Тест: Колообіг води в природі (3 клас) з предмету «Я досліджую світ»
Частина 1: Теоретичні запитання
-
Що таке колообіг води?
-
А. Це процес, коли вода рухається лише по річках.
-
Б. Це безперервний рух води на Землі.
-
В. Це випаровування води з океанів.
-
Які основні стани води?
-
А. Твердий, рідкий, газоподібний.
-
Б. Холодний, теплий, гарячий.
-
В. Річка, озеро, море.
-
Що відбувається з водою, коли світить Сонце?
-
А. Вона замерзає.
-
Б. Вона випаровується.
-
В. Вона стає важчою.
-
Як називається процес перетворення водяної пари на воду?
-
А. Випаровування.
-
Б. Конденсація.
-
В. Опади.
-
Що утворюється в результаті конденсації водяної пари?
-
А. Хмари.
-
Б. Вітер.
-
В. Каміння.
Частина 2: Практичні завдання
-
Познач стрілками на малюнку, як вода переміщується з океану до хмари, а потім на землю.
-
-
Доповни речення:
-
Дощ, сніг і град – це різні види __________
-
Вода, яка просочується в землю, утворює __________.
Частина 3: Творче завдання
-
Придумай невелику історію про крапельку води, яка подорожувала по колу.
Ключ до відповідей:
-
Б
-
А
-
Б
-
Б
-
А
Додаткові запитання (для більш складного рівня):
-
Яка роль рослин у колообігу води?
-
Як людина може вплинути на колообіг води? Наведи приклади.
-
Чому важливо берегти воду?
Примітка: Цей тест є прикладом і може бути адаптований відповідно до віку учнів та їхніх знань. Додатково можна використовувати малюнки, діаграми та інші візуальні матеріали для кращого розуміння теми.
Бажаю успіхів у навчанні!
Критерії оцінювання тесту з теми "Колообіг води в природі"
Загальні критерії:
-
Правильність відповідей: Учень правильно визначив основні поняття, процеси та стани води в колообігу.
-
Повнота відповідей: Учень дав розгорнуті відповіді на запитання, що демонструють розуміння теми.
-
Логічність міркувань: Учень побудував логічні ланцюжки у своїх відповідях, пояснюючи причинно-наслідкові зв'язки.
-
Творчість: Учень продемонстрував оригінальність мислення при виконанні творчого завдання.
Детальні критерії для кожної частини тесту:
Частина 1: Теоретичні запитання
-
1 бал: За кожну правильну відповідь.
-
2 бали: За повну і розгорнуту відповідь, що демонструє глибоке розуміння процесу.
Частина 2: Практичні завдання
-
1 бал: За кожне правильно виконане завдання.
-
2 бали: За завдання, що вимагають більш детального пояснення або малюнка.
Частина 3: Творче завдання
-
3-5 балів: Оцінюється оригінальність ідеї, логічність розвитку сюжету, використання наукових термінів.
Шкала оцінювання:
-
Відмінно: 90-100% правильних відповідей.
-
Добре: 75-89% правильних відповідей.
-
Задовільно: 60-74% правильних відповідей.
-
Незадовільно: Менше 60% правильних відповідей.
Приклад таблиці оцінювання:
Частина тесту
|
Кількість завдань
|
Максимальна кількість балів
|
Отримані бали
|
Теоретична
|
5
|
10
|
|
Практична
|
2
|
4
|
|
Творча
|
1
|
5
|
|
Всього
|
|
19
|
|
Рекомендації:
-
При оцінюванні творчого завдання звертайте увагу на оригінальність ідеї, використання наукових термінів та загальне враження від роботи.
-
Якщо учень зробив помилку, але продемонстрував розуміння теми, можна поставити часткову оцінку.
-
Для більш детального аналізу робіт учнів можна використовувати коментарі до оцінок.
Зверніть увагу: Ці критерії є зразковими і можуть бути адаптовані відповідно до конкретних умов проведення тесту та вимог навчальної програми.
Чи бажаєте Ви додати до цих критеріїв ще якісь пункти або змінити їх формулювання?