Дієприслівник. Підготовка до ЗНО

Додано: 22 січня
Предмет: Українська мова, 11 клас
6 запитань
Запитання 1

Дієприслівниками є всі слова рядка


варіанти відповідей

друкуючи, помивши, звеселяючи, споглядаючи

перемагаючи, стежачи, страждаючи, почищений

 зробивши, креслячи, переписаний, жартуючи

виписано, наївшись, прочистивши, розгортаючи

ходити, шнуруючи, сміючись, насупившись

Запитання 2

Дієприслівники є в кожному реченні, ОКРІМ


варіанти відповідей

Струшуючи пилок з екзотичних квітів, метелик перелітав від кущика до кущика.

Та чи можна відшукати слово, щоб назвати те, що тріпоче під лівим крилом журавля і веде його тисячоверстя до рідного гнізда?

 З кутів даху спускають свої вуса-щупальця потворні дельфіни, їхні хвости, переплітаючись, моторошно виглядають на тлі неба.

Опам’ятавшись, князь звелів слугам принести золоту чашу, щоб прийнятибезцінний дар.

Настає літо, і, розлившись нестримною повінню, хату затоплює зелень: здіймаються темно-зелені хвилі кукурудзи, водоспадами ллється витка квасоля, пливуть ясночолі соняшники.

Запитання 3

Дієприслівниковий зворот є в реченні


варіанти відповідей

Хоч ідуть по Хрещатику люди щільно, як у черзі, майже притулившись один до одного, але я не бачив, щоб хтось когось копнув ногою, ударив ліктем або вилаяв.

Святиною-оберегом для української нації постає Тарас Шевченко.

Храм задумано було звести за подобою візантійського собору, в якому хрестився Володимир.

Внутрішнім оздобленням Володимирського собору керував професор Київського університету Андріан Прахов

Запрестольна Богородиця Володимирського собору - втілення безмежної материнської любові.

Запитання 4

 Дієприслівник є в реченні



варіанти відповідей

 У риториці розвивався бароковий стиль, якому був притаманний пошук вибагливих пишномовних форм, символів, урочистих протиставлень і несподіваних персоніфікацій.

Гуманітарну освіту в академії здобували, вивчаючи поетику, риторику, грецьку й латинську мови.

Саме риторика була найпопулярнішим предметом, бо мала постійне практичне застосування: студенти створювали ораторські промови, були бажаними учасниками багатьох урочистих громадських і церковних подій.

Упродовж багатьох років академія була єдиним вогнищем просвітництва й культури в Україні, Росії, значною мірою і в Білорусії та в південних слов’янських країнах, вона мала статус європейського навчального закладу.

Києво-Могилянська академія стала осередком освіти й культури не тільки в Ураїні, адже її вплив поширювався на всі слов’янські землі впродовж століття.

Запитання 5

Дієприслівниковий зворот є в реченні


варіанти відповідей

Національна мова – це здобуток культури всього людства, бо кожна мова доповнює іншу, а разом вони – витвір світового колективного людського розуму.

Мова є найгеніальнішим наслідком матеріальної й духовної діяльності багатьох поколінь, а кожне створене слово – це символ сформованої ідеї, витвореної у великих зусиллях людини проникнути у світ природи, у саму себе.

Відомо, що мова кожного народу – явище давнє, її коріння сягає в доісторичні часи.

Запорожець умів посміятися з ворога, зі смерті, із самого себе, завжди охоче кепкував із товариша.

Людину малого зросту козаки, жартуючи, називали Махинею, а великого зросту – Малютою, шибеника – Святошею.

Запитання 6

Скільки у тексті дієприслівників

1. З дитячих років його рука потягнулась до письма, душа – до краси, а серце – до людини. 2. З романівських полів, з романівських лук і осель прийшли в його поезію ранні роси і гіркі сльози, і заблищали вони на віях матерів і дітей і на вершинах світової поезії. 3. Все для людини і завжди з людиною – цей заповіт Максим Рильський проніс через усе життя; пригадую його слова: „Коли ти маєш вчинити щось погане, сім раз подумай – і не вчини, а добро роби не думаючи!” 4. Закоханий в людину, в працю, в творчість, народжений для прекрасного, він усюди ніс це прекрасне і чиюсь радість, і чиєсь весілля зустрічав як своє. 5. Але й чиєсь лихо він теж стрічав як своє і боровся з ним, не шкодуючи свого часу і здоров’я.


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест