Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього.
(1) Здавна в Україні поруч з іменами й прізвищами були поширені вуличні прізвиська. (2) У 1886 році харьківська губернська управа склала бланки для подвірного опису, у яких була графа, де записувались прізвиська та причини виникнення їх. (3)Розповідали, як під час чергового перепису населення повітові чини заходили в селяньські двори й занотовували прізвища. (4) Деякі селяни не називали імена, а на запитання про прізвище, лише знизували плечима. (5)Якщо у дворі було брудно, то господаря записували Дришлею, якщо похропував у прохолодку на р’яднині поза хатою, то його нагороджували прізвищем Тягнирядно, якщо помічали великий віз під навісом, то голова сім’ї і його дружина ставали Чумаками
1. Орфографічну помилку допущено в слові кожного речення, ОКРІМ
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього.
(1) Здавна в Україні поруч з іменами й прізвищами були поширені вуличні прізвиська. (2) У 1886 році харьківська губернська управа склала бланки для подвірного опису, у яких була графа, де записувались прізвиська та причини виникнення їх. (3)Розповідали, як під час чергового перепису населення повітові чини заходили в селяньські двори й занотовували прізвища. (4) Деякі селяни не називали імена, а на запитання про прізвище, лише знизували плечима. (5)Якщо у дворі було брудно, то господаря записували Дришлею, якщо похропував у прохолодку на р’яднині поза хатою, то його нагороджували прізвищем Тягнирядно, якщо помічали великий віз під навісом, то голова сім’ї і його дружина ставали Чумаками.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього.
(1) Здавна в Україні поруч з іменами й прізвищами були поширені вуличні прізвиська. (2) У 1886 році харьківська губернська управа склала бланки для подвірного опису, у яких була графа, де записувались прізвиська та причини виникнення їх. (3)Розповідали, як під час чергового перепису населення повітові чини заходили в селяньські двори й занотовували прізвища. (4) Деякі селяни не називали імена, а на запитання про прізвище, лише знизували плечима. (5)Якщо у дворі було брудно, то господаря записували Дришлею, якщо похропував у прохолодку на р’яднині поза хатою, то його нагороджували прізвищем Тягнирядно, якщо помічали великий віз під навісом, то голова сім’ї і його дружина ставали Чумаками.
Простим є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього.
(1) Здавна в Україні поруч з іменами й прізвищами були поширені вуличні прізвиська. (2) У 1886 році харьківська губернська управа склала бланки для подвірного опису, у яких була графа, де записувались прізвиська та причини виникнення їх. (3)Розповідали, як під час чергового перепису населення повітові чини заходили в селяньські двори й занотовували прізвища. (4) Деякі селяни не називали імена, а на запитання про прізвище, лише знизували плечима. (5)Якщо у дворі було брудно, то господаря записували Дришлею, якщо похропував у прохолодку на р’яднині поза хатою, то його нагороджували прізвищем Тягнирядно, якщо помічали великий віз під навісом, то голова сім’ї і його дружина ставали Чумаками.
Слово двори в третьому реченні можна замінити словом
На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ
Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
Без орфографічних помилок написано кожне слово в рядку
Усі слова з НЕ пишемо окремо в рядку
Редагування НЕ потребує сполука в рядку
Прочитайте речення.
Батька-двужона ____________ зображено у творі ________ та ___________ Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Помилки при відмінюванні числівників допущено в кожному рядку, ОКРІМ
Прочитайте речення.
(1) Усі віки ми чуєм брязкіт зброї, були боги (2) в нас (3) і були герої, (4) який нас ворог тільки (5) не терзав! (Ліна Костенко)
Сполучником є слово, позначене цифрою
Прочитайте речення.
Коли Стівен Саттон (1) хворий на рак підліток (2) дізнався про свій діагноз (3) вирішив створити список обов’язкових(4) надзвичайно важливих для виконання справ (5) і зібрати 10 тисяч доларів для фонду боротьби з підлітковим раком.
Кому потрібно ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Пунктуаційну помилку в оформленні цитати допущено в рядку
З’ясуйте значення кожного фразеологізму.
Фразеологізм
1 аж до самих п’ят
2 мати свій розум
3 бабця надвоє сказала
4 берегти як зіницю ока
Синонім
А бути самостійним
Б зовсім недалеко
В старанно доглядати
Г невідомо, що буде
Д дуже довгий
Виберіть рядок,у якому правильно вказано співвідношення
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)?
Вислів «з неба (1)впасти» вживається (2)зазвичай у ролі присудка й (3)означає не розуміти ситуації, дивувати своєю (4)необізнаністю.
А прикметник
Б дієслово (інфінітив)
В дієслово (особова форма)
Г прислівник
Д іменник
Доберіть приклад речення до кожної умови вживання розділового знака.
Умова вживання розділового знака
1 коми між однорідними додатками
2 кома при відокремленій обставині
3 коми між частинами складносурядного речення
4 двокрапка після узагальнювального слова перед однорідними членами
Приклад речення
А Якість життя характеризує міру задоволення потреб людей: якість харчування, наявність і комфорт житла, доступність і рівень охорони здоров’я тощо.
Б Матеріальні потреби не лише переважають, а замінюють духовні: духовна складова замінюється концепцією споживання.
В Чи вміє людина за буденністю побачити неповторність життя, перетворити його на безперервний стан злагоди?
Г Матеріальне розшарування об’єктивно призвело до появи відносно невеликого класу багатих людей і величезної кількості бідних, фактично оминаючи так званий середній клас.
Д Ми самі ковалі свого щастя, і ніхто нам нічого не боргує.
Доберіть приклад до кожного виду підрядної частини складнопідрядного речення.
Вид підрядної частини
1 означальне
2 з’ясувальне
3 обставинне часу
4 обставинне умови
Приклад
А Коли ваш допис коментують із великою кількістю помилок, то, очевидно, з вами спілкується «троль».
Б Відомі численні випадки, коли в соцмережах займаються благодійністю.
В Коли красу світлин природи, зроблених п’ятирічним хлопчиком, побачили в «National Geographic», запросили дитину стати фотографом журналу.
Г Через соцмережі всі дізналися, коли відбудеться віче.
Д У росії за певні публікації в соцмережах можна отримати позбавлення волі на сім рок.
Доберіть приклад до кожного типу складного речення. Тип складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
Приклад речення
А В Україні створили платформу «Робота в тилу», і всі охочі можуть долучитися до допомоги армії та людям.
Б Платформа працює як біржа волонтерських робіт (онлайн і офлайн), її мета — зробити каталог запитів допомоги Україні, армії та цивільним в одному місці, адже більшість повідомлень про допомогу губляться в нескінченних чатах чи групах.
В Сайт систематизує волонтерські потреби зі всієї країни та закордону.
Г Щоби створити запит, достатньо зареєструватися через Google й обрати відповідну категорію та описати потребу/пропозицію.
Д Люди можуть відповісти на платформі, використавши кнопку «Відгукнутися»; повідомлення одразу надходить власнику оголошення в розділ «Вхідні».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома