Діагностична контрольна робота (ІІ семестр)

Додано: 5 червня 2023
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 591 раз
28 запитань
Запитання 1

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент: (в клітинку)

У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.

варіанти відповідей

підмет

означення

додаток

присудок

Запитання 2

З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово: (мета)

Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

Запитання 3

З’ясуйте, якими однорідними членами ускладнено речення: Один венеційський аристократ написав донос до інквізиції, бо не хотів платити філософу за поради й консультації.

варіанти відповідей

підметами

присудками

означеннями

обставинами

додатками

Запитання 4

Позначте прості речення.

Визначте 3 правильні відповіді.


варіанти відповідей

Вчора був чудовий день.

Оксанка співає, а Сергій танцює.

Щоб багато відпочивати, треба багато працювати.

Знайшовши скарби, ми розпочали пригоди.

Яблука і груші, сливи та банани лежали на столі

Запитання 5

На які види поділяються речення залежно від наявності чи відсутності структурно необхідних членів речення?

варіанти відповідей

поширені і непоширені

односкладні і двоскладні

ускладнені і неускладнені

повні і неповні

Запитання 6

На які види поділяються речення залежно від вираження граматичної основи?


варіанти відповідей

односкладні і двоскладні

повні і неповні

ускладнені і неускладнені

поширені і непоширені

Запитання 7

У якому з речень є складений дієслівний присудок?

варіанти відповідей

Будемо завтра співати нову пісню.

Ходи до мене!

Я розпочав вивчати нову мову.

Вчора цілий день бив байдики.

Запитання 8

Фразеологізмами є всі вислови, окрім такого:

варіанти відповідей

ніде голці впасти

ніде голки взяти

хоч голки збирай

як нитка за голкою

Запитання 9

Підмет правильно визначено в такому реченні:

варіанти відповідей

Я вигадаю нові літери та розділові знаки. Підмет – знаки.

Нарешті настав час відновлювати й будувати храми. Підмет – храми.

Тепло дихнула в лице пухка рілля, повна спокою і надії. Підмет – рілля.

Вже на землю рушила весна, всі кутки заповнює собою. Підмет – кутки.

Запитання 10

Присудок правильно визначено в такому реченні:

варіанти відповідей

Завдання стежити дали невчасно. Присудок – стежити.

Дбаймо про чистоту свого мовлення! Присудок – дбаймо.

Мої друзі поїхали до моря відпочити. Присудок – відпочити.

Любити — велике мистецтво й пожертва. Присудок – любити.

Запитання 11

Означення правильно визначено в такому реченні:

варіанти відповідей

Його ніхто сюди не запрошував. Означення – його.

Його погляд спрямований до моря. Означення – його.

Її визнали найкращою піаністкою року. Означення – її.

Її запросили до Київської консерваторії. Означення – її.

Запитання 12

Немає обставини в такому реченні:

варіанти відповідей

Угорі все дихає.

Раптом усе ожило.

Дрімає на горі село.

Місяць ніби велика лампа.

Запитання 13

Слово «здавалося» є вставним (окремі розділові знаки пропущено) у такому реченні:

варіанти відповідей

Усе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.

Багатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь — звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.

Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.

Широкі промені вдарялися об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.

Уже придивилася до його очей і побачила: те, що здавалося байдужістю, насправді було мудрістю й глибоко захованим стражданням.

Запитання 14

Звертання є в такому реченні:

варіанти відповідей

Усе, чим я щасливий і багатий, я мушу рідним словом оспівати.

Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.

Я люблю твоє майво зелене, і Донбас, і Каховку ясну.

На берегах Дніпра крутих, весь помережений садами, стоїть у сяйві днів нових наш рідний Київ перед нами.

«Роби добро, — мені казала мати, — і чисту совість не віддай за шмати!»

Запитання 15

Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Січ дала видатних полководців славних державних діячів Наливайка Сагайдачного Хмельницького Сірка.

Шевченкові були підвладні всі жанри літератури поезія проза драматургія.

Несуть пани осаули козацькую збрую литий панцир порубаний шаблю золотую.

Козацтво було озброєне вогнепальною зброєю мушкетами пістолями рушницями.

Іван Богун Данило Нечай Максим Кривоніс ці підручні гетьмана були відомі всім.

Запитання 16

У якому реченні непоширену обставину не треба відокремлювати комами?

варіанти відповідей

Старі верби стоять похнюпившись.

Вишні зацвівши в росах заплачуть.

Соснове гілля наїжачившись дивиться вгору.

Так вони сидячи діждалися неньки.

Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.

Запитання 17

Визначте граматично правильне закінчення речення «Прочитавши мемуари режисера, ...».

варіанти відповідей

моє враження про цю особистість змінилося.

багато що стає виразнішим і зрозумілішим.

виникло бажання переглянути його фільми.

його ідеї постають виразніше, ніж на екрані.

спробуйте уявити ту буремну епоху.

Запитання 18

Позначте односкладне неозначено-особове речення

варіанти відповідей

Не приймаю обчухрану мову, довіряюсь пшеничному слову.

Маму треба любити й розуміти.

Зачерствілі очищуймо душі!

 Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

Запитання 19

Неповним є речення

варіанти відповідей

Згаяного часу і конем не доженеш.

   По блакитному степу вороний вітер.

Пахло колосом, стернями і волошками.

 На прощання, милий брате, що сказать тобі?

Запитання 20

Неправильно встановлено відповідність між односкладним реченням та його видом у рядку:

варіанти відповідей

Пахне в домі димом і вогнем- безособове

Боїшся вовка – не йди до лісу - узагальнено-особове

Жіночі голоси і перегук дитячий - неозначено-особове

Уважніші будьмо до всього в природі - означено-особове

Запитання 21

Правильно встановлено відповідність між односкладним реченням та його видом у рядку:

варіанти відповідей

Хліб-сіль їж, а правду ріж - неозначено-особове

Квітчастий луг і дощик золотий - означено-особове

За правду, браття, єднаймося щиро - узагальнено-особове

Сонним холодом од трав віє - безособове

Запитання 22

Вибрати двоскладні речення (декілька правильних відповідей)

варіанти відповідей

Раз літо родить

Влітку один тиждень рік годує

Не знаючи броду — не лізь у воду.


Вночі тріщить, а вдень плющить.


Запитання 23

Виберіть неповні речення (декілька правильних відповідей)

варіанти відповідей

Свободу кожному народу!

Київ не враз збудували

Ранок. Туман

Після грози добре клює

Запитання 24

Правильно встановлено відповідність між односкладним реченням та його видом

Тип односкладного речення

1 означено-особове

2 узагальнено-особове

3неозначено-особове

4безособове

Приклад

АНа жаль, забули свою історію.

БЗаморосило осінь у сльозу.

ВСмолою пахне дощок білий ряд.

ГЗгаяного часу конем не доженеш.

ДПодбати мушу про тебе.

варіанти відповідей

1 Д, 2Г, 3А, 4 Б

1 Д, 2А, 3Б, 4 В

1А, 2Б, 3В, 4Д

Запитання 25

Узагальнено-особовим є речення

варіанти відповідей

Не спитавши броду, не лізь у воду.

Люблю львівські вулички.

Швидше б зібрали урожай.

Приходьте до школи із хороши настроєм

Запитання 26

Безособовим є речення

варіанти відповідей

Уже світає.

Іду до лісу.

Прокидаюсь на березі Десни.

Науки не носити за плечима.

Запитання 27

Правильно виділено відокремлений додаток в реченні

варіанти відповідей

Замість виконання домашнього завдання, Марко грався з друзями.

Це залицяння впало в очі усім учням навіть учителю.

Опріч усього українські письменники й поети доводять свою впертість у бородьбі за рідку мову і культуру.

Мені ніхто не допоможе із цією справою крім тебе.

Запитання 28

Означено-особовим є речення

варіанти відповідей

Будемо вільні, сильні й мужні українці!!!

Друга пізнають в біді.

Пахне свободою вдома.

Нас зустрічають піснею.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест