ЛОГОПЕДИЧНА ГРА
«Вчимо прийменники»
Мета: вчити розуміти і використовувати прості (на, по, під, над, до, у, від, з, в, між, за, через, перед) та складні (з-під, з-за) прийменники в поєднаннях з відповідними відмінковими формами іменників. Вчити диференційовано використовувати прийменники в мові. Розвивати логічне мислення, слухове і зорове увагу, пам'ять, рухливості органів артикуляційного апарату, дрібної моторики. Виховувати наполегливість у роботі.
Обладнання: 8 великих карток (аркуш 2,3) із зображенням сюжетних картинок, 8 великих карток (аркуш 4,5) із зображенням схем прийменників, 32 маленькі картки зі сюжетними картинками (аркуш 2,3 розрізати на окремі картки), 32 маленькі картки із зображенням схем прийменників (аркуш4,5; розрізати на окремі картки).
В грі беруть участь від 1 до 8 дітей.
Хід гри:
Логопед роздає дітям картки та пропонує уважно розглянути сюжетні картинки. В цей час 32 маленькі картки із зображенням схем прийменників логопед перемішує і кладе перед собою. Педагог по черзі демонструє кожну карту та запитує: Кому потрібна ця картка? Чому?
Картку бере той гравець, в якого на великій картці є відповідний сюжет.
Варіант 2
Логопед роздає дітям картки. Діти розглядають намальовані на них схеми. 32 маленькі картки із зображенням сюжетних картинок педагог перемішує і кладе перед собою. Педагог по черзі демонструє кожну картку та запитує: Кому потрібна ця картка? Чому?
Картку бере гравець, в якого на великій картці є відповідна графічна схема прийменника.
Варіант 3
Логопед роздає дітям по дві карти (одна із зображенням сюжетів, інша зі схемами). 32 маленькі картки педагог перемішує і кладе перед собою. Одну за одною показуючи їх дітям, педагог запитує: Кому потрібна ця картка? Чому? Картку бере дитина, у якої на великій картці є відповідне зображення або графічна схема прийменника.