Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?
У результаті Столипінської земельної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини та закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств
Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна? (4 ВІДПОВІДІ)
Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?
«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»
Що було спільним для революції 1905–1907 рр. у Російській імперії та революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії?
Унаслідок оприлюднення 17 жовтня 1905 р. Маніфесту імператора Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод
Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя початку ХХ ст.
А створення української парламентської громади в І Державній Думі Російської імперії
Б повстання матросів на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський»
В видання Маніфесту царя Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод
Г створення Революційної української партії (РУП)
Одне із завдань земельної реформи, упровадженої П. Столипіним, — це
Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.
1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»
Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».
В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»
Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»
Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»
Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.
1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»
Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».
В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»
Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»
Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»
Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.
1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»
Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».
В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»
Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»
Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»
Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.
1 «Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А «Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»
Б «...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».
В «...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»
Г «За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»
Д «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).
1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)
2 революція 1848—1849 рр.
3 видання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905—1907 рр.
А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності
Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні
Г створення перших українських політичних партій
Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).
1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)
2 революція 1848—1849 рр.
3 видання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905—1907 рр.
А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності
Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні
Г створення перших українських політичних партій
Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).
1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)
2 революція 1848—1849 рр.
3 видання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905—1907 рр.
А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності
Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні
Г створення перших українських політичних партій
Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами (наслідками).
1 видання Валуєвського циркуляру (1863 р.)
2 революція 1848—1849 рр.
3 видання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905—1907 рр.
А набуття українцями першого досвіду парламентської діяльності
Б закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
В поява масових україномовних періодичних видань у Наддніпрянській Україні
Г створення перших українських політичних партій
Д закриття недільних шкіл, розпуск і припинення діяльності громад
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.
1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)
2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії
3 підписання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії
А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності
Б скасування панщини в Галичині й на Буковині
В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії
Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії
Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.
1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)
2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії
3 підписання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії
А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності
Б скасування панщини в Галичині й на Буковині
В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії
Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії
Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.
1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)
2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії
3 підписання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії
А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності
Б скасування панщини в Галичині й на Буковині
В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії
Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії
Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.
1 другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)
2 революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії
3 підписання Емського указу (1876 р.)
4 революція 1905–1907 рр. в Російській імперії
А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності
Б скасування панщини в Галичині й на Буковині
В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії
Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії
Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції
Яка подія відбулася під час російської революції 1905—1907 рр.?
У ході проведення земельної реформи П. Столипіна селяни
Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).
1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».
Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.
В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.
Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.
Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».
Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).
1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».
Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.
В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.
Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.
Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».
Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).
1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».
Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.
В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.
Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.
Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».
Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).
1 «Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2 Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3 Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4 «Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».
Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.
В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.
Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.
Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».
Унаслідок якої події в Російській імперії почала виходити перша україномовна газета «Хлібороб»?
Яке щоденне періодичне видання було започатковано Є. Чикаленком у роки революції 1905-1907 рр.?
Що стало причиною соціально-економічних змін, охарактеризованих в уривку з історичного джерела:
«Якщо в 40 губерніях Європейської частини Росії на 1 січня 1916 р. з общини вийшло близько 24 % господарств, то в Південній Україні цей показник становив 34,2 %, а в Правобережній Україні- 50,7 %»?
Про який документ ідеться в уривку з історичного джерела: «За рік після його оприлюднення діяло 15 українських видавництв і виходило майже 20 українських періодичних видань – від наукових і політичних до гумористичних і дитячих. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб” у Лубнах та першої щоденної української газети “Громадська думка” у Києві»?
Під час проведення Столипінської аграрної реформи уряд Російської імперії
Унаслідок проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні
Поява українських парламентських громад у Державній думі Російської імперії пов’язана з
Поява в Російській імперії документів, подібних до зображеного на фото, свідчила про
"Переселення за Урал. Довідкова книжка для ходоків і переселенців на 1909 рік."
Що стало поштовхом до появи документа, уривок з якого наведено: «Бюро української парламентської групи надіслало телеграму: «Рідна українська просвіта найміцніша підвалина української автономії. Нехай же ширяться по всій Україні просвітні товариства, стаючи джерелом освіти й свідомості для рідного народу. Вітаємо київську «Просвіту», вітаємо нове культурне життя України...»?
Поширення на початку XX ст. в суспільному лексиконі Російської імперії понять «хутір», «відруб», «переселенці» пов’язане із
Прочитайте уривок зі статті В. Г. Короленка та виконайте завдання.
«…вони лестять народним забобонам, роздмухують марновірство й наполегливо кличуть до насильства над іноплемінними співвітчизниками. З приводу ще не розслідуваного вбивства в Києві хлопчика Ющинського в народ знову кинута брехлива казка про вживання євреями християнської крові. Це давно відомий прийом старого бузувірства».
Настрої, описані в уривку, були властиві частині суспільства часів
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«Із цього часу зазначені землі звільнено від обмежень, які лежали на них; у силу викупного боргу селяни дістають право вільного виходу з громади із закріпленням у власність окремих домохозяїв ділянок, які переходять до приватного володіння з громадського наділу…».
Хто був ініціатором упровадження зазначених заходів?
Газети, перші шпальти яких зображено на фото
Установіть послідовність подій початку ХХ ст. в Наддніпрянській Україні.
А початок діяльності товариства «Просвіта»
Б утворення Товариства українських поступовців
В заснування Революційної української партії
Г припинення діяльності Української думської громади
У ході революції 1905 – 1907 рр. у Російській імперії українці здобули
Установіть послідовність соціально-економічних процесів, яким відповідають наведені поняття.
А «відруб»
Б «вотчина»
В «полюддя»
Г «фільварок»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома