Безсполучникове складне речення

Додано: 2 березня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 30 разів
12 запитань
Запитання 1

КОМУ слід ставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Нарвав я собі полину трави снопик під голови зв’язав та й приліг у якомусь закапелку.


Усі вулиці у Вербівці ніби зумисне обсаджені високими вербами то поросли вербові кілки тинів.

Десь попід сонцем літаки летять лише сліди їх мають білогриво.

Пахло бензином розпареною багаттям землею і гострим вечоровим приморозком.

Запитання 2

ТИРЕ слід ставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Птахи повертаються з вирію прийшла справжня весна.

Усе трапилось так несподівано Ванько побіг на свій город дивиться й у степ.

Не бійся я вчора сказав правду.

Гнуться клени ніжними колінами чорну хмару сріблять голуби.

Запитання 3

ТИРЕ слід ставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Підіймаю в осіннє небо очі і бачу летять журавлині ключі.

Світили зорі з вишини вбрання ритмічно шелестіло.

Чайка сіла на воду чекай доброї погоди.

Облітають квіти обриває вітер пелюстки печальні й розкидає кругом.

Запитання 4

ДВОКРАПКУ слід ставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Зайшов до хати Олена покірно пригорнулася до нього й мовчала.

Під вікном з’явились проліски біленькі крокуси вже зацвіли малі.

Навколо місяця видно кільце чекай вітру.

З прозорого неба по-літньому світило сонце жодна хмарка не заступила його.

Запитання 5

Безсполучникове складне речення, в якому правильно поставлено розділовий знак:

варіанти відповідей

Тільки вітер слово скаже - забринить пшениця.

Подивлюсь на стежину: побачиться матері слід.

Принишкло зомліле море: схилились над морем гори і слухали наші кроки.

Ось послухай; десь за гаєм соловей заплакав враз.

Запитання 6

Установіть відповідність між реченням та смисловими відношеннями між частинами (розділовий знак пропущено)

Дороги розмиті осінь видалася надзвичайно дощова.


варіанти відповідей

Причинові

Одночасність подій

Протиставлення

Наслідкові

Запитання 7

Складне безсполучникове речення утвориться, якщо до частини Стояло небо, дивне і сумне,... обрати продовження

варіанти відповідей

та ген під небом зеленів місточок.

душі було незатишно й самотньо.

дарма що сонце хмари розігнало.

немов у дитинство кликало мене.

Запитання 8

Правильну схему речення Ми цінуємо барвінок за його «лі­карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ­ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:

варіанти відповідей

[ ], [ ]. одночасність 

[  ]: [висновок]. 

[ умова ] — [  ]. 

[ ]: [причина].

Запитання 9

Після речення Пес заспокоївся ... треба поставити двокрапку , якщо серед варіантів продовження вибрати

варіанти відповідей

птахи заспівали, сонце сіло.

почувши запах господаря.

нарешті його нагодували.

Запитання 10

Після речення

Далеко на сході стало червоніти небо...

треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

А хотілося дочекатися сонячного сяйва.

Б сонце сходило.

В розстелилася по травах перша вранішня роса, і зсідався туман.

Г вітаючи чорну землю з ранком.

Д обліплене з усіх боків чорними хмарами.

Запитання 11

Після речення

Квітують груші у саду...

треба поставити кому, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

А вишні вже відцвіли.


Б і встеляють землю білим квітом.


В значить справжнє тепло прийшло.


Г пахнуть перші квіти навколо.


Д прийшов травень.

Запитання 12

Після речення

Ми стукали...

треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

А але ніхто не відчиняв добре замкнуті двері.


Б нікого не було вдома.


В і луна йшла від тих звуків.


Г щоб хтось відчинив.


Д незважаючи на те, що ніхто не відчиняв.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест