Білет 14 з філософії

Додано: 27 травня
Предмет:
29 запитань
Запитання 1

Основоположний наголос філософія Нового часу ставить на пізнанні.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 2

Новаторство Аристотеля полягало в тому, що він розробив вчення про два світи – світ ідей та світ речей.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 3

В епоху європейського середньовіччя природне, тілесне розглядалося як єдино можливе виявлення духовного.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 4

Філософське мислення, на відміну від наукового, спрямоване до людини, концентрується навколо неї.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 5

Принцип монізму постає вихідним для філософії Г.Лейбніця

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 6

Українська філософія – це переважно внутрішнє явище української культури.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 7

Найпершою формою виразу змісту свідомості постає мова

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 8

Вид пізнання, вплетений в тканину життєдіяльності суб'єкта, називається теоретичним.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 9

 Верифікація – це є оцінка практичної ефективності наукового пізнання.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 10

Свобода є пізнана необхідність.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 11

Вихідною особливістю античної філософії було те, що вона набула статусу наукового знання. 

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 12

В розуміння методу Ф. Бекон та Р.Декарт були одностайними.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 13

Стрижневими поняттями персоналізму є поняття антилогіцизму.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 14

Першу філософську теорію розвитку розробив та обгрунтував Ф.Ніцше.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 15

Сократ піддав різкий критиці софістів за те, що вони брали гроші за навчання

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 16

Вирішальною умовою визнання існування будь-чого Дж.Берклі вважав: 

варіанти відповідей

а) емпіричне підтвердження;

б) раціональне доведення;

в) чуттєве свідчення.

Запитання 17

Згідно екзистенціалізму, сутність людини визначається:

варіанти відповідей

а) сукупністю виробничих відносин; 

б) божественним напередвизначенням;

в) власним вибором людини своєї поведінки

Запитання 18

Згідно канонам класичної європейської філософії правильні вчинки людини визначаються:

варіанти відповідей

а) пристрастями;

б) несвідомим; 

в) розумом. 

Запитання 19

Найбільш впливовим напрямом релігійної філософії ХХ ст. був:

варіанти відповідей

а) неотомізм;

б) неопозитивізм;

в) постмодернізм.

Запитання 20

Термін «філософія» вперше був запроваджений:

варіанти відповідей

а) Аристотелем;

б) Піфагором;

в) Сократом. 

Запитання 21

До представників української філософії ХХ ст., що діяли у діаспорі, належать: 

варіанти відповідей

а) Д. Чижевський та О. Кульчицький;

б) В. Асмус та Я Розанов;

в) В. Липинський та Ю. Липа.

Запитання 22

Поняття є вихідною формою:

варіанти відповідей

 а) чуттєвого пізнання; 

б) раціонально-логічного пізнання

в) життєво-досвідного пізнання.

Запитання 23

Істина як поняття за своїм еталонним змістом передбачає:

варіанти відповідей

а) повне вичерпне знання;

б) процес пізнання світу;

в) правильне відображення предметів і явищ дійсності.

Запитання 24

 Особою можна назвати:

варіанти відповідей

а) будь-яку соціалізовану людину;

б) особливу, переважно – видатну людину;

в) людину, що постає як суб’єкт та об’єкт соціальних стосунків.

Запитання 25

До суттєвих ознак культури у філософії відносять: 

варіанти відповідей

 а) внутрішній та зовнішній діалог;

 б) мову та національну символіку;

в) кількість лауреатів міжнародних премій.

Запитання 26

Співвідношення людини і суспільства передається такими положеннями: 

варіанти відповідей

А) людина створена Богом і розглядається як центр Все-світу, отже займає цент-ральне положення в усіх сферах дійсності, в тому числі – й в суспільстві. Тому не людина має пристосовуватись до суспільства та обслуговувати його, а, навпаки, суспільство має всіляко сприяти максимальній самореалізації людини. 

Б) оскільки людина стає людиною лише тоді, коли вона набуває соціальних якостей (проходить соціалізацію), коли включається у виконання тих чи інших соціальних функцій, а поза соціалізацією поводиться як звичайна тварина, то саме суспільство є першою та вирішальною силою суспільного життя, а людина має пристосовуватись до його потреб та вимог.

В) ні суспільство не може існувати поза розвитком та діяльністю людини, ні людина не може набути людських якостей поза суспільством, тому перед людьми та суспільством стоїть завдання запровадження таких форм суспільного життя, які би дозволили максимально реалізуватись людині, проте водночас і зміцнювали би суспільство. 

Запитання 27

Представники субстанційного тлумачення буття стверджують:

варіанти відповідей

 А) під буттям перш за все та переважно слід розуміти всезагальну основу світу, тобто – усіх явищ та процесів дійсності; ця основа, маючи внутрішню структуру, охоплює все і в той же час задає основу численним та різноманітним явищам світу; надійно пізнати будь-що можна лише за умови визначення його місця та ролі у процесах світового цілого. 

Б) буття недоступне людському пізнанню, оскільки людський розум обмежений і може пізнавати лише те, що знаходиться у просторі та часі, тобто те, що людині дано у відчуттях, а саме буття виходить за межі чуттєвого сприйняття, постає беззмістовним та невизначеним.

В) буття продукується людиною як абстрактне поняття з метою узагальнення набутих знань про окремі явища та предмети дійсності; отже, буття – це уявлення, інструмент людського пізнання та осмислення світу, те загальне уявлення, що надає змогу зібрати разом різноманітні та розпорошені дані різних наук.

Запитання 28

До найважливіших здобутків німецької класичної філософії можна віднести наступні ідеї:

варіанти відповідей

А) значний прогрес у пізнанні природи та обґрунтуванні космологічних теорій; осмислення субстанції як вихідної підоснови дійсності; залучення геометрично-математичного апарату до розв’язання натурфілософських проблем; введення і розробка принципу антилогіцизму (антипанлогізму), тобто протесту проти будь-яких логічних унормувань інтелектуальної діяльності.

Б) відкриття ролі і значення принципу агностицизму у пізнавальних можливостях; подолання гносеологізму попередніх епох; обґрунтування ідеї розвитку як революції в підході до Всесвіту і суспільства; вчення про безмежні можливості людського розуму і суб’єкта в цілому. 

В) принцип активності як вихідної характеристики людини: всі здобутки людини і суспільства є результатом людської активності; розробка розгалужених та повних систем філософського знання; принцип взаємозв’язку усього з усім, що продукує один результат – всезагальний розвиток.

Запитання 29

Відмінність між трактуванням пізнання Дж.Локком та Р.Декартом полягала в тому, що:

варіанти відповідей

А) Дж.Локк сповідував позицію існування в людському розумі вроджених ідей, що є найпершими та незаперечними. Усе людське пізнання базується на вроджених ідеях, розвиваючись від простих ідей до складних. Р.Декарт не визнавав вроджені ідеї, а незаперечні ідеї виводив із сумніву

Б) Р.Декарт базував своє розуміння пізнання на ідеях пізньої схоластики, а тому вважав, що людина може пізнавати тільки шляхом осяяння, озаріння, натхнення. Натомість Дж.Локк надавав вирішального значення доведенням та досвіду, відкидаючи пізнавальне значення схоластики. 

В) Р.Декарт стверджував, що все наше пізнання залежить виключно від діяльності розуму, тому надійним є пізнання, що базується на незаперечній тезі та використовує вроджені ідеї. Дж.Локк казав про те, що в початковому стані розум людини є «Чиста дошка», а пізнання відбувається на основі чуттів та рефлексії.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест