Готуємося до ЗНО. Варіант 59

Додано: 2 липня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 203 рази
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Людина — це воля людська.

Прибережні луки були сірі від роси.

Мов у дзеркалі, видно у воді і небо, і кучерявії в'язи.

Від’їжджає козак молодий на славному вороному коні.

Запитання 2

Прочитайте речення.

(1)Оптовий покупець був готовий придбати (2)центнер (3)цементу за (4)ринковою ціною (5)сімдесят тисяч гривень, якщо (6) шофер дає (7)обіцянку (8)привезти (9)причіп у зазначений (10)проміжок часу.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1, 3, 4, 5     

1, 2, 7, 10    

4, 6, 7, 8  

2, 3, 9, 10 

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

фашис..ський, безкорис..ливий, тис..нути  

виїз..ний, бриз..нути, тріс..нути

гіган..ський, перс..ня, бряз..нути      

радис..ці, наїз..ник, швидіс..ний

Запитання 4

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..лаштувати, пр..їхати, пр..лягти   

пр..літ, пр..сумний, пр..красний

пр..вітатися, пр..дорого, пр..малий  

пр..класти, пр..веселий, пр..вище

Запитання 5

Подвоєння букв є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

від..аль, облич..я, старан..ий  

знан..ь, здоровен..ий, окаян..ий

повіст..ю, блажен..ий, остан..ій 

жовч..ю, священ..ий, вікон..ий

Запитання 6

М’який знака на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

порт..єра, рел..єф, жмен..ці    

їд..те, мас..ці, шіст..надцять

приз..ба, Малан..чин, чотир..ма  

Гуцул..щина, гол..ці, п’ят..сот

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Ми добре пам'ятаємо про десяти(1)ліття сваволі й беззаконня, коли нищилися пам 'ятники, нашої культури, коли який(2)небудь зачманілий від жаху сліпо(3)окий ентузіаст чи рум’яно(4)щокий бюрократ із тупою жорстокістю паплюжив культурні надбання свого народу.

Дефіс НЕ треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Ті перепілки, яким пощастило у квітні повернутися на батьківщину, влаштовують гнізда на відкритих, зарослих травою місцях, пречудово маскують їх стеблами.

Перепелиця дуже впевненно сидить на гнізді, не рідко гинучи під час сільсько-господарських робіт.

Чорнобиль — невелике миле провінційне українське містечко, занурине в зелень, усе у вишнях та яблунях.

І здавалося, що навдивовиж гармонійно і нерозривно сжилися тут краса поліської природи і сховані в бетон чотири блоки AEC.

Запитання 9

Суфікс -ник має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

голуб’ятник

курятник

пташник

стерв’ятник 

Запитання 10

(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.

варіанти відповідей

включення

запровадження

залучення

проникнення

Запитання 11

(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.

варіанти відповідей

у час

на час

за час

під час

Запитання 12

(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.

варіанти відповідей

зв’язаних

пов’язаних

поєднаних

скріплених

Запитання 13

(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.

14. А передбачанних Б передбачених В прописаних Г передбачуваних

варіанти відповідей

крім

зокрема

задля

включаючи

Запитання 14

(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.

варіанти відповідей

передбачанних

передбачених

прописаних

передбачуваних

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Синє небо, побратавшись із веселою землею, розгортає над нею своє блакитне, безмірно високе шатро.

Ще в сиву давнину на Поділлі, у тихій і затишній долині, осіли люди.

Обидва опоненти, Іванов та Васильченко, демонстративно залишили зал засідань.

Гейзери, тобто джерела гарячої води, відомі на Далекому Сході.

Йому вже нічого не було чути, зайшовши до кімнати.

Запитання 16

Пряму мову в реченні Учитель запитав: «Діти, які книги ви прочитали влітку?» правильно передано непрямою в ряду

варіанти відповідей

Учитель сказав, діти прочитали книги влітку.

Учитель запитав, чи діти прочитали книги влітку.

Учитель запитав, які книги вони прочитали влітку.

Учитель запитав у дітей, що вони прочитали влітку.

Учитель запитав у дітей, які книги вони прочитали влітку.

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Мати вірила:(1) земля усе знає, (2) що говорить чи думає чоловік, (3) вона може гніватись і бути доброю;(4) на самоті тихенько розмовляла з нею,(5) довіряючи свої радощі, (6) болі.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

двокрапка 1 — при узагальнювальному слові при однорідних членах речення

коми 2, 3 — між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

крапка з комою — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 5 — при відокремленій обставині

кома 6 — при однорідних членах речення

Запитання 18

Прочитайте діалог.

- Мамо, ну що, сьогодні ми вже зможемо придбати мені нову косметику?

- Ні, доню, сьогодні ніяк, не отримала зарплату, — зажурено відповіла мама.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

Мама роздратовано відповіла доньці, що не збирається купувати їй нову косметику.

Донька спитала в мами, чи зможуть вони придбати нову косметику, а мама відповіла, що ще невідомо, коли отримає зарплату.

Доньці не сподобалося, що мама відмовляється придбати їй нову косметику.

Донька спитала в мами, чи зможуть вони придбати нову косметику сьогодні, на що мама відповіла, що сьогодні не зможуть, бо ще не отримала зарплату.

Донька не вважає, що відсутність зарплати — це причина, щоб не купувати нову косметику.

Запитання 19

Марічка ___ квіти, поливає для ___ укорінення.

варіанти відповідей

садить, швидкішого  

сажає, більш швидкішого  

садовить, самого швидкого

саджає, більш швидкого

садить, прешвиденького

Запитання 20

___! Запрошуємо до ___ Баку.

варіанти відповідей

Шановно пані Марина, сонячного

Шановна пані Марино, сонячної   

Шановна панно Марина, сонячний  

Шановно пані Марино, сонячної  

Шановна пані Марино, сонячного

Запитання 21

___ споживання ___ соку зросло на 10%.

варіанти відповідей

протягом року, яблуневого   

на протязі року, яблуневого

протягом року, яблучного

на протязі року, яблучного

через рік, яблучного

Запитання 22

Зустріч розпочалася ___, але вісім ___ запізнилися.

варіанти відповідей

без п’ятнадцяти сьома, учасники

за чверть до сьомої, учасників

за чверть сьома, учасники

о шостій сорок п'ять, учасники

через п’ятнадцять сьома, учасників

Запитання 23

Викладача ___, ___ вітали з перемогою в конкурсі ___ РУО.

варіанти відповідей

по музиці, Дмитро Солоха, Київського

з музиці, Дмитра Солоху, Київської

музики, Дмитра Солоху, Київського 

музики, Дмитру Солосі, Київської

з музики, Дмитра Солоху, Київського

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення    

1 Мартин почувався коло жінки […].

2 Усі ми […].                                                                                  

3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.        

4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].

Фразеологізм     

А як у Бога за пазухою  

Б вхопити Бога за бороду

В ходити під Богом

Г як Бога дожидати    

Д Божа заповідь

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення    

1 Мартин почувався коло жінки […].

2 Усі ми […].                                                                                  

3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.        

4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].

Фразеологізм     

А як у Бога за пазухою  

Б вхопити Бога за бороду

В ходити під Богом

Г як Бога дожидати    

Д Божа заповідь

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення    

1 Мартин почувався коло жінки […].

2 Усі ми […].                                                                                  

3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.        

4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].

Фразеологізм     

А як у Бога за пазухою  

Б вхопити Бога за бороду

В ходити під Богом

Г як Бога дожидати    

Д Божа заповідь

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення    

1 Мартин почувався коло жінки […].

2 Усі ми […].                                                                                  

3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.        

4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].

Фразеологізм     

А як у Бога за пазухою  

Б вхопити Бога за бороду

В ходити під Богом

Г як Бога дожидати    

Д Божа заповідь

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.

А іменник 

Б прикметник 

В займенник

Г прислівник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.

А іменник 

Б прикметник 

В займенник

Г прислівник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.

А іменник 

Б прикметник 

В займенник

Г прислівник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.

А іменник 

Б прикметник 

В займенник

Г прислівник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                 

1 Владу й силу – світлу, а не тіні.                       

2 Життя з подвійним дном – химера.                  

3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.   

4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.

Умова               

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                 

1 Владу й силу – світлу, а не тіні.                       

2 Життя з подвійним дном – химера.                  

3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.   

4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.

Умова               

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                 

1 Владу й силу – світлу, а не тіні.                       

2 Життя з подвійним дном – химера.                  

3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.   

4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.

Умова               

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                 

1 Владу й силу – світлу, а не тіні.                       

2 Життя з подвійним дном – химера.                  

3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.   

4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.

Умова               

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Велике дерево поволі росте.                                   

2 Марія спросоння не зорієнтувалася.                    

3 Льотчики поверталися з полігона додому.           

4 Маруся лягла відпочити після важкого дня. 

Складне речення

А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.

Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.

В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.

Г Любиш мене не так віддано, як я думала.

Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Велике дерево поволі росте.                                   

2 Марія спросоння не зорієнтувалася.                    

3 Льотчики поверталися з полігона додому.           

4 Маруся лягла відпочити після важкого дня. 

Складне речення

А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.

Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.

В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.

Г Любиш мене не так віддано, як я думала.

Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Велике дерево поволі росте.                                   

2 Марія спросоння не зорієнтувалася.                    

3 Льотчики поверталися з полігона додому.           

4 Маруся лягла відпочити після важкого дня. 

Складне речення

А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.

Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.

В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.

Г Любиш мене не так віддано, як я думала.

Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Велике дерево поволі росте.                                   

2 Марія спросоння не зорієнтувалася.                    

3 Льотчики поверталися з полігона додому.           

4 Маруся лягла відпочити після важкого дня. 

Складне речення

А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.

Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.

В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.

Г Любиш мене не так віддано, як я думала.

Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.

варіанти відповідей

Запитання 40

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок. 

Тип речення  

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 41

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок. 

Тип речення  

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 42

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок. 

Тип речення  

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 43

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок. 

Тип речення  

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест