УРОК № 10 |
ДАТА: |
Тема: |
Тематична контрольна робота №1 |
Мета: |
(формувати компетентності): предметні: узагальнення й систематизація вивченого про життя і творчість П. Тичини, М. Рильського, Є. Плужника; ключові: інформаційну: виявлення в учнів за допомогою запропонованих завдань рівня знань та вмінь із вивченої теми, закріплення їх, застосовуючи на практиці теоретичні знання; загальнокультурні: розвиток уваги, пам'яті, об'єктивності, удосконалення навичок самостійної роботи, інтересу до наслідків власної праці. |
Обладнання: |
тестові завдання і запитання у двох варіантах. |
Тип уроку: |
урок контролю та корекції знань, умінь і навичок. |
Хід уроку |
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІІІ. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
І рівень — завдання 1-8 — з однією правильною відповіддю — 0,5 б., завдання 9 — встановлення відповідності — 2 б.
ІІ рівень — завдання 1-3 — дати коротку відповідь на запитання — 1 б.
ІІІ рівень — міні-твір на одну з тем — 3 б.
Відповідь: І В - 1А, 2Г, 3Г, 4Б, 5А, 6В, 7Б, 8Б, 9: 1-Д, 2В, З-А, 4-Б.
Відповідь: ІІ В - 1В, 2Б, 3Б, 4А, 5А, 6А, 7А, 8А, 9: 1-А, 2-Д, 3-Б, 4-Г.
І варіант
І рівень
1. Слова Євгена Маланюка «Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась. В окривавлений Жовтень — ясна обернулась весна» присвячені
А Павлу Тичині В Володимиру Сосюрі Б Максиму Рильському Г Олександру Олесю
2. На ранній творчості П. Тичини позначився такий художній напрям, як
А романтизм В експресіонізм Б реалізм Г символізм
3. Поезія Павла Тичини «Арфами, арфами...» ідейно співзвучна твору
А Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні»
Б Івана Франка «Чого являєшся мені у сні?»
В Лесі Українки «Contra spem spero»
Г Миколи Вороного «Блакитна панна»
4. Головний мотив твору Павла Тичини «О, панно Інно...»
А краса людських почуттів Б туга за безнадійно втраченим коханням
В докір за нерозділене кохання Г гімн жінці
5. Що єднає ліричних героїв віршів М. Рильського «У теплі дні збирання винограду» та «Солодкий світ...»?
А оптимізм, жага життя, відчуття його радості
Б розчарування, смуток через відсутність гармонії у світі
В замилування природою, яка дає митцям натхнення
Г патріотичні настрої, прагнення активної громадської діяльності
А П. Тичина Б В. Сосюра В М. Рильський Г Є. Плужник
А «Для вас, історики майбутні...» Б «Запрошення»
В «Вчись у природи творчого спокою...» Г «Річний пісок...»
Одчиняйте двері —
Наречена йде!
Одчиняйте двері —
Голуба блакить!
В уривку використано
А порівняння Б алегорію В метонімію Г інверсію Д асонанс
Назва твору
1. «Арфами, арфами…»
2. «Ви знаєте, як липа шелестить…»
3. «Одчиняйте двері…»
4. «Пам'яті тридцяти»
Мотив
А національно-визвольне пробудження народу
Б світлі сподівання українців
і жорстока реальність
В краса кохання весняної ночі
Г роль митця в житті суспільства
Д єдність природи й високих почуттів Людини
ІІ рівень
Дати коротку відповідь:
ІІІ рівень
II варіант
І рівень
А «Золотий гомін» Б «Замість сонетів і октав»
В «Сонячні кларнети» Г «Вітер з України»
Ці слова належать
А Максиму Рильському Б Василю Стусу
В Євгену Маланюку Г Олександру Довженку
А філософської Б інтимної В пейзажної Г громадянської
А «Пам’яті тридцяти» Б «Одчиняйте двері»
В «Ви знаєте як липа шелестить?» Г «Арфами, арфами...»
Це факти з біографії
А Максима Рильського Б Павла Филиповича Б Юрія Клена Г Михайла Драй-Хмари
А ліричний Б епічний В ліро-епічний Г драматичний
А оптимізму, радості життя Б занепокоєності нестабільності у світі
В смутку через світові негаразди Г відстороненості від світових проблем
А Є. Плужник Б Ю. Клен В М. Драй-Хмара Г П. Филипович
9. Установіть відповідність
Художній засіб
Цитата
А Сестру я Вашу так любив —
Дитинно, злотоцінно
Б Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все бачать крізь тумани
В Сміх буде, плач буде
Перламутровий
Г Одчиняйте двері —
Наречена йде!
Д Я Ваші очі пам’ятаю,
Як музику, як спів.
II рівень
Дати коротку відповідь:
ІІІ рівень