Головні та другорядні члени речення. Готуємось до ЗНО

Додано: 18 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1361 раз
24 запитання
Запитання 1

Укажіть, у якому реченні є обставина

варіанти відповідей

Вишенька зашелестіла своїми листочками.

Настав сірий туманний ранок.


Серце оживає і радіє весні.


Зима непомітно вступила в свої права.


Запитання 2

Додаток виражений інфінітивом у реченні

варіанти відповідей

 Найвище вміння - почати спочатку життя, розуміння, дорогу, себе.

 

Ми не стрітись ніяк не могли.

 

Прилітає зозуленька над ним покувати.

 

Він мріяв здобути собі в горах орла.


Запитання 3

Обставина мети є в реченні

варіанти відповідей

Сторожа вслід подивиться йому.


Лише образи наберешся вщерть.


І два віки зійшлися на пораду.


Буває, часом сліпну від краси.


Запитання 4

Означення вжито в реченні

варіанти відповідей

Віддай людині крихітку себе.


Твій біль беру на себе.


Були слова палкими й несучасними.

 

Я зроду ненавидів тих, обережних.


Запитання 5

Установіть відповідність між виділеним іменником та його синтаксичною роллю.

1) Булава й прапор – обереги історичної пам’яті.         

2) Козацькі чайки з’явилися на морі.                             

3) Не цураймося ж національних святинь.                    

4) На Хортиці зібралися кошові отамани.                      

А підмет

Б присудок

В означення

Г обставина

Д додаток

варіанти відповідей

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Б

1-Б, 2-Г, 3-Д, 4-А

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Д

1-Д, 2-В, 3-Д, 4-А

Запитання 6

Означення виділено в реченні

варіанти відповідей

Істинно вільна людина ні над ким не прагнутиме панувати.

Книга справді спроможна сприяти розвиткові людини

Тільки із страждання виникає здатність співчувати

Час не помічають не тільки щасливі, а й безсмертні.

Запитання 7

Визначити речення зі складеним дієслівним присудком 

варіанти відповідей

Соломія впізнала Остапа.

Гарний сильний голос співав на воді.

Той момент був таким блискавичним.

Вона мусить поспішати, поки не змерзло тіло.

Запитання 8

Підмет ПРАВИЛЬНО виділено в реченні

варіанти відповідей

Співпереживати та допомагати іншим - це, напевно, головне завдання будь-якої людини.

Співпереживати та допомагати іншим - це, напевно, головне завдання будь-якої людини.

Співпереживати та допомагати іншим - це, напевно, головне завдання будь-якої людини.

Співпереживати та допомагати іншим - це, напевно, головне завдання будь-якої людини.

Співпереживати та допомагати іншим - це, напевно, головне завдання будь-якої людини.

Запитання 9

7. Діяти в темну ніч розвідникові небезпечніше, ніж у місячну.

Виділене слово виступає в реченні

варіанти відповідей

означенням

обставиною

додатком

підметом

присудком

Запитання 10

8. Діяти в темну ніч розвідникові небезпечніше, ніж у місячну.

Виділене слово виступає в реченні

варіанти відповідей

означенням

обставиною

додатком

підметом

присудком

Запитання 11

10. Вести всі роботи з дотриманням графіка - золоте правило.

Виділене словои виступає в реченні

варіанти відповідей

означенням

обставиною

додатком

підметом

присудком

Запитання 12

11. Гомоніти з великим начальством було для мене втіхою.

Виділене слово виступає в реченні

варіанти відповідей

означенням

обставиною

додатком

підметом

присудком

Запитання 13

У реченні

У кого серце мудрістю багате, тому глибини всякі перейти.

виділене слово є

варіанти відповідей

означенням

обставиною

присудком

додатком

Запитання 14

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

Член речення

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 обставина

Приклад

А Я лиш син народу.

Б  Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

В  Писати вірші — жить непросто.

Г  І гнеться дерево від плоду.

Д  Русявий день гаптує сни світанню.

варіанти відповідей

1А, 2В, 3Г, 4Д

1Б, 2В, 3А, 4Г

1Д, 2Б, 3А, 4В

1В, 2А, 3Б, 4Г

Запитання 15

Виділене слово є підметом у реченні

варіанти відповідей

Весело щебетали в гайках пташки.

Слово, чому ти не твердая криця, що серед бою так ясно іскриться?

Скресання криги - це завжди свято для дітвори.

Собор збудували дуже давно, ще за козаччини.

Запитання 16

Виділене слово є підметом у реченні

варіанти відповідей

Мета життя - зоря на людськім виднокрузі!

Земля-трудівниця аж парує та людям хліб готує.

Керувати - це передбачати.

"Слава!" докотилось і лягло до ніг.

Запитання 17

Складений підмет є в реченні

варіанти відповідей

Обабіч дороги лежала широка долина річки Ірпінь.

Вона вмостилася поряд з татом.

Мама з Наталочкою погодилися, що Машка таки звір.

Він був елегантний і модний.

Запитання 18

Простий підмет є в реченні

варіанти відповідей

Іван Богун з козаками виставили під Плоскою заслону.

Кожен із них якнайзручніше вмостився на задньому сидінні машини.

Увечері вона довго не могла заснути.

Мабуть, тато з мамою у форт не потрапили.

Запитання 19

Яким членом речення є підкреслене слово?


Він був елегантний і модний до неможливості.

варіанти відповідей

Підметом

Присудком

Додатком

Означенням

Обставиною

Запитання 20

Яким членом речення є інфінітив?


Наталочка воліла лишитися надворі - досить з неї підземель, принаймні на сьогодні.

варіанти відповідей

Підметом

Присудком

Додатком

Означенням

Обставиною

Запитання 21

Яким членом речення є інфінітив?


Щохвилі могли напасти поляки.

варіанти відповідей

Підметом

Присудком

Додатком

Означенням

Обставиною

Запитання 22

Яким членом речення є інфінітив?


Умовити батьків виявилося складною справою.

варіанти відповідей

Підметом

Присудком

Додатком

Означенням

Обставиною

Запитання 23

Знайдіть речення, в якому підмет і присудок виражені нео­значеною формою дієслова:

варіанти відповідей

Україна - розкішний вінок з рути і барвінку, що над ним світять заплакані золоті зорі . 

Вік звікувати - не в гостях побувати.

 Яке то щастя - свій народ у світлі бачити.

Запитання 24

У поданому реченні тире між підметом і присудком стоїть, тому що

Три на п'ять - п'ятнадцять.

варіанти відповідей

підмет і присудок виражені іменником у називному відмінку

підмет і присудок виражені неозначеною формою дієслова

обидва головні члени виражені числівниками

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест