Перевірочна самостійна робота за віршем Тараса Шевченка "Мені тринадцятий минало"
1. Чому для хлопчика-пастушка з поезії «Мені тринадцятий минало» «неначе сонце засіяло»?
а. бо дівчина «пришла, привітала, поцілувала»
б. бо заспівав соловейко в гаю
в. хмари розсунулися, сонце засіяло
2. Який прийом лежить в основі композиції поезії «Мені тринадцятий минало»?
а. антитеза
б. обрамлення
в. контраст
3. За яких обставин був написаний цей вірш?
а. у підлітковому віці, коли навчався у сільського дяка
б. під час чумакування із батьком
в. коли служив у пана Енгельгарда козачком
г. під час заслання в Орській фортеці
4. Яку роботу виконував ліричний герой вірша?
а. малював ікони для продажу
б. сховавшись від пана, писав у бур’яні вірші
г. випасав ягнят
5. Через що в малого Тараса хлинули «тяжкі сльози», коли він перебував у бур’янах?
а. розчулився від краси природи
б. узяв жаль за свою сирітську долю
в. ридав, бо «не дав мені Бог нічого»
г. образився на пан, що дав йому таку роботу
6. Що робила дівчина неподалік від Тараса?
а. також випасала ягнят
б. жала жито край дороги
в. плоскінь вибирала
7. Жорстока дійсність часів кріпацтва відображена в якій частині?
а. першій
б. третій
в. другій
8. Назвіть художній засіб з цитати «… любо стало, неначе в Бога»
а. порівняння
б. метафора
в. епітет
г. гіпербола
9. Небо і село у творі назвали:
а. щирим
б. веселим
в. любим
г. Господнім
10. Який художній засіб застосований в рядках «сонце гріло, не пекло», «небо помарніло»?
а. епітет
б. гіпербола
в. порівняння
г. метафора
11. Герой твору молився Богові:
а. край поля
б. у бур’яні
в. біля хати
г. у вишневому саду
12. Вірш «Мені тринадцятий минало» написаний:
а. як спогад про власне дитинство
б. як намагання віднайти душевну рівновагу під час перебування в Орській фортеці
в. як бажання показати душевну красу дівчини, яка утішила Тараса