18.2 революція+столипін

Додано: 24 листопада 2023
Предмет: Історія України, 9 клас
42 запитання
Запитання 1

Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?

варіанти відповідей

польських повстань 1830–1831 та 1863–1864 рр.

реформ імператриці Марії-Терезії та імператора Олександра ІІ

створення українських політичних партій у Галичині та Наддніпрянщині

європейської революції 1848–1849 рр. та революції 1905–1907 рр. у Росії

Запитання 2

У результаті Столипінської земельної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини та закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств

варіанти відповідей

Лівобережної України

Правобережної України

Слобідської України

Південної України

Запитання 3

Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна? (4 ВІДПОВІДІ)

варіанти відповідей

зміцнити соціальну опору самодержавства на селі

розв’язати проблему аграрного перенаселення

розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції

скасувати панщину та кріпосну залежність селян

ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р.

подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва

ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння

сприяти зростанню товарності сільського господарства

Запитання 4

Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?

«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»

варіанти відповідей

створення губернських зборів і земських управ

утворення Української автокефальної церкви

поява перших україномовних періодичних видань

відкриття в університетах кафедр історії України

Запитання 5

Що було спільним для революції 1905–1907 рр. у Російській імперії та революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії?

варіанти відповідей

заснування перших україномовних газет

утворення перших українських політичних партій

скасування кріпосного права на українських землях

надання урядами дозволів на діяльність товариства «Просвіта»

Запитання 6

Унаслідок оприлюднення 17 жовтня 1905 р. Маніфесту імператора Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод

варіанти відповідей

фактично втратив свою чинність Емський указ.

упроваджено земства в губерніях Правобережної України.

остаточно ліквідовано кріпосне право на Наддніпрянській Україні.

створено першу українську політичну партію на Наддніпрянській Україні.

Запитання 7

Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя початку ХХ ст.


А створення української парламентської громади в І Державній Думі Російської імперії

Б повстання матросів на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський»

В видання Маніфесту царя Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод

Г створення Революційної української партії (РУП)

варіанти відповідей

АБГВ

АГБВ

БГВА

БВАГ

ВАБГ

ВБГА

ГБВА

ГВАБ

Запитання 8

Одне із завдань земельної реформи, упровадженої П. Столипіним, — це

варіанти відповідей

ліквідація великого поміщицького землеволодіння

подолання кризи сільськогосподарського перевиробництва

зміцнення соціальної опори самодержавства на селі

скасування кріпосницької залежності селян і панщини

Запитання 9

Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.


1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»

Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».

В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»

Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»

Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»

варіанти відповідей

Запитання 10

Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.


1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»

Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».

В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»

Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»

Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»

варіанти відповідей

Запитання 11

Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.


1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»

Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».

В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»

Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»

Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»

варіанти відповідей

Запитання 12

Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.


1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»

Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».

В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»

Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»

Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»

варіанти відповідей

Запитання 13

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).


1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)

2 революція 1848—1849 рр.

3 видання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905—1907 рр.


А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності

Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні

Г створення перших українських політичних партій

Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад

варіанти відповідей

Запитання 14

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).


1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)

2 революція 1848—1849 рр.

3 видання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905—1907 рр.


А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності

Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні

Г створення перших українських політичних партій

Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад

варіанти відповідей

Запитання 15

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).


1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)

2 революція 1848—1849 рр.

3 видання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905—1907 рр.


А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності

Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні

Г створення перших українських політичних партій

Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад

варіанти відповідей

Запитання 16

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).


1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)

2 революція 1848—1849 рр.

3 видання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905—1907 рр.


А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності

Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні

Г створення перших українських політичних партій

Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад

варіанти відповідей

Запитання 17

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.


1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)

2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії

3 підписання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії


А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності

Б скасування панщини в Галичині й на Буковині

В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії

Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії

Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції

варіанти відповідей

Запитання 18

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.


1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)

2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії

3 підписання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії


А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності

Б скасування панщини в Галичині й на Буковині

В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії

Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії

Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції

варіанти відповідей

Запитання 19

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.


1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)

2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії

3 підписання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії


А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності

Б скасування панщини в Галичині й на Буковині

В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії

Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії

Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції

варіанти відповідей

Запитання 20

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.


1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)

2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії

3 підписання Емського указу (1876 р.)

4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії


А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності

Б скасування панщини в Галичині й на Буковині

В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії

Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії

Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції

варіанти відповідей

Запитання 21

Яка подія відбулася під час російської революції 1905—1907 рр.?

варіанти відповідей

Створення Союзу визволення України (СВУ)

Убивство російського прем’єр-міністра П. Столипіна

Заснування першої на Наддніпрянській Україні «Просвіти»

Урочисте святкування сторіччя з дня народження Т. Шевченка

Запитання 22

У ході проведення земельної реформи П. Столипіна селяни

варіанти відповідей

виходили з общини й закріплювали землю у приватну власність

одержували особисту свободу й невеликі наділи землі без викупу

залишалися тимчасовозобов’язаними до укладення викупної угоди

прикріплювалися до військових поселень, створених на Півдні України

Запитання 23

Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).


1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».

Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.

В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.

Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.

Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».

варіанти відповідей

Запитання 24

Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).


1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».

Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.

В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.

Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.

Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».

варіанти відповідей

Запитання 25

Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).


1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».

Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.

В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.

Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.

Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».

варіанти відповідей

Запитання 26

Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).


1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».

Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.

В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.

Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.

Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».

варіанти відповідей

Запитання 27

Унаслідок якої події в Російській імперії почала виходити перша україномовна газета «Хлібороб»?

варіанти відповідей

Оприлюднення Валуєвського циркуляру 1863 р.

Оприлюднення Емського указу 1876 р.

Підписання Олександром II «Маніфесту…» від 19 лютого 1861 р.

Підписання Миколою II «Маніфесту…» від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 28

Яке щоденне періодичне видання було започатковано Є. Чикаленком у роки революції 1905-1907 рр.?

варіанти відповідей

"Зоря Галицька"

"Громада"

"Основа"

"Рада"

Запитання 29

Що стало причиною соціально-економічних змін, охарактеризованих в уривку з історичного джерела:

«Якщо в 40 губерніях Європейської частини Росії на 1 січня 1916 р. з общини вийшло близько 24 % господарств, то в Південній Україні цей показник становив 34,2 %, а в Правобережній Україні- 50,7 %»?

варіанти відповідей

здійснення земської реформи

розвиток громадівського руху

поширення кооперативного руху

проведення столипінської реформи

Запитання 30

Про який документ ідеться в уривку з історичного джерела: «За рік після його оприлюднення діяло 15 українських видавництв і виходило майже 20 українських періодичних видань – від наукових і політичних до гумористичних і дитячих. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб” у Лубнах та першої щоденної української газети “Громадська думка” у Києві»?

варіанти відповідей

«Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 18 липня 1863 р.

Емський указ імператора Олександра II від 18 травня 1876 р.

«Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 31

Під час проведення Столипінської аграрної реформи уряд Російської імперії

варіанти відповідей

насильно відчужував землі в поміщиків

відроджував общинне землеволодіння

заохочував зростання хуторів і відрубів

запроваджував зрівняльне землекористування

Запитання 32

Унаслідок проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні

варіанти відповідей

остаточно зруйновано селянську общину

подолано селянське малоземелля та безземелля

утверджено приватне селянське землеволодіння

зупинено процес майнового розшарування селянства

Запитання 33

Поява українських парламентських громад у Державній думі Російської імперії пов’язана з

варіанти відповідей

перебігом Першої світової війни.

подіями революції 1905–1907 рр.

завершенням земельної реформи П. Столипіна.

діяльністю Товариства українських поступовців.

Запитання 34

Поява в Російській імперії документів, подібних до зображеного на фото, свідчила про

"Переселення за Урал. Довідкова книжка для ходоків і переселенців на 1909 рік."

варіанти відповідей

впровадження «межі осілості»

поширення кооперативного руху

завершення індустріалізації Сходу

здійснення земельної реформи П. Столипіна

Запитання 35

Що стало поштовхом до появи документа, уривок з якого наведено: «Бюро української парламентської групи надіслало телеграму: «Рідна українська просвіта найміцніша підвалина української автономії. Нехай же ширяться по всій Україні просвітні товариства, стаючи джерелом освіти й свідомості для рідного народу. Вітаємо київську «Просвіту», вітаємо нове культурне життя України...»?

варіанти відповідей

революційні події в Росії (1905–1907 рр.)

упровадження загального виборчого права для чоловіків в Австро-Угорщині (1907 р.)

реалізація реформи П. Столипіна (1906–1911 рр.)

судовий процес у «справі Бейліса» (1913 р.)

Запитання 36

Поширення на початку XX ст. в суспільному лексиконі Російської імперії понять «хутір», «відруб», «переселенці» пов’язане із

варіанти відповідей

скасуванням виплат викупних платежів

запровадженням реформ П. Столипіна

утворенням монополістичних об’єднань

поглибленням економічної кризи

Запитання 37

Прочитайте уривок зі статті В. Г. Короленка та виконайте завдання.

«…вони лестять народним забобонам, роздмухують марновірство й наполегливо кличуть до насильства над іноплемінними співвітчизниками. З приводу ще не розслідуваного вбивства в Києві хлопчика Ющинського в народ знову кинута брехлива казка про вживання євреями християнської крові. Це давно відомий прийом старого бузувірства».

Настрої, описані в уривку, були властиві частині суспільства часів

варіанти відповідей

«Київської катастрофи»

«Кривавої неділі»

«Справи Бейліса»

«Листопадового зриву»

Запитання 38

Проаналізуйте уривок з історичного джерела:

«Із цього часу зазначені землі звільнено від обмежень, які лежали на них; у силу викупного боргу селяни дістають право вільного виходу з громади із закріпленням у власність окремих домохозяїв ділянок, які переходять до приватного володіння з громадського наділу…».

Хто був ініціатором упровадження зазначених заходів?

варіанти відповідей

П. Валуєв

Б. Ханенко

П. Столипін

В. Симиренко

Запитання 39

Газети, перші шпальти яких зображено на фото

варіанти відповідей

вийшли друком унаслідок революційних подій 1905–1907 рр.

опубліковані за ініціативою та коштом Є. Чикаленка.

є друкованими виданнями перших українських політичних партій

є першими українськомовними періодичними виданнями на українських землях.

Запитання 40

Установіть послідовність подій початку ХХ ст. в Наддніпрянській Україні.


А початок діяльності товариства «Просвіта»

Б утворення Товариства українських поступовців

В заснування Революційної української партії

Г припинення діяльності Української думської громади

варіанти відповідей

АБГВ

АГБВ

БГВА

БВАГ

ВАГБ

ВБГА

ГБВА

ГВАБ

Запитання 41

У ході революції 1905 – 1907 рр. у Російській імперії українці здобули

варіанти відповідей

перший досвід парламентської діяльності

систему україномовної шкільної освіти

національно-територіальну автономію

автокефальну національну церкву

Запитання 42

Установіть послідовність соціально-економічних процесів, яким відповідають наведені поняття.


А «відруб»

Б «вотчина»

В «полюддя»

Г «фільварок»

варіанти відповідей

АБГВ

АГБВ

БГВА

БВАГ

ВАГБ

ВБГА

ГБВА

ГВАБ

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест