Філософія як форма світогляду постає загальнолюдським явищем.
В епоху Нового часу виникають національні та регіональні філософії.
Німецька класична філософія була початковим етапом філософії Нового часу.
Д.Берклі був представником раціоналізму.
Філософські джерела Київської Русі відрізнялись оригінальністю ідей та позицій.
Одним із перших просвітників в Україні був С. Оріховський-Роксолан.
Сакрат вважав, що істинні знання є єдиною основою моральності.
Безсмертя людини постає реальністю в кількох планах: в генетичному, соціальному, культурному.
Мова і знаково-символічна діяльність постають носіями змісту свідомості.
Соціальний прогрес повинен вимірюватися тільки рівнем споживання матеріальних благ.
Некласична філософія намагалась узгодити свої твердження із класичною філософією.
В епоху Відродження панував гуманізм і була відсутня натурфілософія.
Східна філософська парадигма передбачає активне перетворення природи, розвиток техніки, науки, шанування прав окремої особи.
Поняття «суспільство» позначає сукупність людей, що живуть та діють разом.
Постмодернізм є пізнім, зрілим етапом розвитку середньовічної філософії.
Сцієнтизм як позиція в сучачсній філософії вважає, що пізнання слід спрямовувати:
Відмінність у філософських позиціях Сократа та софістів полягала у тому, що:
Сенсуалізм в теорії пізнання виходить з принципу:
"Монадологія", як вчення про численні монади (одиниці) – початки буття, була розроблена:
Зміст світогляду визначають:
Давньоукраїнський твір, в якому подаються світоглядні уявлення часів Київської Русі, це:
Метод, що характеризується рухом думки від часткового до загального – це є:
Потреба в синтезі даних чуттів із абстрактними раціональними узагальненнями зумовлена:
До сучасних концепцій походження свідомості відносимо:
Концепцію філософії історії розробив:
1. Відмінності між позиціями емпіризму та раціоналізму окреслюються так:
Відмінності між онтологічними ідеями Платона та Аристотеля полягають у наступному:
Філософія європейського Просвітництва пропагувала таке відношення до знання:
Питання про культуру набуло надзвичайного загострення наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. внаслідок того, що:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома