Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
(1)Оптовий покупець був готовий придбати (2)центнер (3)цементу за (4)ринковою ціною (5)сімдесят тисяч гривень, якщо (6) шофер дає (7)обіцянку (8)привезти (9)причіп у зазначений (10)проміжок часу.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є в усіх словах рядка
М’який знака на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Ми добре пам'ятаємо про десяти(1)ліття сваволі й беззаконня, коли нищилися пам 'ятники, нашої культури, коли який(2)небудь зачманілий від жаху сліпо(3)окий ентузіаст чи рум’яно(4)щокий бюрократ із тупою жорстокістю паплюжив культурні надбання свого народу.
Дефіс НЕ треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -ник має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.
(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.
(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.
(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.
14. А передбачанних Б передбачених В прописаних Г передбачуваних
(10) ___ здобувачів освіти (11) ___ освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не (12) ___ з реалізацією освітньої програми забороняється, (13) ___ випадків, (14) ___ рішенням Кабінету Міністрів України.
Потребує редагування речення
Пряму мову в реченні Учитель запитав: «Діти, які книги ви прочитали влітку?» правильно передано непрямою в ряду
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Мати вірила:(1) земля усе знає, (2) що говорить чи думає чоловік, (3) вона може гніватись і бути доброю;(4) на самоті тихенько розмовляла з нею,(5) довіряючи свої радощі, (6) болі.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- Мамо, ну що, сьогодні ми вже зможемо придбати мені нову косметику?
- Ні, доню, сьогодні ніяк, не отримала зарплату, — зажурено відповіла мама.
Точно передає зміст діалогу речення
Марічка ___ квіти, поливає для ___ укорінення.
___! Запрошуємо до ___ Баку.
___ споживання ___ соку зросло на 10%.
Зустріч розпочалася ___, але вісім ___ запізнилися.
Викладача ___, ___ вітали з перемогою в конкурсі ___ РУО.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Мартин почувався коло жінки […].
2 Усі ми […].
3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.
4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].
Фразеологізм
А як у Бога за пазухою
Б вхопити Бога за бороду
В ходити під Богом
Г як Бога дожидати
Д Божа заповідь
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Мартин почувався коло жінки […].
2 Усі ми […].
3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.
4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].
Фразеологізм
А як у Бога за пазухою
Б вхопити Бога за бороду
В ходити під Богом
Г як Бога дожидати
Д Божа заповідь
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Мартин почувався коло жінки […].
2 Усі ми […].
3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.
4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].
Фразеологізм
А як у Бога за пазухою
Б вхопити Бога за бороду
В ходити під Богом
Г як Бога дожидати
Д Божа заповідь
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Мартин почувався коло жінки […].
2 Усі ми […].
3 Малий Сергійко […] батька з відрядження.
4 Молодий спеціаліст із диплом вважає, що […].
Фразеологізм
А як у Бога за пазухою
Б вхопити Бога за бороду
В ходити під Богом
Г як Бога дожидати
Д Божа заповідь
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прислівник
Д дієслово (дієприкметник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прислівник
Д дієслово (дієприкметник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прислівник
Д дієслово (дієприкметник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Колись (2)кожне українське місто мало свою гончарню, але з розвитком потоку втрачалася індивідуальність, (3)народність кожного виробу, про (4)загублену славу їх можна дізнатися тепер лише у фондах музеїв.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прислівник
Д дієслово (дієприкметник)
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Владу й силу – світлу, а не тіні.
2 Життя з подвійним дном – химера.
3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.
4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Владу й силу – світлу, а не тіні.
2 Життя з подвійним дном – химера.
3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.
4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Владу й силу – світлу, а не тіні.
2 Життя з подвійним дном – химера.
3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.
4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Владу й силу – світлу, а не тіні.
2 Життя з подвійним дном – химера.
3 Пасма кіс перебира Мавка – лісу господиня.
4 Я тебе упізнав – ти мене не впізнала.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Велике дерево поволі росте.
2 Марія спросоння не зорієнтувалася.
3 Льотчики поверталися з полігона додому.
4 Маруся лягла відпочити після важкого дня.
Складне речення
А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.
Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.
В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.
Г Любиш мене не так віддано, як я думала.
Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Велике дерево поволі росте.
2 Марія спросоння не зорієнтувалася.
3 Льотчики поверталися з полігона додому.
4 Маруся лягла відпочити після важкого дня.
Складне речення
А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.
Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.
В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.
Г Любиш мене не так віддано, як я думала.
Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Велике дерево поволі росте.
2 Марія спросоння не зорієнтувалася.
3 Льотчики поверталися з полігона додому.
4 Маруся лягла відпочити після важкого дня.
Складне речення
А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.
Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.
В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.
Г Любиш мене не так віддано, як я думала.
Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Велике дерево поволі росте.
2 Марія спросоння не зорієнтувалася.
3 Льотчики поверталися з полігона додому.
4 Маруся лягла відпочити після важкого дня.
Складне речення
А Залазили туди, де доводилося пробиватися крізь замети.
Б Вовк підійшов до води, щоб лизнути її солонини.
В Місяць перейшов на половину неба, коли ми приїхали додому.
Г Любиш мене не так віддано, як я думала.
Д Душа летить у дитинство, бо їй на світі тепло тільки там.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце тільки виглядало з-за ліска, що темнів смужкою, і роса ще не встигла розійтися туманом. (2) Проймало трохи холодком, але від нього було здорово і так легко. (3) Вільно й широко розляглись зелені поля; не тіснили їх похмурі ліси, не давили високі гори. (4) Далеко сягало око впродовж ланів, що виглядали з ярів та балок.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома