Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
(1)Закладка в (2)новому (З)довіднику (4)доньки була на сторінці, на якій надруковано (5)діалог, що вели (6)камбала й (7)осетер, (8)котрий кумедно просив рибу (9)помовчати і носити воду (10)решетом.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка
Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв немає в усіх словах рядка
Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Погомонять люди день(1)два та й забудуть про сімдесяти(2)літнього Івана, який зробив по(3)своєму: умудрився бозна(4)де купити мідного дзвона, щоб пам’ятали в селі про нього.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -ар має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
(10 ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.
(10 ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.
(10) ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.
(10) ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.
(10) ___ освіти зобов’язані (11) ___ вимоги (12) ___ програми, дотримуючись принципу академічної (13) ___ та, (14) ___ результатів навчання, передбачених стандартом освіти.
Потребує редагування речення
НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
І та сокира, (1) що гострив Тарас, (2) і молот той, (3) що Каменяр підносив, (4) виборювати правду кличуть нас — (5) ми йдем.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- Привіт, Сергію! - привітався Микола. - Ось.
- Що це? — здивувався Сергій.
- Новий планшет. Можемо подивитися фільм в Інтернеті
- Та в мене свій ноутбук є, — байдуже відвернувся Сергій.
Останню репліку співрозмовника Микола має інтерпретувати для себе як те, що його супутник
Я ___ увечері, ___ зустрічай.
___, погляньте на ___ шимпанзе.
___ порада ___ свята буває корисною.
З ___ гривнями я вирушив за ___ друзями.
___ вирушили по ___ у пошуках географічного ___ .
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 ховати голову у пісок
2 ховати в пам’яті
3 ховати під замок
4 ховати камінь за пазухою
Речення
А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].
Б Я знаю: дідусь чимало казок […].
В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.
Г Одне одному не вірять і […].
Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 ховати голову у пісок
2 ховати в пам’яті
3 ховати під замок
4 ховати камінь за пазухою
Речення
А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].
Б Я знаю: дідусь чимало казок […].
В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.
Г Одне одному не вірять і […].
Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 ховати голову у пісок
2 ховати в пам’яті
3 ховати під замок
4 ховати камінь за пазухою
Речення
А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].
Б Я знаю: дідусь чимало казок […].
В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.
Г Одне одному не вірять і […].
Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 ховати голову у пісок
2 ховати в пам’яті
3 ховати під замок
4 ховати камінь за пазухою
Речення
А Надя остерігалася звірів, тому провіант […].
Б Я знаю: дідусь чимало казок […].
В Зложили всі обітницю врочисту […] до загину.
Г Одне одному не вірять і […].
Д Я не […] і дивлюся небезпеці в очі.
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.
А прислівник
Б прикметник
В займенник
Г числівник
Д дієслово (дієпрслівник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.
А прислівник
Б прикметник
В займенник
Г числівник
Д дієслово (дієпрслівник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.
А прислівник
Б прикметник
В займенник
Г числівник
Д дієслово (дієпрслівник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Ми відпочивали на (1)цьому острові (2)третій день, і, (3)чекаючи товариша, який подався в село закупити продуктів, я оглядав усе (4)довкола.
А прислівник
Б прикметник
В займенник
Г числівник
Д дієслово (дієпрслівник)
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Не місце красить людину, а людина – місце.
2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!
3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.
4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Не місце красить людину, а людина – місце.
2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!
3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.
4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Не місце красить людину, а людина – місце.
2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!
3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.
4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Не місце красить людину, а людина – місце.
2 Хай наше життя – працьовите – буде святом!
3 Мине холодна ніч – і сонце повернеться.
4 Прийшла Покрова – сиди, чумаче, вдома.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Багряні стовпи підпирали небо.
2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.
3 Сонце палило нестерпно.
4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.
Складне речення
А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.
Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.
В Ми не такі, щоб зрадити людину.
Г Як пахне хліб – це знає кожен.
Д Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Багряні стовпи підпирали небо.
2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.
3 Сонце палило нестерпно.
4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.
Складне речення
А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.
Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.
В Ми не такі, щоб зрадити людину.
Г Як пахне хліб – це знає кожен.
Д Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Багряні стовпи підпирали небо.
2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.
3 Сонце палило нестерпно.
4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.
Складне речення
А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.
Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.
В Ми не такі, щоб зрадити людину.
Г Як пахне хліб – це знає кожен.
Д Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Багряні стовпи підпирали небо.
2 Усі прийшли незважаючи на хворобу.
3 Сонце палило нестерпно.
4 Сяють очі чудові і гордістю, і любов’ю.
Складне речення
А Марко й далі співав, дарма що пісню його глушили гармати.
Б Уже молебень відслужили, бо затужили дзвони, затужили.
В Ми не такі, щоб зрадити людину.
Г Як пахне хліб – це знає кожен.
Д Сонце світить так яскраво, що дивитись боляче.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Над озером, коло самого причалу, стоїть періста берізка. (2) Вона вкута у простір, а коли хвиля здіймається, береза не відступає. (3) Береза прикута подвійно: вона належить і простору, і часу. (4) Коли осінь надсилає перші нічні заморозки, береза не може сховатися в хаті і покірно ронить своє листя.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома