворих на
чуму свиней?
15. Що роблять із хворими на чуму свинями?
16. Що роблять із тушами при забої хворих на чуму свиней?
17. Яка тривалість імунітету до повторного захворювання в перехворілих на чуму свиней?
18. Чи існує специфічна профілактика чуми свиней в Україні?
19. Через який час знімають карантин із неблагополучного щодо чуми свиней господарства?
Африканська чума свиней
20. До якої групи хвороб за збудником належить африканська чума свиней?
21. Які тварини сприйнятливі до збудника АЧС?
22. Назвіть можливі шляхи зараження тварин збудником АЧС
23. Назвіть резервуар збудника хвороби в стаціонарно неблагополучних з
АЧС країнах
24. Яка тривалість інкубаційного періоду при АЧС?
25. Які системи організму найбільш часто уражаються при АЧС?
26. Назвіть можливі форми перебігу АЧС у тварин
27. Який середньостатистичний показник летальності серед тварин в свіжих вогнищах АЧС?
28. Які патзміни можна вважати типовими для АЧС?
29. Що роблять із хворими АЧС тваринами в Україні?
туші спалюють
30. Що рекомендовано робити із м'ясом вимушено забитих тварин при АЧС в Україні?
31. Як використовують туші і продукти забою свиней, отримані у загрозливій щодо АЧС зоні?
32. Що лежить в основі профілактики АЧС в Україні?
33. Чи існує специфічна профілактика АЧС?
34. Через який період часу після знищення всіх свиней у вогнищі АЧС і
забою у загрозливій зоні з господарства знімають карантин?
Вірусний гастроентерит свиней
35. До якої родини вірусів належить збудник ТГС?
36. У організмі яких видів тварин можна спостерігати репродукцію вірусу
ТГС?
37. Назвіть можливі шляхи зараження тварин при ТГС
38. Чи має місце вірусоносійство після перехворювання тварин ТГС?
перехворювання
39. Де відбувається первинна репродукція вірусу ТГС при потраплянні його в організм тварини?
40. Чи можна виділити вірус ТГС із крові інфікованої тварини?
41. Яка середня тривалість інкубаційного періоду при ТГС?
42. Яка вікова група тварин найбільше сприйнятлива до збудника ТГС?
43. Які серологічні реакції використовують для ідентифікації вірусу ТГС?
44. Яка тривалість імунітету в перехворілих ТГС?
45. Які лабораторні методи використовують для діагностики ТГС?
46. Що роблять із хворими ТГС тваринами?
47. Що роблять із тушами отриманими при забої хворих ТГС тварин?
48. Через який час після останнього випадку загибелі або видужання тварин знімають обмеження з неблагополучного щодо ТГС господарства?
Бешиха свиней
49. До якої групи хвороб за збудником належить бешиха свиней?
50. Чи може збудник бешихи свиней утворювати капсули?
51. Який антигенний тип збудника бешихи свиней найчастіше викликає
хворобу?
52. У якому віці свині частіше хворіють бешихою?
53. Серед яких видів тварин зустрічається мікробоносійство при бешисі
54. У який період року найбільш часто зустрічається захворювання свиней на бешиху?
55. Назвіть основний шлях зараження свиней збудником бешихи?
56. Яка середня тривалість інкубаційного періоду при бешисі свиней?
57. Яких лабораторних тварини можна використовувати для біопроби при
бешисі свиней?
58. Чи може людина хворіти на бешиху?
59. Які форми клінічного перебігу бешихи існують у свиней?
60. Чи існує специфічна профілактика бешихи свиней у країнах СНД?
61. Що роблять із хворими на бешиху тваринами?
62. Що роблять із тушами при забої хворих на бешиху тварин?
ковбаси або консерви
Гемофільозний полісерозит
63. До якої групи хвороб за збудником належить гемофільозний полісерозит?
64. Назвіть основні патологоанатомічні ознаки гемофільозного полісерозиту?
65. Чи може збудник гемофільозного полісерозиту утворювати капсули?
66. Назвіть основний шлях зараження збудником гемофільозного
полісерозиту?
67. Який патматеріал направляють у лаборіторію при підозрі на
гемофільозний полісерозит?
68. У який період свого життя тварини частіш хворіють на гемофільозний
полісерозит?
69. Як: групи лікарських речовин можна ві [користон увати для лікування
хворих на гемофільозний полісерозит тпарин,?
70. Які препараті існують для специфічно'1 профілактики гемофільозного
полісерозиту?
71. Які лабораторні методи використовую'ь для діагностики гемофільозного полісерозиту?
72. На яких живильних середовищах культивують збудник гемофільозного
полісерозиту?
73. Яку характерну позу займають хворі на гемофільозний полісерозит
тварини?
Ензоотичний енцефаломієліт
74. Які інші назви хвороби ензоотичний енцефаломієліт Ви знаєте?
75. До якої групи хвороб за збудником належить ензоотичний
енцефаломієліт?
76. Які вікові групи тварин найбільш сприятливі до збуднику ензоотичного
енцефаломієліту?
77. Назвіть можливі джерела збудника ензоотичного енцефаломієліту
78. Які ознаки є характерними для хворих на ензоотичний енцефаломієліт
тварин?
79. Назвіть середньостатистичний відсоток летальності серед хворих на
ензоотичний енцефаломієліт тварин
80. Яка тривалість вірусоносійства після перехворювання тварини на
ензоотичний енцефаломієліт?
81. Назвіть основний шлях передачі збудника ензоотичного енцефаломієліт;
82. В яких органах найбільш виразна патогенна дія збуднику ензоотичного
енцефаломієліту?
83. Які препарати можна використовувати для лікування тварин хворих на
ензоотичний енцефаломієліт?
84. Назвіть тривалість інкубаційного періоду при ензоотичному
енцефаломієліті
85. Від яких хвороб потрібно диференціювати ензоотичний енцефаломісліт?
86. Чи існує специфічна профілактї ка ензоотичного енцефаломієліту в
Україні?
Дизентерія свиней
87. До якої групи хвороб за збудником належить дизентерія свиней?
88. Які види тварин є сприйнятливими до збудника “дизентерії" свиней?
89. Назвіть найбільш ймовірне джерело збудника дизентерії свиней
90. Назвіть пори року, коли дизентерію свиней реєструють найчастіше?
91. Назвіть відомі шляхи зараження збудником дизентерії свиней
92. Назвіть одну вікову групу тварин, яка найчастіше хворіє на дизентерію?
93. Яка середньостатистична тривалість інкубаційного періоду при дизентерії свиней?
94. Які процеси відбуваються в організм: тварини під впливом збудника дизентерії свиней?
95. Назвіть основну клінічну ознаку дизе нтерії свиней у хворих тварин?
96. Де локалізується збудник дизентерії свиней в організмі хворих тварин?
97. Назвіть можливі форми перебігу дизентерії свиней
98. Назвіть основний шлях виділення збудника із організму хворих на
дизентерію свиней
99. В яких органах хворих на дизентерію свиней тварин відзначають
характерні для хвороби патзміни?
100. Від яких хвороб потрібно дифференціювати дизентерію свиней?
101. Які із перерахованих препаратів застосовують для лікування хворих на дизентерію свиней?
102. Яка тривалість імунітету у свиней, які перехворіли на дизентерію?
103. В якому віці поросят вакцинують проти дизентерії свиней?
104. Які заходи проводять в господарстві при виникненні дизентерії свиней?
Інфекційний атрофічний риніт
105. Назвіть збудника інфекційного атрофічного риніту.
106. Який вид тварин в природних умовах хворіє на інфекційний атрофічний риніт?
107. Назвіть основний шлях передачі збудника інфекційного атрофічного
риніту
108. Назвіть можливі джерела збудника інфекційного атрофічного риніту
109. Через скільки років після появи в господарстві епізоотичний процес при ІАР набуває свого піку?
110. Назвіть характерні клінічні симптоми інфекційного атрофічного риніту в
свиней.
111. Назвіть основні методи діагностики інфекційного атрофія ного риніту в
свиней.
112. Які заходи проводять в неблагополучному щодо ІАР господарстві?
Ключ
Для визначення правильності відповідей
на тестові завдання за теоретичним матеріалом модулю
“Інфекційні хвороби свиней”
№ питання |
Вірні відповіді |
№ питання |
Вірні відповіді |
№ питання |
Вірні відповіді |
№ питання |
Вірні відповіді |
1 |
1.2 |
35 |
2 |
69 |
3 |
103 |
4 |
2 |
1,4 |
36 |
1 |
70 |
2,3 |
104 |
2,3 |
3 |
4 |
37 |
1,2 |
71 |
1,3 |
105 |
5 |
4 |
2 |
38 |
3 |
72 |
3,4 |
106 |
1 |
5 |
1 |
39 |
3 |
73 |
2 |
107 |
1 |
6 |
5 |
40 |
3 |
74 |
3 |
108 |
1,2,3 |
7 |
1.2 |
41 |
1 |
75 |
2 |
109 |
3 |
8 |
1 |
42 |
1 |
76 |
3 |
110 |
1,3,4,5 |
9 |
1.2,4 |
43 |
2 |
77 |
3,4 |
111 |
1,2,3 |
10 |
1,4 |
44 |
1 |
78 |
2,4 |
112 |
1,2 |
11 |
1,4 |
45 |
2,5 |
79 |
3 |
|
|
12 |
1.4 |
46 |
3 |
80 |
1 |
|
|
13 |
3,4 |
47 |
4 |
81 |
1 |
|
|
14 |
6 |
48 |
4 |
82 |
1,2 |
|
|
15 |
1 |
49 |
3 |
83 |
4 |
|
|
16 |
4 |
50 |
2 |
84 |
4 |
|
|
17 |
і |
51 |
1 |
85 |
3 |
|
|
18 |
4 |
52 |
4 |
86 |
3 |
|
|
19 |
2 |
53 |
1,3 |
87 |
5 |
|
|
20 |
1 |
54 |
3 |
88 |
3 |
|
|
21 |
1 |
55 |
1 |
89 |
3 |
|
|
22 |
1,2 |
56 |
1 |
90 |
3,4 |
|
|
23 |
2 |
57 |
2,4 |
91 |
2 |
|
|
24 |
1 |
58 |
1 |
92 |
2 |
|
|
25 |
1,5 |
59 |
1,4,5 |
93 |
3 |
|
|
26 |
1,2,3 |
60 |
2,5 |
94 |
3,4 |
|
|
27 |
6 |
61 |
3 |
95 |
3 |
|
|
28 |
1 |
62 |
4 |
96 |
3 |
|
|
29 |
4 |
63 |
3 |
97 |
2,3,4 |
|
|
ЗО |
4 |
64 |
2,4 |
98 |
4 |
|
|
31 |
2 |
65 |
1 |
99 |
4 |
|
|
32 |
1 |
66 |
2 |
100 |
3,4,5 |
|
|
33 |
4 |
67 |
4 |
101 |
1,2 |
|
|
34 |
3 |
68 |
3 |
102 |
3 |
|
|
Література
3. Епізоотологія з мікробіологією: підручник /Г.В. Козловська, Л.Є. Корнієнко, М.Г. Наконечна та ін; За ред В.П.Постоя. – К.: Вища освіта, 2006. – 543 с.
4. Жукова Л.Б. Методичне забезпечення поточного контролю знань студентів/Л.Б. Жукова // Організація навчально-виховного процесу.- 2006. - №7. с.197– 205 .
5. Карішева А.Д. Спеціальна епізоотологія: підручник/А.Д. Карішева. – К.: Вища освіта, 2002. – 703 с.
6. Матієнко В.М. Тестовий контроль, його можливості, місце в навчальній роботі та умови ефективного впровадження/В.М. Матієнко , П.П. Тонкоглас // Організація навчально-виховного процесу.-Навчально-методичний центр, 2006. - №5. – с. 7-10.
7. Положення про модульно - рейтингові принципи навчання та контролю знань студентів. - К.: НАУ, 1994. – 56 с.
8. Решетник П.М. Застосування технології навчання в сільськогосподарських навчальних закладах/П.М.Решетник // Сучасні педагогічні технології у вищій школі.- 1995. - № 1. – с. 13 - 15.
9. Теорія професійної підготовки спеціалістів (загальна методика): методичний посібник для викладачів вищих аграрних навчальних закладів, слухачів педагогічного факультету, магістрів.- К.: Видавничий центр НАУ, 2003. – 243 с.