ДИДАКТИКА ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Додано: 13 травня 2020
Предмет: Природничі науки, 11 клас
Тест виконано: 10 разів
20 запитань
Запитання 1

1.   Завдання дидактики:


варіанти відповідей

удосконалення форм і методів навчання, розробка навчальних технологій

навчання підростаючого покоління, розвиток особистості

дослідження закономірностей і механізмів психічного розвитку особистості у процесі навчання

Запитання 2

Зміст освіти конкретизується в:


варіанти відповідей

навчальних планах, навчальних програмах, підручниках і посібниках

діяльності директорів шкіл, учителів, працівників відділів народної освіти

спеціалізованих періодичних виданнях – газетах, журналах, методичних розробках

Запитання 3

В якому з даних поєднань не порушена послідовність операцій процесу засвоєння знань:


варіанти відповідей

сприймання, осмислення, розуміння, узагальнення та систематизація знань, застосування знань на практиці

осмислення, розуміння, узагальнення та систематизація знань, сприймання, застосування знань на практиці

сприймання, розуміння, осмислення, узагальнення та систематизація знань, застосування знань на практиці

Запитання 4

Внутрішні імпульси, що спонукають до відповідальності в навчанні, старанності, акуратності, наполегливості – це:


варіанти відповідей

учіння

мотиви

здібності

Запитання 5

Від чого залежить кінцевий результат процесу навчання?:


варіанти відповідей

від педагогічної майстерності вчителя, наявності в школі доброї матеріально-технічної бази

від функціонування педагогічного процесу як системи

від психолого-педагогічних, фахових знань і умінь учителя, від методів навчання, які використовує вчитель

Запитання 6

Принципи навчання – це:


варіанти відповідей

вихідні положення організації навчання

засоби організації навчання

порядок проведення навчального процесу

Запитання 7

У чому відмінність дидактичного правила від дидактичного принципу?:


варіанти відповідей

дидактичний принцип підпорядковується правилу

правила конкретизують принцип

правило, на відміну від принципу, має суб’єктивний характер.

Запитання 8

До якого принципу Ви віднесете правило: якомога частіше використовуйте питання «Чому?»?


варіанти відповідей

Свідомості й активності

Науковості

Доступності

Запитання 9

Хто з педагогів обґрунтував принцип наочності?:


варіанти відповідей

К.Д. Ушинський

Я.А. Коменський

Й.Г. Песталоцці

Запитання 10

Вказати етапи діяльності вчителя, названі в логічній послідовності:

варіанти відповідей

мотивація учіння школярів, актуалізація опорних знань, організація вивчення нового матеріалу, вдосконалення раніше вивченого, визначення результативності навчання

актуалізація опорних знань, мотивація учіння школярів, організація вивчення нового матеріалу, вдосконалення раніше вивченого, визначення результативності навчання

організація вивчення нового матеріалу, мотивація учіння школярів, актуалізація опорних знань, вдосконалення раніше вивченого, визначення результативності навчання

Запитання 11

Методи навчання – це


варіанти відповідей

шляхи організації навчання; спосіб впорядкованої взаємозв’язаної діяльності викладача й учнів, діяльності, спрямованої на розв’язання завдань освіти, виховання і розвитку в процесі навчання

основні дидактичні ідеї, що забезпечують ефективність навчання

керівництво учителя процесом навчання

Запитання 12

Що є системоутворюючим чинником системи "метод навчання"? (Або: Що становить необхідну основу для досягнення вказа­ної мети навчання на максимально можливому рівні засвоєння?)


варіанти відповідей

Цілі навчання

Способи діяльності учителя

Способи діяльності учня

Потенційні можливості для досягнення конкретної цілі навчання

Психологічна закономірність засвоєння матеріалу

Запитання 13

Вкажіть ознаки, за якими класифікують методи навчання:


варіанти відповідей

за рівнем пізнавальної самостійності учнів

за місцем використання методу в структурі уроку

за ступенем активності вчителя в навчальному процесі.

Запитання 14

За джерелами здобуття інформації методи навчання розподіляються на:


варіанти відповідей

навчальні, виховні, розвивальні

словесні, наочні, практичні

теоретичні, побутові, практичні

Запитання 15

До методів усного викладу належать:


варіанти відповідей

монологічні і діалогічні

пояснювально-ілюстративно й інструктивно-репродуктивні

проблемного навчання та формування творчих можливостей

Запитання 16

Назвіть основні типи уроків, виходячи з дидактичної мети:


варіанти відповідей

урок-лекція, урок формування умінь і навичок, урок індивідуальної роботи, урок ілюстрації навчального матеріалу, урок контролю знань, урок-диспут

урок заучування напам’ять, комбінований урок, екскурсія, індивідуальна робота з учнями, урок формування понять та умінь, демонстраційний урок

урок вивчення нового матеріалу; урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок; урок повторення і узагальнення знань і вмінь; урок перевірки і контролю результатів навчання

Запитання 17

Інтегрований урок – це:


варіанти відповідей

включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших предметів, що мають допоміжне значення для вивчення основної теми

урок, на якому використовується навчальний матеріал з кількох предметів, об’єднаних навколо однієї теми

використання в межах уроку специфічних форм організації занять (екскурсій, ігор та ін.).

Запитання 18

Структура уроку залежить від:


варіанти відповідей

мети, змісту, кількості годин на тему, вікових особливостей учнів

методів навчання, які використовує вчитель

особистості вчителя, активності і самостійності учнів

Запитання 19

Що дає вчителю проведення самоаналізу уроку?


варіанти відповідей

Це марна трата часу

Аналізом уроку повинна займатися адміністрація школи

Це засіб осмислення власної праці

Досконале володіння педагогічною технікою

Запитання 20

Який взаємозв’язок між навчанням і розвитком? Виберіть правильну відповідь

варіанти відповідей

Навчання і розвиток – процеси взаємообумовлені, навчання залежить від розвитку, веде за собою розвиток, але в свою чергу, сам розвиток стимулюється навчанням

Навчання повною мірою визначається розвитком, рівень розвитку обумовлює характер і зміст навчання, але навчання не впливає на розвиток

Розвиток визначає успіх навчання, але розвиток незалежний від навчання; протікання та рівень розвитку визначається завчасно біологічними факторами

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест