1. Укажіть речення з однорідними членами (розділові знаки опущено).
2. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними.
3. Укажіть речення, що відповідає схемі.
О, О і О
4. Укажи речення зі звертанням
5. Укажи речення зі вставними конструкціями (розділові знаки пропущено)
6. Укажи, у якому реченні при звертанні слід поставити знак оклику (розділові знаки при звертаннях пропущено)
7. Установи відповідність між вставними конструкціями і реченнями (розділові знаки пропущено)
1 звертання
2 вставне слово
3 вставне словосполучення
4 вставне речення
8. Прочитай текст. Виконай завдання до нього.
(1) Мабуть природа створила хлібну зернину в мить такого високого натхнення, в мить щедрого осяяння, яке потрачене нею і на саму людину. (2) І в чи не найголовнішому слові нашої мови «життя» предки не лише воздали заслужену хвалу житу-годувальнику, а визнали його правічні заслуги в долі людства. (3) В зернину, в цей маленький тугий злиточок матерії стільки вкладено життєвої мудрості, добра і віри в безсмертя, що його таїна й досі здається нам магічною. (4) Все у нас від нього, від хліба. (5) А втім і самі ми, кожен із нас — дитина своїх батьків, свого народу й хліба (В. Яворівський).
9. Укажіть правильне твердження.
Уточнюючими називають члени речення, які:
10. Укажіть речення з відокремленими членами.
11. Визначте речення з прямою мовою( розділові знаки пропущено).
12. Запишіть речення, поставте розділові знаки.
Пам'ятаю в дитинстві під нашими вікнами буяли вишні. Вони шуміли густі пахучі щедрі шаленою віхолою намагаючись увірватися в напіврозчинене віконце. Я школярка сиділа з книжками на підвіконні ледь стримуючи той натиск. Пругке віття ломилося просилося в хату надимаючи фіранку. У вікно нічого окрім цвіту не видно. Усе світлиця рушники підручники мамині руки пахло вишнями. Нині й спогади пахнуть вишнями.
12. Зробіть синтаксичний розбір речень.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома