Поняття про текст. Читання мовчки

Додано: 2 травня 2019
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 781 раз
18 запитань
Запитання 1

Текст - це...

варіанти відповідей

група слів, словосполучень та речень;

висловлювання, що складається з кількох речень;

група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

кілька мікротем.

Запитання 2

Тема тексту - це...

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

його зміст, те, про що в ньому розповідається;

оцінка предмета чи явища;

«відоме» і «нове».

Запитання 3

Головна думка тексту - це...

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

його зміст, те, про що в ньому розповідається;

висновок, що робить автор;

головна мікротема.

Запитання 4

Скласти план означає...

варіанти відповідей

поділити текст на абзаци;

зазначити послідовність розташування думки;

вказати, як речення пов'язані між собою у тексті;

визначити в тексті мікротеми, чітко й стило їх сформувати.

Запитання 5

Речення в тексті пов'язані за допомогою:

варіанти відповідей

займенників, абзаців, іменників, теми;

синонімів, власних назв, мікротем;

повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки;

займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

Запитання 6

Розрізняють такі типи мовлення:

варіанти відповідей

розповідь, повість, опис;

опис, оповідання, роздум;

розповідь, опис, роздум;

роздум, вірш, розповідь.

Запитання 7

Розрізняють стилі мовлення:

варіанти відповідей

розмовно-побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;

розмовно-побутовий, науково-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;

побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;

розмовно-побутовий, офіційно-діловий, розповідний, художній, церковний, публіцистичний.

Запитання 8

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

тип мовлення;

тему та головну думку тексту;

«відоме» та «нове»;

стиль мовлення.

Запитання 9

Прочитайте текст і визначіть, до якого типу мовлення він належить:

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

опис;

розповідь;

роздум;

оцінка предмета або явища.

Запитання 10

Прочитайте текст і скажіть, до якого стилю він належить:

Білокачанна капуста належить до найпоширеніших овочів. Вона потребує вологи і погано розвивається в умовах жаркого та сухого клімату. Свіжа капуста, так як і квашена, багата на вітамін С.

варіанти відповідей

художній;

науковий;

розмовний;

офіційно-діловий

Запитання 11

Визначте тему та головну думку тексту

Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини;

Помідори. Помідори є отруйними;

Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки;

Джордж Вашингтон - американський президент. Помідори багаті на вітаміни.

Запитання 12

 У поданих реченнях визначте «відоме» та «нове»:

Картоплю називають «другим хлібом».Вона є одним із основних джерел вітамінів. Особливо багата на вітаміни свіжа картопля.

варіанти відповідей

«відоме» - вона, вітаміни; «нове» -основних, картопля;

  «відоме» - вона, вітаміни; «нове» -вітамінів, свіжа;

«відоме» - вона, вітаміни; «нове» -вітамінів, картопля;

«відоме» - джерел, вітаміни; «нове» -основних, картопля;

Запитання 13

Читання мовчки

Діоклетіанова капуста

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

Ми розкажемо тобі дивну історію про римського імператора Діоклетіана Августа, який 305 року зрікся престолу і виїхав до міста Салони, де, на превеликий подив колишніх підданих, почав вирощувати капусту.

Чим можна було пояснити цей дивний і незбагненний вчинок?

Кілька років тому імператора Діоклетіана мучив глухий біль у животі. Жерці в один голос пророкували йому швидке одужання, сто років життя, блискучі перемоги на суші й на морі, покору володарів далеких і ще дальших царств, довічну славу і ще багато чого. А йому вже не лише вночі, а й удень дошкуляли болі. Діоклетіан вже почав думати про смерть.

Ось тут і нагодився старий грек, який сказав йому: «Вилікую, владико, але за умови, що цілком довіришся мені і виконуватимеш усі мої поради. - Він повів імператора на город і показав на капусту: - Ось у ній - твоє здоров'я».

І справді, вилікував Діоклетіана Августа свіжим капустяним соком.

... Колишній імператор коротким запоясним ножем вирізує найбільшу капустину. В палаці він власноруч перетирає її на тертушці, проціджує кашку крізь чисту полотняну шмату і випиває сік перед тим, як сісти до обіднього столу. Все нетривке в цьому світі, думається йому, все мінливе.

Здається, ще вчора імператор свято вірив, що кожен його крок - це сторінка історії. Нині ця віра розвіялася, мов туман.

Він дивиться у вікно, і погляд його зупиняється на капусті. Тепліє на душі: ось що вічне! Люди воюють, вбивають, руйнують, а вона собі росте. Вона годує, лікує, тішить зір. Вона однаково потрібна і друзям, і ворогам, й імператорам, і найостаннішому рабові.

От їй таки не буде переводу на землі.

(за Є. Моргуном)

1. З давніх-давен вважалося, що капуста містить:

варіанти відповідей

багато вітамінів;

усі сім благ;

вітаміни та мікроелементи;

цілющу рідину.

Запитання 14

2. Лікарі радили давати дітям сік капусти, що ті:

варіанти відповідей

швидше виростали;

краще їли;

не хворіли ;

були енергійними.

Запитання 15

3. Ким був Діоклетіан?

варіанти відповідей

грецьким правителем;

римським імператором;

царем;

жерцем.

Запитання 16

4. Жерці пророкували Діоклетіану:

варіанти відповідей

швидке одужання;

швидку смерть;

сто років життя і блискучі перемоги;

смерть від руки ворога

Запитання 17

5. Хто вилікував хворого?

варіанти відповідей

придворний лікар;

старий грек;

цілитель-мандрівник;

раб

Запитання 18

6. Дивлячись на капусту, Діоклетіан думав:

варіанти відповідей

усе на землі проходить;

ось заради чого треба жити;

треба швидше повертатися у палац;

ось що вічне.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест