Тестові завдання для перевірки предметних компетентностей учнів 5 класів з природознавства з теми "Речовини. Фізичні властивості речовин". Місться тести з однією та декількома правильними відповідями, завдання на встановлення відповідності, вправи "Лови помилку" та "Природничий диктант". Різноманітна форма тестових завдань дасть можливість якісно перевірити сформованість предмених знань з даної теми.
Тестовий контроль
Тема: Речовини. Фізичні властивості речовин.
Мета:
Знаннєвий компонент
Учні називають: найменші частинки речовин; фізичні властивості речовин (колір, блиск, запах, агрегатний стан); властивості газів (не зберігають форми, займають весь представлений їм простір); властивості рідин (не зберігають форму, зберігають об’єм, текучі); властивості твердих тіл (зберігають форму та об’єм);
наводять приклади: речовин, що оточують людину;
Діяльнісний компонент
пояснюють: відмінність між твердим, рідким, газуватим станом речовин;
описують за запропонованим планом речовини;
порівнюють речовини за 3–4 ознаками;
застосовують знання для безпечного поводження з речовинами в ситуаціях повсякденного життя;
Ціннісний компонент
усвідомлюють важливість акуратності, ретельності і точності при фіксуванні даних;
обговорюють питання безпечного використання речовин;
оцінюють ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язаних із фізичними явищами, використанням тіл і речовин;
розуміють значимість потреби в безпеці
Тестові завдання
Із запропонованих варіантів відповідей виберіть один правильний
А) все, що входить до складу тіл живої природи;
Б) все, що входить до складу тіл неживої природи;
В) все, що входить до складу тіл живої та неживої природи.
2. Виберіть властивість речовини, яка Не належить до фізичних:
А) запах; Б) смак; В) горіння; Г) прозорість.
3. Із заданого переліку виберіть лише назву тіла: А) вода; Б) сніжинка; В) парафін; Г) алюміній.
4. Із заданого переліку виберіть лише назву речовини: А) крига; Б) крапля роси; В) вода; Г) цвях.
5. Вода може перебувати у такому стані: А) рідкому; Б) рідкому і твердому; В) твердому і газуватому; Г) рідкому, твердому і газуватому.
6. Якщо температура води становить +1000 С, то агрегатний стан води змінюється із: А) твердого на рідкий; Б) рідкого на газуватий; В) газуватого на рідкий; Г) рідкого на твердий.
7. Агрегатний стан речовин зумовлений:
А) фізичними властивостями речовини;
Б) здатністю розчинятися у воді;
В) вагою тіл;
Г) різною відстанню між частинками речовини.
8. Кисень перебуває у такому агрегатному стані: А) твердому; Б) рідкому; В) газуватому; Г) твердому, рідкому, газуватому.
9. Вставте пропущені слова:
Тіла живої і неживої природи складаються з ____________. Речовини можуть перебувати у ____________, _____________, ___________ станах.
Із запропонованих варіантів відповідей виберіть декілька правильних:
10. Вкажіть фізичні властивості цукру:
А) без запаху;
Б) нерозчинний у воді;
В) непрозорий;
Г) речовина білого кольору;
Д) без смаку.
Завдання на встановлення відповідності:
11. Встанови відповідність між агрегатним станом та розташуванням частин речовини у ньому.
|
|
|
|
|
|
12. Встановіть відповідність між речовиною та її фізичними властивостями.
Речовина |
Фізичні властивості |
|
А. Речовина сріблясто-сірого кольору, непрозора, має блиск. За звичайних умов тверда, але стає рідкою при нагріванні + 15400С. Не розчинна у воді. |
|
Б. Речовина прозора, безбарвна, без запаху і смаку. Існує у трьох агрегатних станах. Набирає форми тіл у яких перебуває |
|
В. Речовина білого кольору, тверда, без запаху, розчинна у воді, солона на смак |
|
Г. Речовина світло-жовтого кольору, рідка, не розчинна у воді, має приємний смак і запах. |
Природничий диктант
Правильні твердження позначте знаком «+», неправильні знаком «–».
Проблемні запитання
Лови помилку
Вода може перебувати у трьох агрегатних станах: твердому, рідкому, кислому. Вода має яскраве забарвлення, без запаху, солонувата на смак. При температурі + 500С закипає і стає газоподібною, при температурі нижче 00С – тверда, а при температурі вище + 100С ця речовина рідка.