Готуємося до ЗНО. Варіант 60

Додано: 2 липня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 377 разів
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Мужність — це справжня краса духу й тіла, переконань і вчинків.

Стало чутно, як видзвонює в тиші холодна вода.

Тут збираються гуртківці.

Умийся росою чистої совісті та поглянь на світ своїми очима.

Запитання 2

Прочитайте речення.

(1)Закладка в (2)новому (З)довіднику (4)доньки була на сторінці, на якій надруковано (5)діалог, що вели (6)камбала й (7)осетер, (8)котрий кумедно просив рибу (9)помовчати і носити воду (10)решетом.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами


варіанти відповідей

1, 2, 3, 6   

2, 3, 5, 9   

1, 4, 7, 8

6, 7, 9, 10

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка

варіанти відповідей

свис..нути, жаліс..ний, щотиж..ня      

ус..но, медаліс..ці, вис..нути

сервіс..ний, почес..ний, натщесер..це

шіс..надцять, авантюрис..ці, гіган..ський

Запитання 4

Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

..важати, ..горіти, ..паяти   

..темніти, ..шити, ..терти

..ламати, ..питати, ..бити   

..кінчити, ..повзти, ..кликати

Запитання 5

Подвоєння букв немає в усіх словах рядка

варіанти відповідей

тон..а, Він..ч..ина, без..вучний  

Жан..а, породіл..я, чут..я

розріс..я, галуз..я, подорож..ю   

довгождан..ий, навіжен..ий, вихован..ий

Запитання 6

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

п..юпітр, б..є, мавп..ячий 

Вороб..йов, П..ємонт, з..ясувати

Юр..єв, П..ятигорськ, миш..як

Р..язань, Св..ятослав, Лук..янівка

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Погомонять люди день(1)два та й забудуть про сімдесяти(2)літнього Івана, який зробив по(3)своєму: умудрився бозна(4)де купити мідного дзвона, щоб пам’ятали в селі про нього.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Вологий вітер віяв над околицею, над уже голими деревами, на гілках збиралися краплі, падали на свіже іще лисття, жовте й духмяне.

Їжак уже втомився блукати, він приніс у нору чотири загубленні яблука, з десяток жолудів та кілька волоських горіхів.

Мільярди перлин мерехтіли на ньому, випромінюючи маленькі сонця, розсипаючи спектри на лапатім листі дубів і ліщини, на травах, на квітах, на тисячолітніх пнях.

Близько п’ятсот видів верби росте на нашій планеті, тридцять із них препадає на Україну.

Запитання 9

Суфікс -ар має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

аптекар

вівчар

звіздар

буквар

Запитання 10

 (10 ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.

варіанти відповідей

отримувачі

здобувачі

отримувальники

здобувальники

Запитання 11

 (10 ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.

варіанти відповідей

виконувати

здійснювати

створювати

заповнювати

Запитання 12

 (10) ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.

варіанти відповідей

освітянської

освітленої

освітньої

учбової

Запитання 13

 (10) ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.

варіанти відповідей

порядності

добровольності

доброчесності

доброчинності

Запитання 14

 (10) ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.

варіанти відповідей

домогтися

добитися

долучитися

досягти

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

У мене виникло бажання навчитися грати на скрипці, відвідавши концерт.

На вас, молоде покоління, покладене відповідальне доручення — зберегти для нащадків планету.

Чи не найбільш улюбленою й поширеною в Україні є мальва.

Ластівки прилітали з мокрою глиною у дзьобах і закладали вихід із гнізда.

Хлопець утікав не чуючи під собою ніг.

Запитання 16

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

Ходить вітер і пита з болем: «Де поділо ти жита, поле?»

«Три біди є у людини — смерть, старість і погані діти», говорить українська мудрість.

«Добрий вечір вам», — заспівав позаду дівочий голос.

Крик уночі: «На коні! На коні! На коні!»

Ми хотіли якось додому її провести, сполохалась, аж почервоніла: «Ні, ні не треба».

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

І та сокира, (1) що гострив Тарас, (2) і молот той, (3) що Каменяр підносив, (4) виборювати правду кличуть нас — (5) ми йдем.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — перед підрядною частиною складного речення

кома 2 - при однорідних членах речення

кома 3 — перед підрядною частиною складного речення

кома 4 — при відокремленому означенні

тире 5 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Запитання 18

Прочитайте діалог.

- Привіт, Сергію! - привітався Микола. - Ось.

- Що це? — здивувався Сергій.                                             

- Новий планшет. Можемо подивитися фільм в Інтернеті

- Та в мене свій ноутбук є, — байдуже відвернувся Сергій.

Останню репліку співрозмовника Микола має інтерпретувати для себе як те, що його супутник

варіанти відповідей

не любить дивитися фільмів

може подивитися фільм зі свого ноутбука

буде дивитися фільм тільки в кінотеатрі, з великого екрана

образився на Миколу, що той хвалиться новим планшетом

хоче й собі такий планшет, але батьки купили ноутбук

Запитання 19

Я ___ увечері, ___ зустрічай.

варіанти відповідей

прижаю, найскоро  

приїжджаю, якнайскоріше     

приїжжаю, якнайскоро 

приїжджаю, якскоро

приїжджаю, найскоро

Запитання 20

___, погляньте на ___ шимпанзе.

варіанти відповідей

Іване Семенович, кумедне    

Іван Семенович, кумедного

Іване Семенович, кумедне

Іване Семеновичу, кумедну 

Іване Семеновичу, кумедного

Запитання 21

___ порада ___ свята буває корисною.

варіанти відповідей

дружна, напередодні  

дружня, перед  

дружня, напередодні

дружна, перед 

дружня, через

Запитання 22

З ___ гривнями я вирушив за ___ друзями.

варіанти відповідей

трьохстами п’ятдесятьма, семи   

тристами п’ятидесятьма, сьома

трьомстами п’ятдесятьма, сімома

трьомастами п’ятдесятьма, сімома

трьомастами п’ятидесятьма, сімома

Запитання 23

___ вирушили по ___ у пошуках географічного ___ .

варіанти відповідей

три подруги, крамницям, атласу

троє подруг, крамницях, атласа

три подруги, крамницях, атласу

троє подруг, крамницям, атласа

три подруги, крамницях, атласа

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                             

1 ховати голову у пісок                         

2 ховати в пам’яті                          

3 ховати під замок                          

4 ховати камінь за пазухою

Речення    

А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].  

Б Я знаю: дідусь чимало казок […].

В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.            

Г Одне одному не вірять і […].

Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                             

1 ховати голову у пісок                         

2 ховати в пам’яті                          

3 ховати під замок                          

4 ховати камінь за пазухою

Речення    

А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].  

Б Я знаю: дідусь чимало казок […].

В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.            

Г Одне одному не вірять і […].

Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                             

1 ховати голову у пісок                         

2 ховати в пам’яті                          

3 ховати під замок                          

4 ховати камінь за пазухою

Речення    

А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].  

Б Я знаю: дідусь чимало казок […].

В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.            

Г Одне одному не вірять і […].

Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                             

1 ховати голову у пісок                         

2 ховати в пам’яті                          

3 ховати під замок                          

4 ховати камінь за пазухою

Речення    

А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].  

Б Я знаю: дідусь чимало казок […].

В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.            

Г Одне одному не вірять і […].

Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.

А прислівник     

Б прикметник     

В займенник     

Г числівник     

Д дієслово (дієпрслівник)

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.

А прислівник     

Б прикметник     

В займенник     

Г числівник     

Д дієслово (дієпрслівник)

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.

А прислівник     

Б прикметник     

В займенник     

Г числівник     

Д дієслово (дієпрслівник)

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.

А прислівник     

Б прикметник     

В займенник     

Г числівник     

Д дієслово (дієпрслівник)

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                       

1 Не місце красить людину, а людина – місце.   

2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!  

3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.         

4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома. 

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                       

1 Не місце красить людину, а людина – місце.   

2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!  

3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.         

4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома. 

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                       

1 Не місце красить людину, а людина – місце.   

2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!  

3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.         

4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома. 

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                       

1 Не місце красить людину, а людина – місце.   

2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!  

3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.         

4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома. 

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Багряні стовпи підпирали небо.                             

2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.                

3 Сонце палило нестерпно.                                       

4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.

Складне речення       

А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.

Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.

В Ми не такі, щоб зрадити людину.       

Г Як пахне хліб – це знає кожен.

Д  Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Багряні стовпи підпирали небо.                             

2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.               

3 Сонце палило нестерпно.                                       

4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.

Складне речення       

А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.

Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.

В Ми не такі, щоб зрадити людину.       

Г Як пахне хліб – це знає кожен.

Д Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Багряні стовпи підпирали небо.                             

2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.               

3 Сонце палило нестерпно.                                       

4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.

Складне речення       

А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.

Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.

В Ми не такі, щоб зрадити людину.       

Г Як пахне хліб – це знає кожен.

Д Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Багряні стовпи підпирали небо.                             

2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.               

3 Сонце палило нестерпно.                                       

4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.

Складне речення       

А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.

Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.

В Ми не такі, щоб зрадити людину.       

Г Як пахне хліб – це знає кожен.

Д Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.

варіанти відповідей

Запитання 40

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя. 

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 41

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя. 

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 42

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя. 

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 43

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя. 

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест