Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації
Методичний центр управління освіти, молоді та спорту
Великоновосілківської районної державної адміністрації
Різнорівневі тестові завдання
з географії
за новою програмою
для учнів 8 класу
за підручником
Г. Д. Довгань
(посібник для учителя)
Велика Новосілка 2023
Зміст
Тестовий контроль з теми «Географічна карта, робота з нею» Варіант І…………………………………………………………………. 5 Тестовий контроль з теми «Географічна карта, робота з нею» Варіант ІІ………………………………………………………………….7
Тестовий контроль з теми « Географічний простір України» Варіант І…………………………………………………………………..9 Тестовий контроль з теми « Географічний простір України» Варіант ІІ…………………………………………………………………11
Тестовий контроль з теми «Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф. Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси » Варіант І…………………………………………………………………..13
Тестовий контроль з теми «Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф. Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси » Варіант ІІ…………………………………………………………………15
Тестовий контроль з теми «Клімат. Води суходолу» Варіант І ……..17
Тестовий контроль з теми «Клімат. Води суходолу» Варіант ІІ……..19
Тестовий контроль з теми «Ґрунти України. Рослинний та тваринний світ України» Варіант І ………………………………………………...21
Тестовий контроль з теми «Ґрунти України. Рослинний та тваринний світ України» Варіант ІІ ………………………………………………...23
Тестовий контроль з теми «Ландшафти України. Природокористування» Варіант І…………………………………………………………………..25
Тестовий контроль з теми «Ландшафти України. Природокористування» Варіант ІІ………………………………………………………………….27
Тестовий контроль з теми «Населення України в світі» Варіант І…...29
Тестовий контроль з теми «Населення України в світі» Варіант ІІ…..31
Ключ - відповідь………………………………………………………….33
Тестовий контроль з теми:
«Географічна карта і робота з нею»
І варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Київський – це час…
А. Нульового годинного поясу; В. Другого годинного поясу;
Б. Першого годинного поясу; Г. Третього годинного поясу.
2. Як називається час на одному меридіані в даний момент.
А. Поясний ; В. Літній;
Б. Місцевий; Г. Космічний.
3.Як називають кут між напрямком на Північний географічний полюс та напрямком на даний предмет?
А. Істинний азимут; Б. Магнітний азимут;
В. Магнітне схилення; Г. Географічна довгота.
4. Як називають картографічні проекції, які правильно передають кути та форми географічних об’єктів, але спотворюють площі та довжини?
А. Довільні; Б. Рівновеликі;
В. Рівнопроміжні; Г. Рівнокутні.
5.На які групи поділяються карти за охопленням території?
А. Дрібномасштабні, середньомасштабні, великомасштабні;
Б. Загальногеографічні, тематичні, комплексні;
В. Світові та регіональні;
Г. Туристичні, навчальні, військові.
6. Хто з учених вперше склав детальні топографічні карти території України та помістив їх у книжці «Опис України».
А. Степан Рудницький; Б. Гійом де Боплан;
В. Павло Тутковський; Г. Геродот.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал ).
7. Узагальнення зображень на картах - ________________________.
8. Кут між північним напрямком магнітного меридіана і напрямком на певний об’єкт – __________________________________________________.
9. Відношення довжини відрізка на плані або карті до його реальної довжини на земній поверхні – _______________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10.Установіть відповідність між географічними об’єктами України та їх характеристиками.
1. Мис Сарич А. Крайня Південна точка України;
2. Острів Зміїний Б. Крайня Західна точка України;
3. Острів Джарилгач В. Крайня Східна точка України;
4.Село Соломонове Г. Найбільший острів України;
Д. Найвіддаленіша географічна
точка України.
11.Установіть відповідність між географічними об’єктами та способами їх зображення на тематичних картах.
1. Залізниці, кордони А. Лінійні значки;
2. Міста, села Б. Спосіб ізоліній;
3. Басейн корисних В. Значки рухів;
копалин Г. Спосіб ареалів;
4. Напрям вітру Д. Геометричні позамасштабні
значки.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Що таке картографічні проекції? Для чого вони необхідні. Чи можна створити дрібномасштабну карту без спотворень? Відповідь обгрунтуйтею.
Тестовий контроль з теми:
« Географічна карта»
ІІ варіант
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала ).
1.Оберіть варіант, у якому вказано всі три міста, що є обласними центрами?
А. Одеса, Ізмаїл, Львів; Б. Кіровоград, Луганськ, Миргород;
В. Чернівці, Київ, Донецьк; Г. Маріуполь, Кривий Ріг, Миколаїв.
2. Місцевий час є однаковим в межах…
А. Одного годинного поясу; Б. Однієї паралелі;
В. Однієї країни; Г. Одного меридіана.
3. Як називають кут між напрямком на Північний магнітний полюс та напрямком на даний предмет.
А. Магнітний азимут; В. Магнітне схилення;
Б. Істинний азимут; Г. Географічна довгота.
4. Як називають картографічні проекції, які правильно передають площі географічних об’єктів, але спотворюють кути та форми?
А. Довільні; В. Рівновеликі;
Б. Рівнопроміжні; Г. Рівнокутні
5. На які групи поділяються карти за змістом?
А. Дрібномасштабні, середньомасштабні та великомасштабні;
Б. Загальногеографічні, тематичні, комплексні;
В. Світові та регіональні;
Г. Туристичні, навчальні, військові.
6. Що зображено на політичній карті світу.
А. Міжнародні організації; В. Густота населення;
Б. Держави та залежні території; Г. «Гарячі точки» планети.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).
7. Впорядковане зібрання карт – _______________________________.
8. Кут, утворений променями, що спрямовані на північ і на заданий предмет – ___________________________________________________.
9. Математичний метод перенесення земної поверхні на площину – ____________________________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10. Установіть відповідність між географічними об’єктами України та їх характеристиками.
1. Хутір Грем’яч А. Географічний центр України;
2. Село Ділове Б. Крайня Північна точка України;
3. Село Рання Зоря В. Крайня Східна точка України;
4. Селище Добровеличківка Г. Крайня Південна точка України;
Д. Географічний центр Європи.
11. Установіть відповідність між географічними об’єктами та способом їх зображення на тематичних картах.
1. Середні температури повітря А. Спосіб якісного фону;
2. Адміністративні області Б. Спосіб ізоліній;
3. Густота населення В. Значки рухів;
4. Морські течії Г. Позамасштабні значки;
Д. Картограма.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Розтлумачте поняття «географічне положення» та назвіть його складові.
Тестовий контроль з теми:
«Географічний простір України»
І варіант
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Визначте, з якою із перелічених держав Україна має не тільки сухопутний, а й морський кордон.
А. Польща; Б. Румунія;
В. Словаччина; Г. Білорусь.
2. З точки зору географії заселена частина поверхні Землі, обмежена певними кордонами, які склались історично.
А. Суверенна держава; Б. Невизнана держава;
В. Країна; Г. Залежна територія.
3. Визначте державу, кордон України з якою наведений на ілюстрації.
А. Угорщина;
Б. Білорусь;
В. Молдова;
Г. Словаччина.
4. Укажіть точку України, яка розташована найближче до початкового (гринвіцького) меридіана.
А. село Грем’яч; Б. село Соломонове;
В. мисс Сарич; Г. село Мар’янівка.
5. Укажіть цифру, якою на картосхемі позначена територія, що увійшла до складу УРСР у 1939 році.
А. 1;
Б. 2;
В. 3;
Г. 4.
6. Укажіть цифру, якою на картосхемі з попереднього завдання позначена Одеська область.
А. 1; Б. 2;
В. 3; Г. 4.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).
7. Форма правління, за якої формальна або фактична верховна влада в державі передається у спадок________________________________.
8. Найдовший сухопутний кордон Україна має з _______________.
9. Єдиний острів України, який розташований далеко від берега моря_____________________________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10. За наведеними в таблиці характеристиками установіть назви географічних об’єктів України та позначте їх на контурній карті відповідними цифрами.
Характеристика, назваоб’єкта |
Позначення |
Крайня східна точка України — |
1 |
Геометричний центр України — |
2 |
Найбільший за площею острівУкраїни — |
3 |
Протока, якою проходить державний кордон України і Росії — |
4 |
Найближча до екватора точка України — |
5 |
|
6 |
11. Установіть відповідність між територіями.
1. Галичина А. Чернівці;
2. Закарпаття Б. Львів;
3. Буковина В. Рівне;
4. Волинь Г. Ужгород.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Використовуючи карту з попереднього завдання, визначте місцевий час крайньої північної до крайньої південної точки. Запишіть свої обчислення.
Тестовий контроль з теми:
«Географічний простір України»
ІІ варіант
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Визначте, з якою із перелічених держав Україна має не тільки сухопутний, а й морський кордон.
А. Білорусь; Б. Угорщина;
В. Молдова; Г. Росія.
2. Із точки зору географії незалежне політичне утворення суспільства на певній території, визнане світовою спільнотою.
А. Суверенна держава; Б. Невизнана держава;
В. Країна; Г. Територія.
3. Визначте державу, кордон України з якою наведений на ілюстрації.
А. Білорусь;
Б. Росія;
В. Румунія;
Г. Молдова.
4. Укажіть точку України, яка розташована найближче до Північного полюса.
А. село Грем’яч; Б. село Соломонове;
В. мисс Сарич; Г. смт Добровеличківка.
5. Укажіть цифру, якою на картосхемі позначена територія, що увійшла до складу УРСР у 1954 році.
А. 1;
Б. 2;
В. 3;
Г. 4.
6. Укажіть цифру, якою на картосхемі з попереднього завдання позначена Рівненська область.
А. 1; Б. 2;
В. 3; Г. 4.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).
7. Форма правління, за якої глава держави обирається на певний термін і не передає свою владу у спадок__________________________________ .
8. Найкоротший сухопутний кордон Україна має із __________________.
9. Серед островів, які належать Україні, найбільшу площу має _________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність(2 х 1,5 бала).
10. За наведеними в таблиці характеристиками установіть назви географічних об’єктівта позначте їх на контурній карті відповідними цифрами.
Характеристика, назваоб’єкта |
Позначення |
Крайня західна точка України — |
1 |
Географічний центр України — |
2 |
Найдовша у світі коса — |
3 |
Найбільша за площею затока біля берегівУкраїни — |
4 |
Найвіддаленіша від Північного полюса точка України — |
5 |
|
6 |
11. Установіть відповідність
1. Північ; А. Польща;
2. Південний Захід Б. Білорусь;
3. Північний Захід В. Росія;
4. Схід Г . Молдова.
5. Південний Схід.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Використовуючи карту з попереднього завдання, визначте місцевий час крайньої східної до крайньої західної точки. Запишіть свої обчислення.
Тестовий контроль з теми:
«Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф.
Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси»
І варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Близько 70% площі України займають..
А. Гори; Б. Рівнини;
В. Низовини; Г. Височини.
2.Областями складчастості називають…
А. Місця стискування Б. Тектонічні підняття;
літосферних плит ;
В. Щити; Г. Гірські хребти з глибокими
крайовими прогинами.
3. Північну частину України займає..
А. Придніпровська низовина; В. Причорноморська низовина;
Б. Поліська низовина; Г. Закарпатська низовина.
4. Назва плоских безлісих масивів Кримських гір.
А. Куести; В. Полонини;
Б. Яйли; Г. Перевали.
5. Найбільше родовище графіту світового значення в Україні.
А. Заваллівське; В. Клесівське;
Б. Часовоярське; Г. Замглайське.
6. Дослідник льодовикового рельєфу Правобережної України.
А. С. Рудницький; В. В. Кубійович;
Б. П. Тутковський; Г. В. Докучаєв.
ІІ рівень. Дати визначення (3 x 1 бал).
7. Акумуляція – це ______________________________________________.
8. Частина платформи перекрита потужним чохлом осадових порід _____.
9. Епоха гороутворення в протерозойській ері ______________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10. Встановіть відповідність між власною та загальною назвами форм рельєфу України.
1. Низовина А. Полтавська;
2. Височина Б. Причорноморська;
3. Рівнина В. Середньоруська.
11. Встановіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу.
1. Волинська височина А. Скіфська платформа;
2. Придніпровська низовина Б. Волино-Подільська плита;
3. Поліська низовина В. Дніпровсько- Донецька западина;
4. Кримська рівнина Г. Галицько-Волинська западина.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала). 12. Як вплинуло на рельєф північної частини України материкове зледеніння.
Тестовий контроль з теми:
«Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф.
Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси»
ІІ варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Близько 95% площі України займають…
А. Гори; Б. Рівнини;
В. Низовини; Г. Височини.
2. Більша частина території України лежить у межах…
А. Скіфської плити; Б. Західно-Європейської
платформи;
В. Альпійсько-Гімалайської Г. Українського щита.
складчастої області;
3. Яка височина розкинулася між долинами річок Південний Буг та Дніпро. А. Придніпровська височина; Б. Подільська височина;
В. Приазовська височина; Г. Причорноморська низовина.
4. Назва округлих вершин, що вкриті луками Українських Карпат.
А. Куести; Б. Яйли;
В. Полонини; Г. Перевали.
5. Найдавніша, із перелічених, епоха гороутворень.
А. Альпійська; Б. Мезозойська;
В. Каледонська; Г. Герцинська.
6. Основні корисні копалини Дніпровсько-Донецької западини.
А. Залізні руди і буре вугілля; Б. Вапняки і сірка;
В. Природний газ і нафта; Г. Піски і мідні руди.
ІІ рівень. Дати визначення (3 x 1 бал).
7. Денудація - ________________________________________________.
8. Вкажіть, як називається ділянка тектонічної платформи, де кристалічні породи виходять на поверхню __________________________________.
9. Нафтогазоносні регіони України ______________________________ _.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10. Встановіть відповідність
1. Залізні, марганцеві, А. Паливні корисні копалини;
титанові, мідні, нікелеві,
2. Кам’яне вугілля, буре вугілля, Б. Металеві корисні копалини;
нафта, горючі сланці, торф
3. Вогнетривкі глини, кварцити, В. Нерудні корисні копалини;
піски,сірка, фосфорити, апатити, калійні солі.
11. Встановіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу.
1. Донецька височина А. Український кристалічний щит;
2. Придніпровська низовина Б. Дніпровсько-Донецька западина;
3. Придніпровська височина В. Донецька складчаста область;
4. Середньоросійська височина Г. Воронезький кристалічний масив.
IV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала). 12. Поясніть, як утворюються антропогенні форми рельєфу?
Тестовий контроль з теми:
«Клімат. Внутрішні води України»
І варіант
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Основний кліматичний пояс, у якому розташована Україна:
А. Арктичний; Б. Субтропічний; В. Помірний; Г. Тропічний.
2. Найбільша континентальність клімату характерна для міста.
А. Луганськ; В. Вінниця;
Б. Ужгород; Г. Чернігів.
3. На території України переважають вітри.
А. Північні; В. Західні;
Б. Східні; Г. Південні.
4. Витік Дніпра.
А. Середньоруська височина; В. Валдайська височина;
Б. Донецький кряж; Г. Приазовська височина.
5. Які річки беруть свій початок у Карпатах.
А. Дністер, Уж, Прип`ять, Тиса; В. Дніпро, Інгулець, Прип`ять, Уж;
Б. Дністер, Тиса, Прут, Черемош; Г. Тиса, Черемош, Південний Буг, Прут.
6. Вкажіть, скільки водосховищ побудовано на Дніпрі:
А. 3; Б. 6;
В. 7; Г. 9.
II рівень. Дати визначення (3 x 1 бал)
7. Найменша водність річища, що зумовлена зменшенням надходженням
води від джерел живлення – ______________________________________.
8. Смуга підвищеного атмосферного тиску ____________________________.
9. Приток які належать р. Дніпро ___________________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10.
1. Українські Карпати А. водоспад Учансу;
Б. річка Тиса;
2. Кримські гори В. озеро Синевір;
Г. річка Салгір,
Д. річка Дністр.
11. Встановіть співвідношення.
1.Світязь А.Залишкові;
2. Синевір Б. Лиманні;
3. Саки В. Загатні;
4. Куяльник Г. Дельтові;
5. Китай Д. Карстові.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Чим пояснити, що на більшій частині території України опади
випадають влітку, а на Південному березі Криму – взимку?
Тестовий контроль з теми:
«Клімат. Внутрішні води України»
ІІ варіант
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. На формування клімату України впливають повітряні маси.
А. Помірні; Б. Атлантичні;
В. Субтропічні; Г. Антарктичні.
2. Найтепліший регіон України.
А. Закарпаття; Б.Херсонщина;
В. Південний берег Криму; Г. Карпати.
3. Вкажіть регіон України, для якого притаманні посухи, суховії, пилові бурі.
А. Степ; В. Лісостеп;
Б.Закарпаття; Г. Полісся.
4. Дніпро протікає по території.
А. України та Росії; В. України і Молдови;
Б. України, Росії, Білорусі; Г. України, Білорусі, Молдови.
5. Яка річка України перетинає сім областей.
А. Дніпро; В. Дністер;
Б. Дунай; Г. Південний Буг.
6. Найпоширеніший тип боліт в Україні.
А. Верхові; В. Низинні;
Б. Перехідні; Г. Притерасні. ІІ рівень. Дати визначення (3 x 1 бал).
7. За кількістю опадів територія Україна поділяється на зони _________.
8. Високе і тривале водопілля, під час якого вода виходить з
річища і затоплює заплаву – _________________________________.
9. Регулярні зміни рівня та витрат води ___________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10.
1. Чорне море А. Феодосійська затока;
Б. острів Зміїний;
2. Азовське море В. Джарилгацька затока;
Г. протока Босфор;
Д. Арабатська Стрілка.
11.Встановіть співвідношення.
1. Донузлав А. Дельтові;
2. Бребенескул Б. Залишкові;
3. Ялпуг В. Льодовикові;
4. Сасик Г. Лиманні;
5. Світязь Д. Карстові.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Чому вважають, що будівництво водосховищ завдало більше
шкоди, ніж користі? Відповідь повністю обґрунтуйте.
.
Тестовий контроль з теми:
«Ґрунти, рослинний і тваринний світ України»
І варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Тонкий поверхневий шар земної кори, якому властива родючість.
А. Рельєф; В. Ґрунт;
Б. Гірські породи; Г. Гумус.
2. На формування ґрунтів впливає.
А. Клімат; В. Час;
Б. Гірські породи; Г. Всі відповіді вірні.
3.Які ґрунти переважають у степовій зоні України.
А. Лучні; В. Пустельні;
Б. Чорноземи; Г. Сірі – лісові.
4. Яка закономірність спостерігається у зміні ґрунтів, рослинності і тваринного світу в гірській частині України.
А. Строкатість; В. Азональність;
Б. Широтна зональність; Г. Висотна поясність.
5. Вчений, засновник ґрунтознавства.
А. В. Вернадський; В. П. Чубинський;
Б. В. Докучаєв; Г. С. Рудницький.
6. Він захищає грунт від водної і вітрової ерозії, затримує вологу, закріплює піски, є середовищем існування тварин.
А. Ліс; В. Степ;
Б. Яр; Г. Балка.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).
7. Степи являють собою рівнинні території, які в природних умовах вкриті суцільним покривом із ______________________________ рослин.
8. Майже половина всіх ендемічних і близько третини рідкісних та зникаючих видів рослин ростуть _______________________________________.
9. Доповніть список тварин занесених до Червоної книги України: норка європейська, лисиця степова (корсак), пелікан, __________________ .
ІІІ рівень. Установіть відповідність,послідовність (2 х 1,5 бала).
10. Установіть відповідність між типами ґрунтів і типами рослинності.
1. Дерново-підзолисті А. субтропічні ліси і чагарники;
2. Каштанові Б. сухі степи;
3. Чорноземи типові В. різнотравні степи;
4. Коричневі Г. гірські листяні ліси;
Д. мішані ліси.
11. Встановіть послідовність - зміни рослин з півночі на південь України.
A. Сосна, дуб, вільха; Б. Ялівець, суничне дерево, кипарис;
B. Бук, липа, різнотрав’я; Г. Типчак, ковила, полин.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Що таке грунт? Які чинники ґрунтоутворення впливають на родючість ґрунтів та їх поширення. Наведіть конкретні приклади на території України.
Тестовий контроль з теми:
«Ґрунти, рослинний і тваринний світ України»
ІІ варіант.
І рівень . Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Від структури ґрунту залежить.
А. Тип грунту; В. Родючість ґрунту;
Б. Кількість рослинності; Г. Водний і повітряний режим.
2. Зелену книгу України створено з метою.
А. Збереження рідкісних; В. Вивчення рідкісних видів рослин;
рослинних угрупувань;
Б. Збереження видів тварин; Г. Поширення видів рослинності.
3. Лісистість України.
А. 4%; В. 15,6%;
Б. 17,6%; Г. 34%.
4. На території України буроземні ґрунти поширені:
А. В центральній частині; В. На півдні;
Б. На півночі; Г. У Карпатах.
5. Пристосування тварин до нових умов існування.
А. Реакліматизація; В. Акліматизація;
Б. Приручення; Г. Одомашнення.
6. Укажіть найбільш дієвий захід щодо охорони лісових ресурсів. А. Припинення вивозу деревини; В. Відновлення лісів;
Б. Заборона вирубки лісів; Г. Припинення вирубки лісів.
у найменш заліснених районах.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).
7. Всі види рослин,які ростуть на певній території і використовуються або можуть бути використані людиною ________________________________.
8. В Україні основними типами рослинних угруповань є _______________.
9. _______________ містить поживні речовини в ґрунті необхідні для розвитку рослин.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10. Установіть відповідність між типами ґрунтів і їх розташуванням.
1. Дерново-підзолисті А. південь Причорноморської низовини;
2. Каштанові Б. північ України (Полісся);
3. Чорноземи типові В. південний берег Криму;
4. Коричневі Г. північ степової зони;
Д. у поясі гірських лісів.
11. Встановіть послідовність – змін тваринного світу з півночі на південь України.
A. Дикий кабан, білка, лось; Б. Тхір, байбак, тушканчик;
B. Вовк, борсук, куниця; Г. Ведмідь, рись,лісовий кіт.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Що називають ґрунтовою ерозією? Наведіть приклади запобігання її наслідків.
Тестовий контроль з теми:
« Ландшафти України. Природокористування»
І варіант
І рівень. Знайди вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Межа Лісостепу і Степу проходить приблизно через міста.
А. Котовськ – Кропивницький – Кременчук – Чугуїв;
Б. Вінниця – Кропивницький – Дніпро – Чугуїв;
В. Котовськ – Кривий Ріг – Запоріжжя – Донецьк;
Г. Львів – Хмельницький – Дніпро – Чугуїв.
2. До типової рослини Степу відносять.
А. Папороть; Б. Сосна;
В. Ковили; Г. Льон;
Д. Кипарис.
3. Дерново-підзолисті грунти поширюються.
А. у Степу; Б. в Українських Карпатах;
В. в зоні Мішаних лісів; Г. у Кримських горах;
Д. у Лісостепу.
4. В межах зони степу заходяться провінції.
А. Дніпрово-Донецька; Б. Західноукраїнська;
В. Середньоруська; Г. Лівобережно-Дніпровська.
5. Найменш лісиста частина України.
А. Хотинська Височина; Б. Причорноморська низовина
В. Донецький кряж; Г. Придніпровська низовина;
Д. Придніпровська височина.
6. Найбільше озеро Українського Полісся.
А. Луки; Б. Ялпуг;
В. Світязь; Г. Пулемецьке.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).
7. Антропогенні ландшафти виникли в наслідок господарській діяльності людини, яка привела до зміни _____ _______________________________.
8. На території зони мішаних лісів сформувалась досить густа річкова система, також багато озер _______________________________________.
9. Для захисту Азовського моря необхідно регулювати річковий стік, замінити каналізаційну систему портових міст та перейти до __________.
ІІІ рівень. Встановити відповідність(2 х 1,5 бала).
10. Укажіть відповідність між об’єктами природно-заповідного фонду й областями України, в межах яких розміщені.
1. Шацький
національний природний парк; А. Харківська;
2. Український степовий
природний заповідник; Б. Волинська;
3. Регіональний
ландшафтний парк «Меотида»: В. Львівська;
3. Природний заповідник Д. Донецька;
«Розточчя» Г. Вінницька.
11. Укажіть відповідність між об’єктами природно-заповідного фонду й областями України.
1. Медобори А. Одеська;
2. Канівський Б. Львівська;
3. Розточчя В. Черкаська;
4. Дунайський Г. Рівненська;
Д. Тернопільська.
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Ландшафти України розвивались протягом тривалого періоду. Якими були ландшафти України протягом дніпровського етапу?
Тестовий контроль з теми:
« Ландшафти України. Природокористування»
ІІ варіант.
І рівень. Знайди вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Межа Мішаних лісів та Лісостепу проходить приблизно через міста.
А. Котовськ – Кропивницький – Кременчук – Чугуїв;
Б. Волинський – Луцьк – Рівне – Житомир – Київ – Ніжин – Глухів;
В. Котовськ – Кривий Ріг – Запоріжжя – Донецьк;
Г. Львів – Хмельницький – Дніпро – Чугуїв.
2. До типової рослини Лісостепу відносять.
А. Вільха; Б. Сосна;
В. Ковила; Г. Льон;
Д. Кипарис.
3.Черноземи та каштанові грунти поширюються.
А. в Степу; Б. в Українських Карпатах;
В. в зоні Мішаних лісів; Г. у Кримських горах;
Д. у Лісостепу.
4. Головний фактор, який впливає на різноманітність ландшафтів.
А. Клімат; Б. Рельєф;
В. Зволоження; Г. Відсутня правильна відповідь.
5. Найбільш лісиста частина України.
А. Поліська низовина; Б. Причорноморська низовина;
В. Донецький кряж; Г. Придніпровська низовина;
Д. Придніпровська височина.
6. Найбільше озеро Степової зони.
А. Луки; Б. Ялпуг;
В. Світязь; Г. Пулемецьке.
ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).
7. Серед грунтів зони степу переважають чорноземи звичайні,чорноземи південні, каштанові грунти, солончаки та солоді. Найбільш характерна рослинність -____________________________________________________. 8. Екологічні проблеми Чорного моря загострюються через господарську діяльність на узбережжі, там розміщено _______________________________.
9. Зона Степу поділяється на підзони: Північностепову,Середньостепову,
Південностепову( сухостепову) це пов’язано __________________________. ІІІ рівень. Встановити відповідність (2 х 1,5 бала).
10. Укажіть відповідність між природними заповідниками та великими ПТК, в межах яких розміщені:
1. Горгани А. Степ;
2. Канівський Б. Мішані та широколистяні ліси;
3. Рівненський В. Українські Карпати;
4. Дніпровсько-Орільський Д. Лісостеп;
Г. Кримські гори.
11. Укажіть відповідність між охоронними територіями та областями України.
1. Чорноморський А. АР Крим;
2. Стрільцівський степ Б. Луганська;
3. Горгани В. Івано-Франківська;
4. Асканія-Нова Г. Миколаївська;
Д. Херсонська.
ІVрівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. У поширенні ландшафтів спостерігаються певні закономірності. Як проявляються ці закономірності на рівнинній частині України.
Тестовий контроль з теми:
«Населення України і світу»
І варіант.
І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Кількість жителів нашої планети становить.
А. 6,5 млрд.; В. 7,3 млрд.,
Б. 8,1 млрд.; Г. 6,9 млрд. осіб.
2. Причиною демографічного вибуху вважають…
А. Зниження рівня смертності у країнах, що розвиваються;
Б. Зростання у світі кількості міст;
В. Поліпшення умов життя в країнах світу(якість харчування, якість медичного обслуговування);
Г. Високий рівень розвитку промисловості.
3. В яких країнах демографічна політика спрямована на підвищення народжуваності.
А. Канада; В. Китай;
Б. США; Г. Японія.
Д. Німеччина,
4. До соціально - економічних чинників, що впливають на демографічну ситуацію, відносять…
А. Народжуваність; В. Дитячу смертність;
Б. Смертність; Г. Міграції населення.
5. В Україні найбільшу кількість становлять.
А. Малі міста; В. Великі міста;
Б. Середні міста; Г. Міста мільйонери.
6. Різниця між кількістю народжених і кількістю померлих за певний період називається.
А. Природним приростом;
Б. Механічним рухом населення.
ІІ рівень. Дайте визначення, допишіть речення (3 x 1 бал).
7. Найбільшими за кількістю населення є країни Китай, ____________.
8. Депопуляція _______________________________________________.
9. Найбільші мегаполіси в Європі _______________________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10. Розмістіть міста-мільйонери України в порядку зменшення кількості їх населення.
А. Одеса; В. Дніпро;
Б. Київ; Г. Харків.
11. Установіть відповідність між спеціалізацією та містами України.
1. Дніпро, Краматорськ, А. Адміністративні
Запоріжжя полі функціональні;
2. Жмеринка ,Дружківка, Б. Промислові центри;
Нікополь
3. Харків, Одеса, Львів В. Транспортні центри;
4.Трускавець, Миргород, Г. Курортно-оздоровчі центри;
Яремче
5. Іллічевськ, Чоп, Жмеринка
ІVрівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Назвіть особливості географії та культури етнографічних груп українців.
Тестовий контроль з теми:
«Населення України і світу»
ІІ варіант
І рівень . Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).
1. Кількість населення України (без урахування АР Крим і Севастополя).
А. 44,5 млн., В. 43,8 млн.,
Б. 42,7 млн., Г. 47,2 млн. осіб.
2. Основні показники природного руху.
А. Народжуваність, смертність;
Б. Народжуваність,смертність і природний приріст.
3. Трудові ресурси України фахівці з вищою та середньою освітою:
А. 70%; В. 90%;
Б. 60%; Г. 80%.
4. В яких країнах демографічна політика спрямована на зниження народжуваності.
А. Канада; В. Китай;
Б. США; Г. Японія;
Д. Польща.
5. В Україні до міст зараховують населенні пункти.
А. 5 тис. осіб; В. 10 тис. осіб;
Б. 15 тис. осіб; Г. 2 тис. осіб.
6. Вибрати групу країн, населення яких не перевищує 1 млн. чоловік:
А. Індія, Росія, Ватикан; В. Китай, Японія, Монако;
Б. Індонезія, Андора, Пакистан; Г. Росія, Казахстан, Білорусь.
ІІ рівень Дайте визначення, допишіть речення (3 x 1 бал).
7. Країни, які мають найчисельнішу українську діаспору Росія, Казахстан,
____________________________________________________________.
8. Економічне активне населення ___________________________________.
9. Міста в суспільстві можуть виконувати функції _____________________.
ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).
10. Розмістіть мегаполіси світу за зменшенням кількості населення.
А. Босваш; В. Токайдо;
Б. Чіпітс; Г. Лонлів.
11. Установіть відповідність між світовими релігіями та країнами.
1. Великобританія А. Буддизм;
2. Іспанія Б. Протестантизм;
3. Лаос В. Іслам;
4. Сирия Г. Католицизм.
ІVрівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).
12. Вкажіть регіони світу, для яких характерна хибна урбанізація та поясніть, що означає це поняття.
Ключ - відповідь.
Тема « Географічна карта і робота з нею». |
|
І в І рівень 1.в 2.б 3.а 4.г 5.в 6.б ІІ рівень 7. Картографічна генералізація 8. Магнітний азимут 9. Масштаб ІІІ рівень 10. 1-а,2-д,3-г,4-б; 11. 1-а,2-д,3-г,4-в. |
ІІ в І рівень 1.в 2.г 3.а 4.в 5.б 6.б ІІ рівень 7. Атлас 8. Азимут 9. Картографічні проекції ІІІ рівень 10. 1-б,2-г,3-в,4-а; 11. 1-б,2-а,3-д,4-в.
|
Тема «Географічний простір України» |
||
І в І рівень. 1.б 2.в 3.а 4.б 5.а 6.б ІІ рівень. 7. Монархія; 8. Росія; 9. Довгий; ІІІ рівень. 10. 11.1-б,2-г,3-а,4-в. |
ІІ в І рівень. 1.г 2.а 3.в 4.а 5.г 6.а ІІ рівень. 7. Республіка; 8. Словаччина; 9. Джералгач; ІІІ рівень. 10. 11,1-б,2-а,3-г,4-в. |
|
Тема «Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф. Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси» |
||
І в 1. в 2. а 3. в 4. б 5. а 6 .б 7. Нагромадження на поверхні суші або на дні водойми мінеральних частинок чи органічних залишків в результаті діяльності вітру, текучих вод, льодовиків, вулканів, моря та інших геол. факторів. 8. Плита. 9. Байкальська. 10. б, г, в. 11. 1-г. 2-в 3-а,4 –б. |
ІІ в 1. б 2. г 3.а 4. в 5. в 6. б 7. Сукупність процесів руйнування гірських порід водою, вітром, льодовиками тощо і перенесення продуктів руйнування . 8. Щит. 9. Карпатський,Причорноморський Дніпровсько-Донецький. 10. а, в, г. 11. 1-в,2-а, 3-г,4-б. |
|
«Клімат. Внутрішні води України» |
|
І в І рівень. 1.в,б 2.а 3.б 4.в 5.б 6.б ІІ рівень. 7. Межень. 8. «вісь Воєйкова». 9. Тетерев,Рось, Псел ІІІ рівень 10. 1б,в,д. 2а,г. 11.1-д,2-в,3-а,4-г,5-б. |
ІІв І рівень 1.г 2.в 3.а 4.б 5.а 6.в ІІ рівень. 7. П’ять. 8. Повінь. 9. Водний режим. ІІІ рівень. 10.1а,б. 2д. 11. 1-б,2-в,3-а,4-г,5-д.
|
«Ґрунти, рослинний і тваринний світ України» |
|
І в І рівень. 1.в 2.г 3.б 4.б 5.б 6.а ІІ рівень. 7. Однолітні. 8. В степовій зоні. 9. Дрофа. ІІІ рівень. 10.1-д,2-б,3-в,4-г. 11. а,в,г,б. |
ІІ в І рівень. 1.г 2.а 3.в 4.г 5.в 6.а ІІ рівень. 7. Рослинні ресурси. 8. Ліси, луки, степ, болота. 9. Гумус. ІІІ рівень 10. 1-б,2-а.3-г.4-д. 11. а,в,б. |
«Ландшафти України. Природокористування» |
|
І в І рівень. 1.а 2.в 3.в 4.а 5.б 6.в ІІ рівень. 7. Навколишнє середовище. 8. Шацькі озера. 9. до нових технологій виробництва. ІІІ рівень. 10.1-б,2-д,3-г,4-в. 11. |
ІІ в І рівень. 1.б 2.а 3.а 4.а 5.а 6.б ІІ рівень. 7. Однолітні. 8. Пром.міста,видобуток корисні копалини. 9. Зволоження. ІІІ рівень. 10. 1-в,2-д,3-б,4-а. 11. 1-г,2-б,3-в,4-д. |
«Населення України і світу» |
|
І в І рівень. 1.в 2.а 3.д 4.г 5.а 6.б ІІ рівень. 7. США 8. - 9. Лонлів, Прирейнський. ІІІ рівень. 10. б,г,а,в. 11.1-б,3-а,4-г,5-в. |
ІІ в І рівень. 1.б 2.а 3.в 4.в 5.в 6.б ІІ рівень. 7. Білорусь 8.- 9. Полі. і монофункціональні. ІІІ рівень. 10. в,а,б,г. 11. 1-б,2-г,3-а,4-в. |
1