18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Тест "Творчість Івана Драча та Дмитра Павличко

Про матеріал
Для підготовки до ЗНО учнів 11класів.Твори І.Драч "Балада про соняшник",Д.Павличко " Два кольори"
Перегляд файлу

Дмитро Павличко "Два кольори"та І.Драч "Балада про соняшник"

1. Дмитра Павличка стосуються всі твердження, ОКРІМ

а)поет-шістдесятник

б)літературний критик

в)громадсько-політичний діяч

г)перекладач

д)прозаїк-новатор

2. За родовою ознакою твір "Два кольори" належить до

а)епосу

б)лірики

в)ліро-епосу

г)драми

3. Жанр твору "Два кольори" -

а)модерна балада

б)ліричний вірш, що став народною піснею

в)драматична поема

г)сонет

д)романс

4. Вірш "Два кольори" написаний у формі

а)сповіді

б)мемуарів

в)діалогу

г)монологу

д)полілогу

5. Поезію "Два кольори" на музику поклав композитор

а)Л. Ревуцький

б)П. Майборода

в)О. Білаш

г)А. Штогаренко

д)М. Лисенко

6. Вірш "Два кольори" є зразком лірики

а)філософської

б)громадянської

в)особистої (інтимної)

г)пейзажної

д)патріотичної

7. Ідея вірша "Два кольори" -

а)утвердження неповторності кожної людини

б)заклик бути людяним

в)заклик не забувати про своє коріння, про батьків, про те, що є основою життя

г)захоплення красою життя і красою кохання

д)віра в безсмертя рідного народу

8. Серед образів-символів, виведених у поезії "Два кольори", НЕМАЄ

а)сорочки

б)дороги

в)червоного кольору

г)чорного кольору

д)рушника

9. Сорочка, вишита "червоними і чорними нитками", у вірші "Два кольори" символізує

а)життєвий шлях

б)батьківську опіку

в)материнську любов і побажання доброї долі

г)дружбу

д)юність, яку вже не повернути

10. Повтор строфи

Два кольори, два кольори,

Оба на полотні, в душі моїй оба,

Два кольори мої, два кольори:

Червоне - то любов, а чорне - то журба

називається

а)анафорою

б)оксимороном

в)тавтологією

г)рефреном

д)метафорою

11. Червоне й чорне - найпоширеніше поєднання кольорів в українській вишиванці, що асоціюється з

а)коханням і зрадою

б)життям і смертю

в)любов'ю і ненавистю

г)радощами і печалями

д)молодістю і старістю

12. У рядку "Мені війнула в очі сивина" НЕ використано такий художній засіб, як

а)асонанс

б)алітерація

в)інверсія

г)метафора

д)тавтологія

13. У рядках із вірша Д. Павличка "Два кольори"

Мене водило в безвісти життя,

Та я вертався на свої пороги,

Переплелись, як мамине шиття,

Мої сумні і радісні дороги

використано художні засоби

а)метафору, порівняння, епітети

б)символ, гіперболу, анафору

в)епітети, епіфору, оксиморон

г)тавтологію, порівняння, інверсію

д)алітерацію, градацію, паралелізм

14. Верлібром написано рядки

а)Я проллюся крапелькою крові

На твоє священне знамено.

б)Щомиті якийсь хлопчисько

Відкриває тебе для себе,

Щоб стати навіки соняшником.

в)І по паркету наших заль

Ступати лаптю буде сковзько.

г)Мене водило в безвісті життя,

Та я вертався на свої пороги.

15. Івана Драча називають

а)Закоханим у сонце

б)Великим сонцепоклонником

в)Осяяним сонцем

г)Сонячним поетом

16. Назвіть фольклорний художній засіб, що використовує І.Драч у рядках:

В соняшника були руки і ноги,

Було тіло, шорстке і зелене.

Він бігав наввипередки з вітром,

Він вилазив на грушу…

а)алегорію       

б)гіперболу    

в)іронію

г)метаморфозу

17. Провідним мотивом твору "Балада про соняшник" є

а)Талант бачити красу в повсякденності

б)Призначення поета в суспільстві

в)Заклик не забувати своє коріння

г)Роздуми про долю людини

18. Соняшник у творі І.Драча "Балада про сняшник" за описом нагадував

а)Бешкетливого хлопчину

б)Хлопчика-вундеркінда

в)Залюбленого в поезію юнака

г)Старого мрійника-фантазера

19. Сонце змальоване в "Баладі про соняшник"

а)В оранжевій хустині та в окулярах

б)У жовтому авто з різнокольоровими прапорцями на капоті

в)У червоній сорочці на велосипеді

г)На вогненній колісниці з ясною короною на голові

20. Прочитайте рядки.

І застиг він на роки і на століття

В золотому німому захопленні:

- Дайте покататися, дядьку!

А ні, то візьміть хоч на раму.

Дядьку, хіба вам шкода?!

Цими словами герой висловлює бажання

а)покататися на велисопеді

б)побачити зміни в суспільстві

в)професійно займатися спортом

г)зробити світ добрішим

д)доторкнутися до краси поезії

21. І. Драч модернізував баладу, відкинувши жанрові особливості, ОКРІМ

а)елементів таємничості

б)легендарних атрибутів

в)незвичайної ситуації

г)героїчного змісту

д)історичного колориту

22. Ідея твору “Балада про соняшник” І.Драча повністю висвітлена в рядку:

а)поет повинен прагнути високості в поезії, укорінюючись при цьому в рідному ґрунті, у національній творчості

б)поет повинен прагнути високості в поезії, укорінюючись при цьому в рідному ґрунті, у національній творчості; тільки той творець може відкрити сонце поезії, хто, поглянувши на це сонце, навіки ним захоплюється.

в)тільки той творець може відкрити сонце поезії, хто, поглянувши на це сонце, навіки ним захоплюється

г)розкриття важливої ролі слова в людському житті.

23. Яких образів немає в "Баладі про соняшник"?

а)груші-гнилиці, горобці

б)велосипед, млин

в)вітер, сонце

г)батьківське слово, калина

24. Літературний рід твору "Балада про соняшник"

а)епос

б)лірика

в)драма

г)ліро-епос

24. Що символізує сонце у творі "Балада про соняшник"?

а)тепло

б)мистецтво

в)світло

г)поета

25. Художній прийом,що єднає "Баладу про соняшник" І.Драча та баладу "Тополя" Т.Шевченка,-це

а)Алегорія

б)Гіпербола

в) Метафора

г) Метаморфоза

26. Перетворення хлопчика на соняшник у «Баладі про соняшник» — це 

а) метонімія 

б) трагедія 

в) іронія 

г) метаморфоза 

д) метафора 

27.Що є оберегом для сина у вірші "Два кольори" Д. Павличка?

а)вишита сорочка

б)дорога додому

в)мамина пісня

г)мамина молитва

28. Д. Павличко в поезії «Два кольори» лаконічно відтворю

а)красу жінки-творця української вишиванки

б)красу материнської душі

в)життєвий шлях ліричного героя

г)страждання героя

 

docx
Додано
3 квітня
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку