Тест "Різнорівневі перевірочні тести з географії для учнів 8 класу"

Про матеріал
У пропонованому посібнику подані різнорівневі перевірочні тести з географії для учнів 8 класу ,чотирьох рівнів у двох варіантах. Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів складені відповідно до вимог стандарту та рекомендацій до нової програми з географії для учнів 8 класу. Матеріал вміщений в цьому виданні можна повністю або частково застосовувати на уроках географії для перевірки рівня навчальних досягнень після вивчення тем. Проведення різнорівневої перевірочної роботи дозволяє систематизувати та контролювати знання згідно індивідуальних особливостей учнів , проводити моніторинг якості освіти. Робота розрахована на 25 хвилин і складається із 12 завдань.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент  освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації

 

Методичний центр управління освіти, молоді та спорту

Великоновосілківської  районної державної адміністрації

 

 

Картинки по запросу ылюстрацыя к физ географии украины

 

Різнорівневі тестові завдання

з географії

за новою програмою

для учнів 8 класу

за підручником

Г. Д. Довгань

 

(посібник для учителя)

 

 

 

 

 

 

 

 

Велика Новосілка  2023

  

Зміст

Тестовий контроль з теми «Географічна карта, робота з нею»                     Варіант І…………………………………………………………………. 5                                                             Тестовий контроль з теми «Географічна карта, робота з нею»                     Варіант ІІ………………………………………………………………….7

Тестовий контроль з теми « Географічний простір України»                              Варіант І…………………………………………………………………..9                                                              Тестовий контроль з теми « Географічний простір України»                          Варіант ІІ…………………………………………………………………11                                                  

Тестовий контроль з теми «Тектонічні структури. Геологічна будова.          Рельєф. Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси »              Варіант І…………………………………………………………………..13                                                           

Тестовий контроль з теми «Тектонічні структури. Геологічна будова.         Рельєф. Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси »             Варіант ІІ…………………………………………………………………15

Тестовий контроль з теми «Клімат. Води суходолу» Варіант І ……..17    

Тестовий контроль з теми «Клімат. Води суходолу» Варіант ІІ……..19

Тестовий контроль з теми «Ґрунти України. Рослинний та тваринний              світ України» Варіант І  ………………………………………………...21                                

Тестовий контроль з теми «Ґрунти України. Рослинний та тваринний             світ України» Варіант ІІ ………………………………………………...23

Тестовий контроль з теми «Ландшафти України. Природокористування»                                                Варіант І…………………………………………………………………..25

Тестовий контроль з теми «Ландшафти України. Природокористування»                                                Варіант ІІ………………………………………………………………….27

Тестовий контроль з теми «Населення України в світі» Варіант І…...29

Тестовий контроль з теми «Населення України в світі» Варіант ІІ…..31

Ключ - відповідь………………………………………………………….33

       

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Географічна карта і робота з нею»

І варіант.

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Київський – це час…

А. Нульового годинного поясу;        В. Другого годинного поясу;

Б. Першого годинного поясу;           Г. Третього годинного поясу.

2. Як називається час на одному меридіані в даний момент.

А. Поясний ;                                        В. Літній;

Б. Місцевий;                                        Г. Космічний.

3.Як називають кут між напрямком на Північний географічний полюс та напрямком на даний предмет?

А. Істинний азимут;                            Б. Магнітний азимут;

В. Магнітне схилення;                         Г. Географічна довгота.

4. Як називають картографічні проекції, які правильно передають кути та форми географічних об’єктів, але спотворюють площі та довжини?

А. Довільні;                                        Б. Рівновеликі;

В. Рівнопроміжні;                              Г. Рівнокутні.

5.На які групи поділяються карти за охопленням території?

А. Дрібномасштабні, середньомасштабні, великомасштабні;

Б. Загальногеографічні, тематичні, комплексні;

В. Світові та регіональні;

Г. Туристичні, навчальні, військові.

6. Хто з учених вперше склав детальні топографічні карти території України   та помістив їх у книжці «Опис України».

А. Степан Рудницький;                     Б. Гійом де Боплан;

В. Павло Тутковський;                      Г. Геродот.

ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал ).

7. Узагальнення зображень на картах  -  ________________________.

8. Кут між північним напрямком магнітного меридіана і напрямком на певний об’єкт –  __________________________________________________.

9. Відношення довжини відрізка на плані або карті до його реальної довжини на земній поверхні –  _______________________________________.

ІІІ рівень.  Установіть відповідність  (2 х 1,5 бала).

10.Установіть відповідність між географічними об’єктами України та їх характеристиками.

1. Мис Сарич                                     А. Крайня Південна точка України;

2. Острів Зміїний                               Б.  Крайня Західна точка України;

3. Острів Джарилгач                         В.  Крайня Східна точка України;

4.Село Соломонове                           Г.  Найбільший острів України;

                                                            Д. Найвіддаленіша  географічна 

                                                              точка України.

11.Установіть відповідність між географічними об’єктами та способами їх зображення на тематичних картах.

1. Залізниці, кордони                        А. Лінійні значки;

2. Міста, села                                     Б. Спосіб ізоліній;

3. Басейн корисних                           В. Значки рухів;

    копалин                                          Г. Спосіб ареалів;

4. Напрям вітру                                 Д. Геометричні позамасштабні

                                                             значки.  

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь  (1 х 3 бала).                       

12. Що таке картографічні проекції? Для чого вони необхідні. Чи можна створити дрібномасштабну карту без спотворень? Відповідь обгрунтуйтею.


 

Тестовий контроль з теми:

« Географічна карта»

ІІ варіант

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала ).

1.Оберіть варіант, у якому вказано всі три міста, що є обласними центрами?

А. Одеса, Ізмаїл, Львів;                     Б. Кіровоград, Луганськ, Миргород;

 В. Чернівці, Київ, Донецьк;             Г. Маріуполь, Кривий Ріг, Миколаїв.

2. Місцевий час є однаковим в межах…

А. Одного годинного поясу;             Б. Однієї паралелі;

В. Однієї країни;                                Г. Одного меридіана.

3. Як називають кут між напрямком на Північний магнітний полюс та напрямком на даний предмет.

А. Магнітний азимут;                       В. Магнітне схилення;

 Б. Істинний азимут;                          Г. Географічна довгота. 

4. Як називають картографічні проекції, які правильно передають площі географічних об’єктів, але спотворюють кути та форми?

А. Довільні;                                        В. Рівновеликі;

Б. Рівнопроміжні;                              Г. Рівнокутні

5. На які групи поділяються карти за змістом?

А. Дрібномасштабні, середньомасштабні та великомасштабні;

Б. Загальногеографічні, тематичні, комплексні;

В. Світові та регіональні;

Г. Туристичні, навчальні, військові.

6. Що зображено на політичній карті світу.

А. Міжнародні організації;               В.  Густота населення;

Б. Держави та залежні території;     Г. «Гарячі точки» планети.

ІІ рівень.  Доповніть речення (3 x 1 бал).

7. Впорядковане зібрання карт – _______________________________.

8. Кут, утворений променями, що спрямовані на північ і на заданий предмет – ___________________________________________________.

9. Математичний метод перенесення земної поверхні на площину –  ____________________________________________________________.

 

ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10. Установіть відповідність між географічними об’єктами України та їх характеристиками.

1.  Хутір Грем’яч                               А. Географічний центр України;

2.  Село Ділове                                   Б. Крайня Північна точка України;

3.  Село Рання Зоря                           В.  Крайня Східна точка України;

4.  Селище Добровеличківка            Г. Крайня Південна точка України;

                                                            Д. Географічний центр Європи.

11. Установіть відповідність між географічними об’єктами та способом їх зображення на тематичних картах.

1. Середні температури повітря       А. Спосіб якісного фону;

2. Адміністративні області               Б. Спосіб ізоліній;

3. Густота населення                         В. Значки рухів;

4. Морські течії                                 Г. Позамасштабні значки;

                                                            Д. Картограма.

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12. Розтлумачте поняття «географічне положення» та назвіть його складові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Географічний простір України»

І варіант

 

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Визначте, з якою із перелічених держав Україна має не тільки сухопутний, а й морський кордон.

А. Польща; Б. Румунія;

В. Словаччина; Г. Білорусь.

2. З точки зору географії заселена частина поверхні Землі, обмежена певними кордонами, які склались історично.

А. Суверенна держава;   Б. Невизнана держава;

В. Країна; Г. Залежна територія.

3. Визначте державу, кордон України з якою наведений на ілюстрації.

А. Угорщина;

Б. Білорусь;

В. Молдова;

Г. Словаччина.

4. Укажіть точку України, яка розташована найближче до початкового (гринвіцького) меридіана.

А. село Грем’яч;    Б. село Соломонове;

В. мисс Сарич; Г. село Мар’янівка.

5. Укажіть цифру, якою на картосхемі позначена територія, що увійшла          до складу УРСР у 1939 році.

А. 1;

Б.  2;

В.  3;

Г.  4.

6. Укажіть цифру, якою на картосхемі з попереднього завдання позначена Одеська область.

А. 1;      Б. 2;

В. 3;      Г. 4.

ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).

7.  Форма правління, за якої формальна або фактична верховна влада в державі передається у спадок________________________________.

8.  Найдовший сухопутний кордон Україна має з _______________.

9.  Єдиний острів України, який розташований далеко від берега моря_____________________________________________________.

 

ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10. За наведеними в таблиці характеристиками установіть назви  географічних об’єктів України та позначте їх на контурній карті  відповідними цифрами.

Характеристика, назваоб’єкта

Позначення

Крайня східна точка України —

1

Геометричний центр України —

2

Найбільший за площею острівУкраїни —

3

Протока, якою проходить державний кордон України

 і Росії  

4

Найближча до екватора точка України —

5


Держава, з якоюУкраїна межує на півночі, —

6

 

11. Установіть відповідність між територіями.

 1. Галичина                                       А. Чернівці;

 2. Закарпаття                                     Б. Львів;

 3. Буковина                                        В. Рівне;

 4. Волинь                                           Г. Ужгород.

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12. Використовуючи карту з попереднього завдання, визначте місцевий час  крайньої північної до крайньої південної точки. Запишіть свої обчислення.

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Географічний простір України»

ІІ варіант

 

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Визначте, з якою із перелічених держав Україна має не тільки сухопутний, а й морський кордон.

А. Білорусь;    Б. Угорщина;

В. Молдова;    Г. Росія.

2. Із точки зору географії незалежне політичне утворення суспільства             на певній території, визнане світовою спільнотою.

А. Суверенна держава;   Б. Невизнана держава;

В. Країна;     Г. Територія.

3. Визначте державу, кордон України з якою наведений на ілюстрації.

А. Білорусь;

Б. Росія;

В. Румунія;

Г. Молдова.

 

4. Укажіть точку України, яка розташована найближче до Північного полюса.

А. село Грем’яч;    Б. село Соломонове;

В. мисс Сарич;    Г. смт Добровеличківка.

 

5. Укажіть цифру, якою на картосхемі позначена територія, що увійшла         до складу УРСР у 1954 році.

А. 1;

Б. 2;

В. 3;

Г. 4.

6. Укажіть цифру, якою на картосхемі з попереднього завдання позначена Рівненська область.

А. 1;      Б. 2;

В. 3;      Г. 4.

ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).

7. Форма правління, за якої глава держави обирається на певний термін           і не передає свою владу у спадок__________________________________ .

8.  Найкоротший сухопутний кордон Україна має із __________________.

9. Серед островів, які належать Україні, найбільшу площу має _________.

 

ІІІ рівень. Установіть відповідність(2 х 1,5 бала).

10. За наведеними в таблиці характеристиками установіть назви  географічних об’єктівта позначте їх на контурній карті відповідними цифрами.

Характеристика, назваоб’єкта

Позначення

Крайня західна точка України —

1

Географічний центр України —

2

Найдовша у світі коса —

3

Найбільша за площею затока біля берегівУкраїни —

4

Найвіддаленіша від Північного полюса точка України —

5


Держава, з якою Україна має найдовший кордон на заході, —

6

11. Установіть відповідність

1. Північ;                                          А.  Польща;                  

2. Південний  Захід                          Б.  Білорусь;

3. Північний Захід                            В.  Росія;

4. Схід                                               Г . Молдова.

5. Південний Схід.                                

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12. Використовуючи карту з попереднього завдання, визначте  місцевий час крайньої східної до крайньої західної точки. Запишіть свої обчислення.

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф.

Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси»

І варіант.

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Близько 70%  площі України займають..

А. Гори;                                              Б. Рівнини;

В. Низовини;                                      Г. Височини.

2.Областями складчастості називають…

А. Місця стискування                       Б. Тектонічні підняття;

літосферних плит ;

 В. Щити;                                            Г. Гірські хребти з глибокими

                                                             крайовими прогинами.

3. Північну частину України займає..

А. Придніпровська низовина;          В. Причорноморська низовина;

Б. Поліська низовина;                       Г. Закарпатська низовина.

4. Назва плоских безлісих масивів Кримських гір.

 А. Куести;                                         В. Полонини;         

 Б. Яйли;                                             Г. Перевали. 

5. Найбільше родовище графіту світового значення в Україні.

А. Заваллівське;                                 В. Клесівське; 
Б. Часовоярське;                                Г. Замглайське. 

6. Дослідник льодовикового рельєфу Правобережної України. 

А.  С. Рудницький;                            В.  В. Кубійович; 

Б.   П. Тутковський;                          Г.  В. Докучаєв. 

ІІ рівень. Дати визначення (3 x 1 бал).

7.  Акумуляція – це ______________________________________________.

8. Частина платформи перекрита потужним чохлом осадових порід _____.

9.  Епоха гороутворення в протерозойській ері  ______________________.

ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10. Встановіть відповідність між власною та загальною назвами форм рельєфу України.

1. Низовина                                        А. Полтавська;

2. Височина                                        Б. Причорноморська;  

3. Рівнина                                           В. Середньоруська.

 

11.  Встановіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу.
1. Волинська височина                      А.  Скіфська платформа; 
2. Придніпровська низовина             Б.   Волино-Подільська плита;  
3. Поліська низовина                         В.  Дніпровсько- Донецька западина;
4. Кримська рівнина                          Г. Галицько-Волинська западина.
IV  рівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                                                                                                                    12. Як вплинуло на рельєф північної частини України материкове зледеніння.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф.

Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси»

ІІ варіант.

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Близько 95%  площі України займають…

А. Гори;                                              Б. Рівнини;

В. Низовини;                                      Г. Височини.

2. Більша частина території України лежить у межах…

А. Скіфської плити;                          Б. Західно-Європейської

                                                             платформи;                     

В. Альпійсько-Гімалайської             Г. Українського щита.

 складчастої області;                     

3. Яка височина розкинулася між долинами річок Південний Буг та Дніпро.                          А. Придніпровська височина;          Б. Подільська височина;

В. Приазовська височина;                 Г. Причорноморська низовина.

4. Назва округлих вершин, що вкриті луками Українських Карпат.

А. Куести;                                           Б. Яйли; 

В. Полонини;                                      Г. Перевали. 

 5. Найдавніша, із перелічених, епоха гороутворень.

А. Альпійська;                                   Б. Мезозойська;            

 В. Каледонська;                                Г. Герцинська.

6. Основні корисні копалини Дніпровсько-Донецької западини.

А. Залізні руди і буре вугілля;         Б. Вапняки і сірка;   

В. Природний газ і нафта;                Г. Піски і мідні руди.

 ІІ рівень. Дати визначення (3 x 1 бал).

7. Денудація -    ________________________________________________.

8. Вкажіть, як називається ділянка тектонічної платформи, де кристалічні породи виходять на поверхню    __________________________________.

9. Нафтогазоносні регіони України ______________________________ _.

ІІІ  рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10. Встановіть відповідність                     

1. Залізні, марганцеві,                       А. Паливні корис­ні копалини; 

титанові, мідні, нікелеві,
2. Кам’яне вугілля, буре вугілля,     Б. Металеві ко­рисні копа­лини; 

нафта, горючі сланці, торф 
3. Вогнетривкі глини, кварцити,      В. Нерудні корис­ні копалини;

піски,сірка, фосфорити, апатити,                                                                    калійні солі.
11.  Встановіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу. 
1. Донецька височина                        А. Український кристалічний щит;  

2. Придніпровська низовина             Б. Дніпровсько-Донецька западина;                              

3. Придніпровська височина             В. Донецька складчаста область;   

4. Середньоросійська височина        Г. Воронезький кристалічний масив. 
IV  рівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                                                                                                                    12. Поясніть, як утворюються антропогенні форми рельєфу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Клімат. Внутрішні води України»

І варіант

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Основний  кліматичний  пояс,  у  якому  розташована  Україна:

А.  Арктичний;                                  Б. Субтропічний;                                                                                                             В. Помірний;                                      Г. Тропічний.                                                                                                             

          2. Найбільша  континентальність  клімату  характерна  для  міста.

          А. Луганськ;                                       В. Вінниця;                                                                                                                                                                                                                           

          Б. Ужгород;                                        Г. Чернігів.

          3. На  території  України  переважають  вітри.

          А. Північні;                                        В. Західні;                                  

          Б. Східні;                                            Г. Південні.

          4. Витік  Дніпра.

          А.  Середньоруська  височина;         В. Валдайська височина;                                                                                                                        

          Б.   Донецький кряж;                          Г. Приазовська височина.

          5. Які  річки  беруть  свій  початок  у  Карпатах.

          А. Дністер, Уж, Прип`ять, Тиса;      В. Дніпро, Інгулець, Прип`ять, Уж;

          Б. Дністер, Тиса, Прут, Черемош;    Г. Тиса, Черемош, Південний Буг, Прут.

          6. Вкажіть,  скільки  водосховищ  побудовано  на  Дніпрі:

          А. 3;                                                     Б. 6;          

В. 7;                                                     Г. 9.

          II рівень. Дати визначення (3 x 1 бал)

          7. Найменша  водність  річища,  що  зумовлена   зменшенням надходженням    

води  від  джерел  живлення    ______________________________________.

          8. Смуга підвищеного  атмосферного тиску ____________________________.

9. Приток  які  належать  р. Дніпро  ___________________________________.

ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10.

1. Українські Карпати                        А. водоспад Учансу;

                                                            Б.   річка Тиса;

2.  Кримські гори                               В.   озеро Синевір;

      Г.   річка Салгір,

      Д.  річка Дністр.

          11. Встановіть  співвідношення.        

          1.Світязь                                             А.Залишкові;

          2. Синевір                                           Б. Лиманні;

          3. Саки                                                В. Загатні;

          4. Куяльник                                        Г. Дельтові;

 5. Китай                                             Д. Карстові.

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                                                                                         

          12. Чим  пояснити,  що  на  більшій  частині  території  України  опади    

           випадають  влітку, а  на  Південному  березі  Криму    взимку?

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Тестовий контроль з теми:

 «Клімат. Внутрішні води України»

ІІ варіант

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

          1. На  формування  клімату  України  впливають  повітряні  маси.

А. Помірні;                                      Б. Атлантичні;

          В. Субтропічні;                               Г. Антарктичні.

          2. Найтепліший  регіон  України.

А. Закарпаття;                                    Б.Херсонщина;                                                                                                                 

           В. Південний берег Криму;              Г. Карпати.               

 3. Вкажіть  регіон  України,  для  якого  притаманні  посухи,                   суховії,  пилові  бурі.

          А. Степ;                                           В. Лісостеп;                                                                                                                              

          Б.Закарпаття;                                   Г. Полісся.

4. Дніпро  протікає  по  території.

А. України та Росії;               В. України і Молдови;                     

           Б. України, Росії, Білорусі;              Г. України, Білорусі, Молдови.

          5. Яка  річка  України  перетинає  сім  областей.

          А. Дніпро;                                           В. Дністер;                                                                                                                   

          Б. Дунай;                                             Г. Південний Буг.                                                                                                                                        

          6. Найпоширеніший  тип  боліт  в  Україні.

А. Верхові;                                         В. Низинні;                                                                                                                                                                                                                                          

Б. Перехідні;                                      Г. Притерасні.                                               ІІ рівень. Дати визначення (3 x 1 бал).

          7. За кількістю опадів територія Україна поділяється на зони _________.

          8. Високе  і  тривале  водопілля,  під  час  якого  вода   виходить  з 

             річища  і  затоплює  заплаву    _________________________________.

9. Регулярні зміни рівня  та витрат води ___________________________.

ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10.

1. Чорне море                                     А. Феодосійська затока;

                                          Б.  острів Зміїний;

 2. Азовське море                               В. Джарилгацька затока;

                                                             Г.  протока Босфор;

                                                               Д. Арабатська Стрілка.
 

 

11.Встановіть  співвідношення.

  1. Донузлав                                       А. Дельтові;

  2. Бребенескул                                  Б. Залишкові;

           3. Ялпуг                                             В. Льодовикові;

           4. Сасик                                             Г. Лиманні;

 5. Світязь                                          Д. Карстові.

 

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                                                                                

          12. Чому  вважають,  що  будівництво  водосховищ  завдало  більше       

шкоди, ніж  користі? Відповідь  повністю  обґрунтуйте.

 

 

 

 

 

.

           

 

                

         

 

                                                                                                                                                                                          

 

                                                                                                            

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Ґрунти, рослинний і тваринний світ України»

І варіант.

І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Тонкий поверхневий шар земної кори, якому властива родючість.

А. Рельєф;                                           В. Ґрунт;

Б. Гірські породи;                              Г. Гумус.

2. На формування ґрунтів  впливає.

А. Клімат;                                           В. Час;

Б. Гірські породи;                              Г. Всі відповіді вірні.

3.Які ґрунти переважають у степовій зоні України.

А. Лучні;                                             В. Пустельні;

Б. Чорноземи;                                     Г. Сірі – лісові.

4. Яка закономірність спостерігається у зміні ґрунтів, рослинності і тваринного світу в гірській частині України.

А. Строкатість;                                  В. Азональність;

Б. Широтна зональність;                   Г. Висотна поясність.

5. Вчений, засновник ґрунтознавства.

А.  В. Вернадський;                          В. П. Чубинський;

Б.   В. Докучаєв;                                Г. С. Рудницький.

6. Він захищає грунт від водної і вітрової ерозії, затримує вологу, закріплює піски, є середовищем існування тварин.

А. Ліс;                                                 В. Степ;

Б. Яр;                                                   Г. Балка.

ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).

7. Степи являють собою рівнинні території, які в природних умовах вкриті суцільним покривом із ______________________________  рослин.

8. Майже половина всіх ендемічних і близько третини рідкісних та зникаючих видів рослин ростуть _______________________________________.

9. Доповніть список тварин занесених до Червоної книги України: норка європейська, лисиця степова (корсак), пелікан, __________________ .

ІІІ рівень. Установіть відповідність,послідовність (2 х 1,5 бала).

10. Установіть відповідність між типами ґрунтів і типами рослинності.
1. Дерново-підзолисті                        А. субтропічні ліси і чагарники;
2.  Каштанові                                      Б. сухі  степи;
3.  Чорноземи типові                         В. різнотравні степи;
4.  Коричневі                                       Г. гірські  листяні  ліси;
                                                             Д.  мішані ліси.

11. Встановіть послідовність - зміни рослин  з  півночі на  південь України.

A. Сосна, дуб,  вільха;                     Б. Ялівець, суничне дерево, кипарис;
B. Бук, липа,  різнотрав’я;               Г. Типчак, ковила, полин.

ІV рівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12. Що таке грунт?  Які чинники ґрунтоутворення впливають на родючість ґрунтів та їх поширення. Наведіть конкретні приклади на території України.

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Ґрунти, рослинний і тваринний світ України»

ІІ варіант.

І рівень . Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Від структури ґрунту залежить.

А. Тип грунту;                                В. Родючість ґрунту;

Б. Кількість рослинності;                Г. Водний і повітряний режим.

2. Зелену книгу України створено з метою.

А. Збереження рідкісних;               В. Вивчення рідкісних видів рослин;

рослинних угрупувань;

Б. Збереження видів тварин;           Г. Поширення видів рослинності.

3. Лісистість України.

 А. 4%;                                            В. 15,6%;

 Б. 17,6%;                                        Г. 34%.

4. На території України буроземні ґрунти поширені:

А.  В центральній частині;              В. На півдні;

Б.   На півночі;                                Г. У Карпатах.

5. Пристосування тварин до нових умов існування.

А. Реакліматизація;                           В. Акліматизація;

Б. Приручення;                                  Г. Одомашнення.

6. Укажіть найбільш дієвий захід щодо охорони лісових ресурсів.                          А. Припинення вивозу деревини;    В. Відновлення лісів;

Б. Заборона вирубки лісів;                Г. Припинення вирубки лісів.

 у найменш заліснених районах.

ІІ рівень. Доповніть речення (3 x 1 бал).

7. Всі види рослин,які ростуть на певній території і використовуються або можуть бути використані людиною ________________________________.

8. В Україні основними типами рослинних угруповань є _______________.

9. _______________ містить поживні речовини в ґрунті необхідні  для розвитку рослин. 

 ІІІ  рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10. Установіть відповідність між типами ґрунтів і їх розташуванням.
1. Дерново-підзолисті                       А. південь Причорноморської низовини;
2. Каштанові                                       Б. північ України (Полісся);
3. Чорноземи типові                          В. південний берег Криму;
4. Коричневі                                       Г.  північ степової зони;
                                                             Д.  у поясі гірських лісів.

11. Встановіть послідовність – змін тваринного світу з півночі на  південь України.

A. Дикий кабан, білка, лось;           Б. Тхір, байбак, тушканчик;
B. Вовк, борсук, куниця;                 Г. Ведмідь, рись,лісовий кіт.

ІV  рівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12.  Що називають ґрунтовою ерозією? Наведіть приклади запобігання її наслідків. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«  Ландшафти України.  Природокористування»

І варіант

І рівень. Знайди вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Межа Лісостепу і Степу проходить приблизно через міста.

А. Котовськ – Кропивницький – Кременчук – Чугуїв;

Б. Вінниця – Кропивницький – Дніпро – Чугуїв;

В. Котовськ – Кривий Ріг – Запоріжжя – Донецьк;

Г. Львів – Хмельницький – Дніпро – Чугуїв.

2. До типової  рослини Степу відносять.

А. Папороть;                                      Б. Сосна;

В.  Ковили;                                         Г.  Льон;

                                                            Д. Кипарис.

3. Дерново-підзолисті  грунти  поширюються.

А. у Степу;                                         Б. в Українських Карпатах;

В. в зоні Мішаних лісів;                   Г. у Кримських горах;    

                                                            Д. у Лісостепу.

4. В межах зони степу заходяться провінції.

А. Дніпрово-Донецька;                     Б. Західноукраїнська;

В. Середньоруська;                            Г. Лівобережно-Дніпровська.

5. Найменш  лісиста частина України.

А. Хотинська Височина;                   Б. Причорноморська низовина

В. Донецький кряж;                           Г. Придніпровська низовина;

                                                             Д. Придніпровська височина.

6. Найбільше озеро Українського Полісся.

А. Луки;                                              Б. Ялпуг;

В. Світязь;                                          Г. Пулемецьке.

 ІІ рівень.  Доповніть речення (3 x 1 бал).

7. Антропогенні ландшафти виникли в наслідок господарській діяльності людини, яка привела до зміни _____ _______________________________.

8. На території зони мішаних лісів сформувалась  досить густа річкова система, також багато озер _______________________________________.

9. Для захисту Азовського моря необхідно регулювати річковий стік, замінити каналізаційну систему портових міст та перейти до __________.

 

ІІІ рівень.  Встановити відповідність(2 х 1,5 бала).

 10. Укажіть відповідність між об’єктами природно-заповідного фонду й областями України, в межах яких розміщені.

1. Шацький

національний природний парк;        А. Харківська;      

2. Український степовий

 природний заповідник;                    Б. Волинська; 

3. Регіональний

ландшафтний парк «Меотида»:       В. Львівська;     

3. Природний заповідник                 Д. Донецька;

«Розточчя»                                         Г. Вінницька.                                                         

11. Укажіть відповідність між об’єктами природно-заповідного фонду             й областями України.

1. Медобори              А. Одеська; 

2. Канівський             Б. Львівська;

3. Розточчя                                В. Черкаська;

4. Дунайський             Г. Рівненська;

                                 Д. Тернопільська.

 

ІV рівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12. Ландшафти України розвивались протягом тривалого періоду. Якими були ландшафти України протягом дніпровського етапу?
 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«  Ландшафти України.  Природокористування»

ІІ варіант.

І рівень. Знайди вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Межа  Мішаних лісів та Лісостепу  проходить приблизно через міста.

А. Котовськ – Кропивницький – Кременчук – Чугуїв;

Б. Волинський – Луцьк – Рівне – Житомир – Київ – Ніжин – Глухів;

В. Котовськ – Кривий Ріг – Запоріжжя – Донецьк;

Г. Львів – Хмельницький – Дніпро – Чугуїв.

2. До типової  рослини Лісостепу відносять.

А. Вільха;                                           Б. Сосна;

В. Ковила;                                          Г. Льон;

                                                            Д. Кипарис.

3.Черноземи та каштанові грунти поширюються.

А. в  Степу;                                        Б. в Українських Карпатах;

В. в зоні Мішаних лісів;                   Г. у Кримських горах;

                                                            Д. у Лісостепу.

4. Головний  фактор, який впливає на різноманітність ландшафтів.

А. Клімат;                                           Б. Рельєф;

В. Зволоження;                                   Г. Відсутня правильна відповідь.

 5. Найбільш  лісиста частина України.

А. Поліська низовина;                    Б. Причорноморська низовина;

В. Донецький кряж;                        Г. Придніпровська низовина;

                                                         Д. Придніпровська височина.

6. Найбільше озеро  Степової зони.

А. Луки;                                              Б. Ялпуг;

В. Світязь;                                           Г. Пулемецьке.

ІІ рівень.  Доповніть речення (3 x 1 бал).

7. Серед грунтів зони степу переважають чорноземи звичайні,чорноземи південні, каштанові грунти, солончаки та солоді. Найбільш характерна рослинність -____________________________________________________.                                     8. Екологічні проблеми Чорного моря загострюються через господарську діяльність на узбережжі, там розміщено _______________________________.

9. Зона Степу поділяється на підзони: Північностепову,Середньостепову,

Південностепову( сухостепову) це пов’язано __________________________. ІІІ рівень.  Встановити відповідність (2 х 1,5 бала).

 10. Укажіть відповідність між  природними заповідниками та великими ПТК, в межах яких розміщені:

1. Горгани                                           А. Степ;     

2. Канівський                                      Б. Мішані та широколистяні ліси; 

3. Рівненський                                    В. Українські Карпати;       

4. Дніпровсько-Орільський              Д. Лісостеп;

                                                             Г. Кримські гори.                                   

11. Укажіть відповідність між охоронними територіями та                    областями  України.

1. Чорноморський А.  АР Крим;

2. Стрільцівський степ  Б. Луганська;

3. Горгани                         В. Івано-Франківська;                          

4. Асканія-Нова                       Г. Миколаївська;

                                                             Д. Херсонська. 

 ІVрівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12. У поширенні ландшафтів спостерігаються певні закономірності.                Як проявляються ці закономірності на рівнинній частині України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Населення України і світу»

І варіант.

   І рівень. Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Кількість  жителів нашої планети становить.

А. 6,5 млрд.;                                       В. 7,3 млрд., 

Б. 8,1 млрд.;                                        Г. 6,9 млрд. осіб.

2. Причиною демографічного вибуху вважають…

А.  Зниження рівня смертності у країнах, що розвиваються;

Б.  Зростання у світі кількості міст;

В.   Поліпшення умов життя в країнах світу(якість харчування, якість медичного обслуговування);

Г. Високий рівень розвитку промисловості.

3. В яких країнах демографічна політика спрямована на підвищення народжуваності.

А. Канада;                                           В. Китай;

Б.  США;                                             Г. Японія. 

                                                             Д. Німеччина,

4. До соціально - економічних чинників, що впливають на демографічну ситуацію, відносять…

А. Народжуваність;                           В. Дитячу смертність;

Б. Смертність;                                    Г. Міграції населення.

5. В Україні  найбільшу кількість становлять.

А. Малі міста;                                    В. Великі міста;

Б. Середні міста;                                Г. Міста мільйонери.

6. Різниця між кількістю народжених і кількістю померлих за певний період називається.

А. Природним приростом; 

Б. Механічним рухом населення.

ІІ рівень. Дайте визначення, допишіть речення (3 x 1 бал).

7. Найбільшими за кількістю населення є країни Китай, ____________.

8. Депопуляція _______________________________________________.

9. Найбільші мегаполіси в Європі _______________________________.

 

 

ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10. Розмістіть міста-мільйонери України в порядку зменшення кількості їх населення.

А. Одеса;                                             В. Дніпро;

Б. Київ;                                                Г. Харків.

11. Установіть відповідність між спеціалізацією та містами України.

1. Дніпро, Краматорськ,                    А. Адміністративні

Запоріжжя                                            полі функціональні;

2. Жмеринка ,Дружківка,                  Б. Промислові центри;

 Нікополь                               

3. Харків, Одеса, Львів                      В. Транспортні центри;                  

4.Трускавець, Миргород,                  Г. Курортно-оздоровчі центри;     

Яремче              

5. Іллічевськ, Чоп, Жмеринка

ІVрівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                                              

12. Назвіть особливості географії та культури етнографічних груп українців.

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовий контроль з теми:

«Населення України і світу»

ІІ варіант

І рівень . Знайдіть вірну відповідь (6 х 0,5 бала).

1. Кількість населення України (без урахування АР Крим і Севастополя).

А.  44,5 млн.,                                      В. 43,8 млн.,

Б. 42,7 млн.,                                        Г. 47,2 млн. осіб.

2. Основні показники природного руху.

А. Народжуваність, смертність;

Б. Народжуваність,смертність і природний приріст.

3. Трудові ресурси України  фахівці з вищою та середньою освітою:

А. 70%;                                               В. 90%;

Б. 60%;                                                Г. 80%.

4. В яких країнах демографічна політика спрямована на зниження народжуваності.

 А. Канада;                                          В. Китай; 

 Б. США;                                             Г. Японія;  

                                                             Д. Польща. 

5. В Україні до міст зараховують населенні пункти.

А. 5 тис. осіб;                                     В. 10 тис. осіб;

Б. 15 тис. осіб;                                    Г.  2 тис. осіб.

6. Вибрати групу країн, населення яких не перевищує 1 млн. чоловік:

А. Індія, Росія, Ватикан;                   В. Китай, Японія, Монако;

Б. Індонезія, Андора, Пакистан;      Г. Росія, Казахстан, Білорусь.

ІІ рівень Дайте визначення, допишіть речення (3 x 1 бал).

7.   Країни, які мають найчисельнішу українську діаспору Росія, Казахстан,

        ____________________________________________________________.

8.  Економічне активне населення ___________________________________.

9. Міста в суспільстві можуть виконувати функції _____________________.

ІІІ рівень. Установіть відповідність (2 х 1,5 бала).

10. Розмістіть  мегаполіси  світу за зменшенням кількості населення.

А. Босваш;                                          В. Токайдо;

Б. Чіпітс;                                             Г. Лонлів.

11. Установіть відповідність між світовими релігіями та країнами.

1. Великобританія                             А. Буддизм;                            

2. Іспанія                                            Б. Протестантизм;               

3.  Лаос                                               В. Іслам;                                  

4.  Сирия                                             Г. Католицизм.                       

ІVрівень.  Дайте розгорнуту відповідь (1 х 3 бала).                       

12. Вкажіть регіони світу, для яких характерна хибна урбанізація та поясніть, що означає це поняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключ - відповідь.

Тема « Географічна карта і робота з нею».

І в

І рівень

1.в

2.б

3.а

4.г

5.в

6.б

ІІ рівень

7. Картографічна генералізація

8. Магнітний азимут

9. Масштаб

ІІІ рівень

10. 1-а,2-д,3-г,4-б;

11. 1-а,2-д,3-г,4-в.

ІІ в

І рівень

1.в

2.г

3.а

4.в

5.б

6.б

ІІ рівень

7. Атлас

8. Азимут

9. Картографічні проекції

ІІІ рівень

10. 1-б,2-г,3-в,4-а;

11. 1-б,2-а,3-д,4-в.

 

 

Тема «Географічний простір України»

І в

І рівень.

1.б

2.в

3.а

4.б

5.а

6.б

ІІ рівень.

7. Монархія;

8. Росія;

9. Довгий;

ІІІ рівень.

10.

11.1-б,2-г,3-а,4-в.

ІІ в

І рівень.

1.г

2.а

3.в

4.а

5.г

6.а

ІІ рівень.

7. Республіка;

8. Словаччина;

9. Джералгач;

ІІІ рівень.

10.

11,1-б,2-а,3-г,4-в.

 

 

Тема «Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф.

Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси»

І в

1. в

2. а

3. в

4. б

5. а

6 .б

7.   Нагромадження на поверхні суші або на дні водойми мінеральних частинок чи органічних залишків в результаті діяльності вітру, текучих вод, льодовиків, вулканів, моря та інших геол. факторів.

8. Плита.

9. Байкальська.

10. б, г, в.

11. 1-г. 2-в 3-а,4 –б.

ІІ в

1. б

2. г

3.а

4. в

5. в

6. б

7.  Сукупність процесів руйнування гірських порід водою, вітром, льодовиками тощо і перенесення продуктів руйнування .

8. Щит.

9. Карпатський,Причорноморський

Дніпровсько-Донецький.

10. а, в, г.

11. 1-в,2-а, 3-г,4-б.

 

 

«Клімат. Внутрішні води України»

І в

І рівень.

1.в,б

2.а

3.б

4.в

5.б

6.б

ІІ рівень.

7. Межень.

8. «вісь Воєйкова».

9. Тетерев,Рось, Псел

ІІІ рівень

10. 1б,в,д.

      2а,г.

11.1-д,2-в,3-а,4-г,5-б.

ІІв

І рівень

1.г

2.в

3.а

4.б

5.а

6.в

ІІ рівень.

7. П’ять.

8. Повінь.

9. Водний режим.

ІІІ рівень.

10.1а,б.

     2д.

11. 1-б,2-в,3-а,4-г,5-д.

 

 

 

«Ґрунти, рослинний і тваринний світ України»

І в

І рівень.

1.в

2.г

3.б

4.б

5.б

6.а

ІІ рівень.

7. Однолітні.

8. В степовій зоні.

9. Дрофа.

ІІІ рівень.

10.1-д,2-б,3-в,4-г.

11. а,в,г,б.

ІІ в

І рівень.

1.г

2.а

3.в

4.г

5.в

6.а

ІІ рівень.

7. Рослинні ресурси.

8. Ліси, луки, степ, болота.

9. Гумус.

ІІІ рівень

10. 1-б,2-а.3-г.4-д.

11. а,в,б.

 

 

 

 

«Ландшафти України.  Природокористування»

І в

І рівень.

1.а

2.в

3.в

4.а

5.б

6.в

ІІ рівень.

7. Навколишнє середовище.

8. Шацькі озера.

9. до нових технологій виробництва.

ІІІ рівень.

10.1-б,2-д,3-г,4-в.

11.

ІІ в

І рівень.

1.б

2.а

3.а

4.а

5.а

6.б

ІІ рівень.

7. Однолітні.

8. Пром.міста,видобуток корисні

копалини.

9. Зволоження.

ІІІ рівень.

10. 1-в,2-д,3-б,4-а.

11. 1-г,2-б,3-в,4-д.

 

 

«Населення України і світу»

І в

І рівень.

1.в

2.а

3.д

4.г

5.а

6.б

ІІ рівень.

7. США

8. -

9. Лонлів, Прирейнський.

ІІІ рівень.

10. б,г,а,в.

11.1-б,3-а,4-г,5-в.

ІІ в

І рівень.

1.б

2.а

3.в

4.в

5.в

6.б

ІІ рівень.

7. Білорусь

8.-

9. Полі. і монофункціональні.

ІІІ рівень.

10. в,а,б,г.

11. 1-б,2-г,3-а,4-в.

 

 

 

 

 

 

1