Білет 13 з філософії

Додано: 27 травня
Предмет:
29 запитань
Запитання 1

Б. Паскаль обґрунтовує позицію, згідно якої розум людини у початковому стані являє собою «чисту дошку».

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 2

В історії античної філософії виділяють три етапи розвитку: натурфілософію, високу класику та пізню античну філософію.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 3

Сократ називав метод своїх бесід маєвтикою.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 4

Поняття екзистенційного відчаю фігурує у філософії А. Шопенгауера.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 5

Г. Гегель виводив усі окреслення світобудови із діяльності «Абсолютної ідеї».

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 6

До концепцій свідомості відносяться теологічна, фізична та дуалістична.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 7

Українська філософія у ХХ ст. розвивалась лише за межами радянської України.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 8

Термін метафізика ввів в обіг давньогрецький філософ Аристотель.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 9

У сучасній гносеології об'єкт пізнання ставиться у залежність від суб'єкта.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 10

Станами масової свідомості можуть бути: збалансований, акцентований.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 11

Позиція, яка стверджувала тотожність Бога і природи в епохи Відродження, називається пантеїзмом.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 12

Одним з етапів розвитку середньовічної філософії була патристика.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 13

Неоплатонізм – це різновид античної натурфілософії.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 14

Термін гуманізм означає в перекладі з латини «божественний»

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 15

Прагненням української філософії було створення абстрактно-теоретичних систем філософського знання.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 16

Виходячи з учення Ф. Бекона про «ідоли» пізнання, спостережуваний рух Сонця по небосхилу навколо Землі є ідолом:

варіанти відповідей

а) роду; 

б) печери;

в) театру. 

Запитання 17

Серед основоположних ідей давньоіндійської філософії немає наступної:

варіанти відповідей

а) ідея логосу;

б) ідея сансари;

в) ідея карми

Запитання 18

Рання християнська філософія у своєму ставленні до античної філософії:

варіанти відповідей

а) займала негативну позицію і вимагала повністю усунути філософію;

б) приймала античну філософію як взірець для власних міркувань;

в) приймала філософію як прислужницю теології. 

Запитання 19

Згідно вчення О. Конта, розвиток людського пізнання проходить послідовно три стадії або стани людського духа:

варіанти відповідей

а) міфологічну – філософську – позитивну;

б) теологічну – метафізичну – позитивну;

в) філософську – позитивну – релігійну.

Запитання 20

У психоаналізі З.Фрейда у структурі свідомості представлені:

варіанти відповідей

а) Я, Над-Я та Воно;

б) лібідо, ерос і танатос;

в) підсвідомість, свідомість та самосвідомість.

Запитання 21

Франко вважав, що комунізм: 

варіанти відповідей

а) сприяє боротьбі народів за рівні права;

б) блокує ініціативу індивіда;

в) гарантує стабільний розвиток суспільства.

Запитання 22

 До вихідних категорій онтології належать:

варіанти відповідей

а) буття, існування, суще, річ;

б) розсудок, розум, відчуття та сприйняття;

в) поняття, судження, умовивід. 

Запитання 23

Індивідуальність не може сформуватися без:

варіанти відповідей

а) віри; 

б) важливих рис, притаманних родові загалом;

в) усвідомлення своєї особливості.

Запитання 24

Оберіть серед наведених нижче термінів той, що характеризує найпоширенішу теорію істини:

варіанти відповідей

а) евристична;

б) кореспондентська;

в) прагматична.

Запитання 25

В. Вернадський вважав, що рушійною силою історичного процесу є:

варіанти відповідей

а) пасіонарність;

б) науково-технічний розвиток;

в) трансцендентні чинники.

Запитання 26

Взаємовідношення між людиною та суспільством можна описати так:

варіанти відповідей

А) Людина не може сформуватись поза суспільством, тому вона повністю залежить від суспільства. Звідси виникає принцип підпорядкування індивідуального загальному, тобто суспільному. 

Б). Людина залежить від суспільства, проте і суспільство залежить від енергії та ініціативи людини, адже всі досягнення мистецтва, науки, культури здобуваються через людське індивідуальне натхнення.

В) Людина формується у суспільстві, проте потім її завданням постає виробити із себе надлюдину, знехтувати нормами моралі, прагнути зміцнити силу життя, а тому відмовитись від співчуття та благочинності. 

Запитання 27

Місце української філософії у світовій філософській думці можна визначити так:

варіанти відповідей

А) хоча її теорії у своїй більшості не здобули світового визнання та поширення, вона органічно вписана в історію українського народу та його духовної культури, відображає особливості національного характеру та світосприйняття українців.

Б) зайняла важливе місце у світовій філософії, розробила ряд науково-методологічних теорій, світового значення, збагатила філософію принципом активності у пізнанні.

В) розробила ряд соціально-філософських теорій, які виправдовували право народів на насильницьку революцію і опиралася у цьому на принципи марксизму, а за своїм характером була раціоналістичною.

Запитання 28

Сутність класичного розуміння буття полягає в тому, що: 

варіанти відповідей

А) буття постає вихідним і найважливішим поняттям, що охоплює собою усі можливі прояви дійсності, а тому людина має прагнути пізнати саме буття і через його пізнання утвердитись в істинному бутті; наука, що вивчає буття іменується онтологією.

Б) буття постає граничною абстракцією у людському пізнанні дійсності, тому за реальним змістом воно не має і не може мати ніякого визначення; тому пізнання повинно прагнути пізнавати реальні речі та явища, а поняття буття може використовуватись лише як умовне

В) поняття буття може мати сенс лише у його поєднанні із людиною, яка є єдиним єством, здатним сприймати не лише окремі речі, а й горизонт усякого буття; отже, буття – це є дещо невід’ємне від людини, це є простір її можливих знань та проявів, а поза людиною поняття буття немає ні змісту, ні сенсу. 

Запитання 29

Розуміння пізнання у філософії І.Канта передбачає такі рівні і форми його здійснення:

варіанти відповідей

А) за допомогою органів чуття людина отримує для своєї інтелектуальної діяльності прості ідеї, а за допомогою рефлексії вона може їх порівнювати, зіставляти, виявляти спільне і від-мінне між ними, узагальнювати набуті дані та формувати складні ідеї, що слугують загальними умовами та орієнтирами для пізнавальної та практичної діяльності. 

Б) все людське пізнання постає способом формування людських уявлень, серед яких слід розрізняти первинні уявлення, що пов’язані із чуттєвим сприйняттям, та вторинні (або уявлення уявлень). Лише перші є надійними, а тому будь-які теоретичні форми і узагальнення постають умовними і відносними, хоча й зручними для використання. Пізнання має спиратись лише на первинні уявлення

В) людські чуття надають матеріал для пізнання, а розсудок, що має призначення мислити, впорядковує їх за допомогою апріорних форм (категорій). Останні впорядковуються та пов’язуються між собою на основі ідей розуму. Знання являє собою синтез матеріалу чуттів та категорій розсудку, а сфера синтезу визначається як сфера пізнавального досвіду

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест