Дана тестова контрольна робота містить 2 варіанти, що покращує можливість перевірити оптимальний рівень знань учнів.Мета роботи - перевірити знання з вивченої теми та орфографічну грамотність.
Варіант 1
1. Визначити дієвідміну:
А говорити
Б малює
В задавати Г їсть.
2. У якому рядку записано правильно:
А не починали, немати, недооцінювати, не змогти,
Б не написати, неславити(ганьбити), неволити, нехтувати;
В непочинати, не притомніти, недооцінювати, не стати;
Г не прогріта сонцем, необгороджений, неполита, не заросле.
3. Визначте речення, в якому не пишеться з усіма словами разом:
А На коні сидить козак, у свиті — не/свиті, і без шапки;
Б Не/знайомий рвучко козирнув, піднісши кулак і випростовуючи пальці біля самої скроні;
В Поки не/дуже холодно, сидітиму вдома;
Г Ти, може, серденько, того й не/знаєш, як гарно, любо як співаєш.
4. Визначте рядок, у якому допущено орфографічні помилки:
А День Перемоги, Золоті ворота, полуниця «Вікторія»;
Б свято Івана Купала, село Золота Балка, Національний банк України;
В Сузір’я Великий Віз, Декларація прав людини, газета «Літературна Україна»;
Г Великий Піст, День Народження, волинська область.
5. Визначте рядок, у якому є неправильно утворена форма прикметників вищого і найвищого ступенів порівняння:
А менш надійний, найдобріший, якнайдальший;
Б найбільш привітний, вужчий, найбільш відоміший;
В найстаріший, щонайдовший, якнайзручніший;
Г легший, дорожчий, гірший.
6. Розставити розділові знаки:
А Писанка виготовлена майстрами чарувала полтавців.
Б Застосовуючи барвники змінюємо колір.
В Було представлено писанку яка мала модель Землі.
Г Зроблені власними руками писани які ми бачили зачарували.
7. Укажіть рядок, у якому займенники записані правильно:
А Казна- який, будь- який, аби- який, хтось
Б хто- небудь, скількись, нічий, казна- хто
В якийсь-то, ні хто, аби- хто, стільки-сь
Г казна що, щож небудь, бозна чим, кого- небудь.
8. Укажіть ряди слів, у яких пишеться -нн- у всіх словах:
А безгомі..ий, неодмі..ий, безбереж..ий, бездога..ий;
Б бало..ий, парад..ий, бензи..ий, чека..ий;
В касет..ий, люмінісцент..ий, моното..ий, безіме..ий;
Г безці..ий, невпізна..ий, нездола..ий, незамі..ий;
Д незліче..ий, відмі..ий, карава..ий, магази..ий;
Е доверше..ий, витонче..ий, пі..ий, нарече..ий.
9. Визначте, у яких речення вжито повні нестягнені форми прикметників:
А Недобра сутінь впала на землю, повіяло холодом (М. Пригара).
Б Зеленеє жито, зелене. Хорошії гості у мене (Народна пісня).
В Тільки здорові жилаві руки з довгими пальцями та довгі вуса нагадували про давнього Миколу Джерю (І. Нечуй-Левицький).
Г Ружа червона, а й та блідне (Народна мудрість).
Д Пливе човен води повен (Т. Шевченко).
Е Якби мої струни німії та піснею стали без слова (Леся Українка).
10. Укажіть рядки, де допущено помилки в написанні частки не зі словами:
А незабаром, ще не прийняті закони, неголосно, недруг;
Б недолік, невиконавши, недобачати, нехтувати;
В не виконувати, не дотримуючись, не відповівши, несміливий;
Г незчутися, незліченний, зовсім не страшний, не знаючи;
Д неполиті грядки, нестямний, немовбито, лист не написаний;
Е досі не виконане, недолюблювати, не стямившись, недоведена тео-
рема.
11. Позначте рядки, у яких всі складні прикметники пишуться разом:
А сліпучо/білий, жовто/гарячий, ніжно/рожевий;
Б сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий;
В гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український;
Г південно/західний, фізико/математичний, всесвітньо/історичний;
Д східно/український, кисло/молочний, біло/сніжний;
Е первісно/общинний, вічно/юний, воле/любний.
12. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.
1 чоловічий.
2 жіночий.
3 середній.
4 спільний.
А папороть, СБУ, дівчина, путь.
Б математик, вельможа, Сибір, тигр.
В токар, поетеса, плетиво, нікчема.
Г жіноцтво, листя, теля, дівча.
Д злюка, бідолаха, хитрюга, недоучка.
Контрольна робота №1
Варіант 2
1. Визначити дієвідміну:
А гомоніти
Б говіє
В пише Г їсть
2. . У якому рядку записано правильно:
А не починали, не мати, недооцінювати, не змогти,
Б не написати, не славити(ганьбити), неволити, нехтувати;
В непочинати, не притомніти, недооцінювати, не стати;
Г не прогріта сонцем, необгороджений, неполита, не заросле.
3. Визначте речення, в якому не пишеться з усіма словами окремо:
А Думками він був зараз далеко від Харитона — біля Тосі, і ще далі — в не/визначених обрисах свого майбутнього.
Б Не/жаль за сном, не/час, не/можна спати.
В Шаблій борсається, не/мов у петлі, сіє по стерні не/вимолоченими колосками.
Г Заручилась вона з Яковом Поліщуком, а того не/гадано віддано у москалі.
4. Усі займенникові форми написано правильно в рядку:
А У декого, будь-до кого, бозна-що, ні з ким;
Б де-який, де з ким, на чийомусь, абиякий;
В аби-яка, якась, казна з ким, будь-що;
Г з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий.
5. Визначте рядок, у якому є неправильно утворена форма прикметників вищого і найвищого ступенів порівняння:
А більший, менший, кращий;
Б менш товстий, найзручніший, більш білявий;
В сміливіший, найохайніший, найяскравіший;
Г ближчий, більш білий, найменш теплий.
6. А Темна ніч напоєна пахощами.
Б Старі дуби стоять простягаючи рамена.
В Маятник сповістив про тишу омиту хвилями яка насторожила.
Г Посідали стривожені ми біля вогню.
7. Укажіть рядок, у якому займенники записані правильно:
А Казна який, будь- який, аби- який, хтось
Б хто- небудь, скількись, н ічий, казна- хто
В якийсь-то, ні хто, аби- хто, стільки-сь
Г казна- що, що ж небудь, бозна- чим, кого- небудь
8. Укажіть ряди слів, у яких пишеться -нн- у всіх словах:
А башта..ий, осі..ій, широче..ий, ви..ий;
Б вовняний, соколи..ий, букве..ий, бджоли..ий;
В страше..ий, лимо..ий, орли..ий, безтала..ий;
Г свяще..ий, невпи..ий, маши..ий, стара..ий;
Д невблага..ий, кі..ий, солов’ї..ий, благослове..ний;
Е сті..ий, скля..ий, да..ий, віко..ий.
9. Визначте, у яких речення вжито короткі форми прикметників:
А Скрипливе дерево довше росте.
Б Сивий віл випив води повен діл.
В Це була молода чорноброва дівчина.
Г Як ішли ми зелен лугом к зелен гаю…
Д Плохеньке порося і в Петрівку мерзне.
Е Зима чиста, ніби скупана.
10. Укажіть, у яких рядках всі слова пишуться з часткою не разом:
А не/скошена трава, не/полита досі розсада, не/бачена краса;
Б не/закінчена розмова, не/замкнені двері, не/продумана відповідь;
В не/доопрацьована стаття, не/куплені вчасно, відповідь не/продумана;
Г не/зрозуміла відповідь, не/закінчена нами суперечка, не/висвітлена проблема;
Д не/дописаний лист, не/помічений факт, не/вивчений вірш;
Е не/бачена ніколи картина, не/доведена теорема, не/доспані ночі.
11. Укажіть рядки прикметників, які пишуться через дефіс:
А (криваво)червоний, (південно)західний, (прісно)водний;
Б (світло)рожевий, (шести)гранний, (кам’яно)вугільний;
В (м’ясо)молочний, (гірко)солодкий, (англо)французький;
Г (синьо)зелений, (вічно)зелений, (машино)будівний;
Д (військово)морський, (військово)полонений, (суспільно)корисний;
Е (віце)президентський, (високий)превисокий, (воєнно)стратегічний.
12. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать:
1 чоловічий.
2 жіночий.
3 середній.
4 спільний.
А Тбілісі, дівчисько, кашне, око.
Б Карпати, листоноша, денді, колега.
В сирота, забіяка, роззява, задавака.
Г суддя, вужака, шимпанзе, собака.
Д Чилі, путь, Міссурі, бабище.