Головні та другорядні члени речення

Додано: 9 грудня
Предмет: Українська мова, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Виділене слово є додатком у реченні...

варіанти відповідей

Як листопад дерев не обтрусить, довга зима бути мусить.

Сильний північно-східний вітер у листопаді – бути дощу або мокрому снігу.

Ожеледиця починається з туману.

Теплого дня кішки на піч лізуть – вночі приморозить.

Побілів заєць – не забаряться й "білі мухи".

Запитання 2

Слово Україна є прикладкою в реченні...

варіанти відповідей

Перший номер наукового та літературно-публіцистичного журналу «Україна» вийшов друком в січні 1907 року. 

Україно! Ти для мене диво!

Україна – рідний край.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

Дзвінка наша пісня до сонечка лине:

«Мій сонячний дім — це моя Україна

Запитання 3

У якому реченні вжито складений іменний присудок?

варіанти відповідей

Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі (Л.Костенко)

Творчість Бориса Грінченка увійшла в золотий фонд української класичної літератури

Весна ще так ніколи не співала (Леся Українка)

Лине пісня в садах солов'їна (І. Нехода)

Запитання 4

За наявністю другорядних членів речення поділяються на ...

варіанти відповідей

прості та складні

окличні й неокличні

повні й неповні

поширені та непоширені

Запитання 5

Чарівне старовинне галицьке місто Львів.

Прикладкою у цьому реченні є слово

варіанти відповідей

 чарівне

галицька

Львів

місто

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.


Непрямий додаток виділено в реченні

варіанти відповідей

1

3

2

4

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.


Узгоджене означення виділено в реченнях

варіанти відповідей

1,4

3,1

2,3

4

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті, голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.


Порівняльний зворот є в реченні

варіанти відповідей

1

3

2

4

Запитання 9

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

означення

присудок

обставина

Запитання 10

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

означення

обставина

додаток

Запитання 11

Яку прикладку треба писати в лапках?

варіанти відповідей

журнал Дніпро

сузір'я Чумацький Шлях

швейна фабрика Весна

урощиче Нечимне

кінофільм Поводир

оповідання Федько-халамидник

Запитання 12

Укажіть речення, яке має другорядні члени.

варіанти відповідей

Хлопчик кинувся бігти.

Козаки вміли воювати.

Зацвіли абрикоси й персики.

Повільно походжають лелеки.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест