Білет 12 з філософії

Додано: 27 травня
Предмет:
29 запитань
Запитання 1

Схід та Захід єдині у сповідуванні духовного канону життя.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 2

Засновником дедуктивного методу пізнання у філософії Нового часу був Р. Декарт.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 3

Патристика є першою течією європейської філософії доби Відродження. 

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 4

Філософія ХХ – поч. ХХІ ст. вирізняється своєю атеїстичною спрямованістю.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 5

Міфологія базується на дискурсивному мисленні, а філософія постає синкретичним духовним утворенням.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 6

Людина, згідно існуючих класифікацій, це вид живих істот, що займає певне місце в ієрархії живих організмів.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 7

У християнському середньовічному світогляді не визнавалась свобода волі людини

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 8

В кожній культурі поєднуються автентичні (етнічні, національні) та вічні (загальнозначущі, загальнолюдські) елементи.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 9

Між суспільством та природою не існує принципових відмінностей

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 10

Почуття, мислення, знання і воля є елементами структури свідомості

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 11

П’ятикнижжя – це духовний канон давньокитайської філософії

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 12

 Західна філософія тяжіє до раціонально-логічних побудов та аналітичних досліджень.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 13

Тип світогляду, згідно якого людина є центром і вищою ланкою світобудови, називається антропоцентричним.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 14

Основним предметом вивчення філософії є основні закони космосу.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 15

Однією з основоположних проблем філософії Нового часу була проблема методу пізнання.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 16

Людська особистість характеризується такими якостями:

варіанти відповідей

а) це є людина як суб’єкт та об’єкт соціальних стосунків;

б) це є особа, внутрішній світ якої концентрується навколо самості як духовного стрижня;

в) це є особа, що володіє усіма правами, що декларуються в даному суспільстві. 

Запитання 17

Б. Спіноза вважав, що в основі світобудови перебуває:

варіанти відповідей

а) дві субстанції;

б) одна субстанція;

в) безліч субстанцій.

Запитання 18

До найперших ознак науки слід віднести:

варіанти відповідей

а) її мову, особливу будову та функції; 

б) її ефективність як технічну, так і фінансову;

в) її здатність все пояснити точно і однозначно.

Запитання 19

Суспільство – це сукупність людей, що забезпечують виконання таких функцій:

варіанти відповідей

а) збереження науки, релігії, філософії;

б) відтворення населення, інфраструктури та духовних надбань;

 в) збереження природи і людини, державного устрою.

Запитання 20

Істина і правда співвідносяться таким чином:

варіанти відповідей

а) істина – це характеристика раціональних утворень, а правда – це єдність істини та життєвої позиції;

б) правда – це характеристика раціональних утворень, а істина – це єдність правди та життєвої позиції;

в) істина і правда – це синоніми.

Запитання 21

 Ідеї сенсуалізму у філософії Нового активно відстоював:

варіанти відповідей

а) Т. Гобс

б) Б. Паскаль; 

в) Дж.Лок

Запитання 22

До важливих понять давньокитайської філософії належить

варіанти відповідей

а) дхарма;

б) логос

в) Дао

Запитання 23

 С. К’єркегор виділяв такі три стадії розвитку людини:

варіанти відповідей

а) фізична – етична – естетична;

б) гносеологічна – етична – релігійна;

в) естетична – етична – релігійна.

Запитання 24

 Львівсько-Варшавська філософська школа зробила вагомий внесок у: 

варіанти відповідей

а) доведення ідей філософської антропології; 

б) логічне опрацювання мови і будови науки;

в) вивчення особливостей української філософії.

Запитання 25

 Категоричного імператив Канта – це є

варіанти відповідей

а) загальний закон державного життя;

б) усезагальний закон людської моральної поведінки;

в) всезагальний закон природи.

Запитання 26

Співвідношення цінності та знання можна подати таким чином: 

варіанти відповідей

А) знання допомагають людині пізнавати та перетворювати світ, а цінності як індивідуальні уподобання людини вносять розбрат у людські взаємини. Тому знання потрібні людині і суспільству, а цінності слід розуміти виключно як елемент приватного життя

Б) знання повинні подавати дійсність через співвідношення речей та явищ світу між собою, поза людськими уподобаннями та схильностями, а цінності виражають значущість певних речей та явищ для людини, тому вони подають дійсність через людське до неї відношення.Знання тяжіють до об'єктивності, а цінності – до суб'єктивності.

В) знання функціонують виключно у сфері науки, а цінності – у моралі та релігії. Тому знання та цінності несумісні. Хоча окрема людина вільна у виборі того, на чому базувати своє життя – на знаннях, тобто на науці, чи на цінностях, тобто на релігії.

Запитання 27

Виходячи з основоположних характеристик епохи Відродження: відновлення всієї повноти людського життя з опорою на здобутки античної культури, можна стверджувати, що: 

варіанти відповідей

А) філософія та світогляд епохи Відродження кардинально відрізнялися від світогляду епохи середньовіччя атеїзмом, світським характером, гуманістичним світобаченням та антропологізмом; вони цілком відкинули основоположні вихідні догмати християнства та середньовічної культури, зробивши основний наголос на пізнанні світу та людини

Б) філософія та світогляд епохи Відродження не тільки наголошували на зверненні до античної культури і філософії, робили наголос на проблемах людини та природи, але й сповідували основні тези християнського середньовічного світобачення, проте з певними новими наголосами та новими ідеями.

В) філософія та світогляд епохи Відродження ввібрали в себе основні ідеї середньовічної філософії та теології, і на підґрунті нових ідей антропоцентризму, гуманізму, пантеїзму займалися продовженням традиції богословсько-схоластичних досліджень, які були визначальними для цієї епохи.

Запитання 28

 Сутнісні риси сформованої особистості проявляється:

варіанти відповідей

А) в тому, що людина усвідомлюючи свою смертність, прагне використати кожний момент життя продуктивно, переживати щасливі моменти особливого відчуття повноти буття, повністю зливатися своїми почуттями із плинними миттєвостями життя.

Б) в тому, що людина відчуває себе цілком самодостатньою, прагне жити так, як вона хоче і не рахуватися із іншими, а тому відношення із іншими має другорядне значення, бо найважливіше для неї - досягти тієї мети, яку вона поставила перед собою.

В) в тому, що до суттєвих рис особи – бути суб'єктом та об'єктом соціальних стосунків, мати певний внутрішній світ, додаються здатність самостійно формувати життєві переконання та наявність внутрішнього духовного стрижня, що має назву самості.

Запитання 29

Оскільки глобалізація – це зростаюча взаємозалежність різних регіонів світу та поширення на більшість країн світу стандартизованих форм виробництва, культури, побуту, то:

варіанти відповідей

А) треба відстоювати економічну і політичну незалежність своєї країни від інших регіонів та не дозволяти їм впливати на громадян, відстоювати власну оригінальність, самостійність, розвивати та захищати виключно національні інтереси.

Б) треба розвивати економічні і політичні взаємовідношення з найбільш розвиненими країнами, оскільки без співпраці з ними неможливий розвиток; ці країни володіють передовими технологіями і треба їх отримувати від них та використовувати.

В) треба розуміти позитивні та негативні прояви глобалізації, а тому не уникати співпраці з іншими країнами, проте максимально сприяти розвитку тих надбань національної культури, що здатні збагатити світову культуру, мати наукову та технічну співпрацю з іншими країнами.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест