Тест з предмету: Логопедія. Виконала: Тюріна О.В.
2 група, заочна форма навчання.
Перевірила: Могильова Н. М.
1. Дислексія – це….
a) Часткове порушення письма, що виражається в стійких повторюваних помилках.
b) Повна відсутність читання.
c) Часткове порушення процесу читання.
d) Повна неможливість письма.
Ключ: с;
2. Хто з вчених визначив 4 ступені формування навички читання?
a) А. Трошин.
b) Т. Єгоров.
c) Р. Беккер.
d) Р. Лалаєва.
Ключ: b;
3. Укажіть ряд причин, що НЕ призводить до виникнення дислексії.
a) Патології вагітності та пологів;
b) Генетичні особливості;
c) Порушення мовленнєвого розвитку;
d) Розлади у поведінці;
Ключ: d;
4. Семантична дислексія виявляється в…
a) Несформованості основних функцій фонематичної системи.
b) Недорозвиненням функцій фонематичної системи.
c) Труднощах засвоєння всіх літер, у їх недиференційованих замінах.
d) Порушенні розуміння прочитаних слів, речень, тексту в разі технічно правильного читання.
Ключ: d;
5. Оптична дислексія частіше зустрічається у дітей з:
a) Порушеннями слуху;
b) Ринолалією та Алалією;
c) ДЦП і ЗПР;
d) Дислалією;
Ключ: с)
6. З’єднайте види порушень при дисграфії з їх характеристикою.
1)Акустична; а) Людина не здатна правильно 2) Артикуляторно- відмінювати слово за відмінками, акустична.; родами, числами, наприклад
3) Оптична; «яскраве сонце», «красивий кішка».
4) Аграматична;
b) Розвивається ця форма
дисграфії при несформованість
зорово-просторового сприйняття.
c) З’являються помилки в листи з-
за проблем з фонематичним слухом.
d) Діти і дорослі не можуть вірно
вимовляти звуки, тому під час
промовляння і пишуть неправильно.
Ключ: 1- c; 2- d; 3- b; 4-а;
7. З’єднайте види дислексій, що обумовлені несформованістю сенсомоторних операцій з їх харктеристикою.
1) Оптична; 2) Мнестична; 3) Тактильна;
|
а) Виявляється у труднощах засвоєння всіх літер, у їх недиференційованих замінах. b) Ця форма дислексії пов'язана з нерозчленованістю зорового сприймання форм, з недиференційованістю уявлень про подібні форми, з недорозвиненням оптико-просторових уявлень, а також з порушенням зорового гнозису, зорового аналізу та синтезу. с) Спостерігається у дітей з порушенням зору. В основу її покладено трудноші у диференціації букв шрифтом |
Брайля. що сприймаються тактильно.
Ключ: 1-с; 2- а; 3- b;
8. З’єднайте термін з його визначеням.
1. Аграфія; а) Часткове порушення процесу
2. Алексія; письма;
3. Аграматизм;
4. Дисграфія; b) порушення психофізичних процесів, які забезпечують закономірний зв'язок між звуковим та письмовим аспектами
мовленнєвої діяльності;
с) Недорозвинення граматичної будови мови, морфологічних та синтаксичних узагальнень.
d) Повна відсутність читання;
Ключ: 1-b;2-d; 3-c; 4-a;
9. Вставте пропущені слова.
За багатьма дослідженнями, у дітей з ____________ зорово-просторове сприймання істотно не страждає. Однак спостерігаються труднощі ____________ орієнтації у всіх просторових напрямках, змішування понять «вправо — вліво», «верх — низ-», «попереду — позаду», «над — під», ___________ у виконанні просторово організованих рухів. Зниження рівня ____________ розвитку та здатності виділяти й усвідомлювати просторові ознаки предметного світу призводить до істотного відставання в ______________ просторовими вербально-понятійними позначеннями.
Ключ: 1- дислексією; 2- просторової; 3-утруднення; 4- мовленнєвого; 5- оволодінні;
10. Вставте пропущені слова.
Оптична дисграфія пов'язана з _______________ зорового гнозису аналізу та синтезу, просторових уявлень і зорової пам'яті та виявляється в _____________ та спотвореннях літер на письмі, близьких між собою за оптико-просторовими ознаками. До оптичної дисграфії відносять і дзеркальне письмо, яке іноді виявляється у ліворуких дітей, а також у разі ___________ уражень головного мозку.
Ключ: 1- недорозвиненням; 2- замінах; 3- органічних;