ЗНО-2022

Додано: 11 липня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 57 разів
20 запитань
Запитання 1

(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць.

1. Форму знахідний відмінка має слово

варіанти відповідей

лось

сонце

повітря

життя

Запитання 2

(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць. 2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

п'ятому

Запитання 3

(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць. 3.Відокремленою обставиною ускладнені всі речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

перше

друге

третє

п'яте

Запитання 4

(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць. 4.Авторський неологізм є в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

шостому

Запитання 5

На другий склад падає наголос у кожному слові рядка

варіанти відповідей

визвольний

випадок

догмат

ніздря

Запитання 6

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

довгожда(н/нн)ий, благослове(н/нн)ий, ні(ч/чч)ю,

о(б/бб)ігти, букве(н/нн)ий, пі(д/дд)аний

леве(н/нн)я, попідти(н/нн)ю, вида(н/нн)я

лимо(н/нн)ий, бандеро(л/лл)ю, пі(д/дд)ашок

лі(н/нн)ю, швидкіс(т/тт)ю, здорове(н/нн)ий

Запитання 7

Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

коробоч..ка, Ман..чжурія, в кишен..ці

лікар..ський, чорнен..кий, міс..кий

старен..кий, Тан..чин, різ..бярський

дзелен..чати, брин..чати, груз..кий

нян..чити, ковз..кий, рибал..ський

Запитання 8

НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

варіанти відповідей

домашні тварини

на даному етапі

захисний імунітет

завдавати шкоди

відкласти в сторону

Запитання 9

Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..звище, пр..міський, пр..писувати

пр..гірклий, пр..шерхлий, пр..тихлий

пр..зирливий, пр.. шкільний, пр..нести

пр..будова, пр..важливий, пр..тиснути


пр..солоний, пр..летіти, пр..борканий

Запитання 10

Окремо з часткою НЕ треба писати виділене слово в реченні

варіанти відповідей

Над Дніпром знявся не/стихаючий шум.

Ми подивилися зовсім не/цікавий фільм.

Не/закінчене діло покриється снігом.

Не/чувана радість прийшла в хату.

Хмарка повисла над не/міряним степом.

Запитання 11

Правильну відмінкову форму числівника сімсот п'ятдесят чотири наведено в рядку

варіанти відповідей

Р.в.семиста п'ятдесяти чотирьох

Д.в.семистам п'ятидесяти чотирьом

З.в.семисот п'ятдесят чотири

О.в.семистами п'ятдесятьма чотирма

М.в.(на)семистах п'ятдесяти чотирьох

Запитання 12

Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»

варіанти відповідей

вісім годин десять хвилин 

половина дванадцятої 

пів на десяту 

без десяти восьма 

десять хвилин третьої

Запитання 13

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в рядку

варіанти відповідей

Першим цегляним храмом Київської Русі була Десятинна церква, яку спорудив князь Володимир Великий.

На їхніх очах струмок, який вже біг по дну рівчака, безупинно збільшувався.

Я виростав серед пісень, які співала тихо мати.

Немає в світі бурі, щоб вогонь могла задути вічний та правдивий.

Я радію за ту людину, що загублену радість знайшла.

Запитання 14

Визначтеправильніваріантипослідовногозаповненняпропусків

За інформацією Гідрометцентру, у найближчі три _________ очікується погіршення  _________ умов – небезпечні пориви вітру від 15 до 20 м/с, зниження температури вночі до _________градусів морозу...

варіанти відповідей

дня, погодних, дев’яти

дні, погодніх, дев’ятьох

дні, погодних, дев’яти

днів, погодних, дев’яти

дні,погодніх, дев’ять

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

Аж тут підвівся Орфей і,(1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав: то була пісня,(3) що її найдужче любила його мати, (4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) можливо,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при відокремленій обставині

двокрапка 3 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

кома 4, 5 – при відокремленому означенні

коми 6, 7 – коми при вставному слові

коми 8, 9 – коми при однорідних членах речення

Запитання 16

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире (виберіть рядок, у якому правильно вказано співвідношення).

Випадок уживання тире

1 тире при відокремленій прикладці

2 тире в складносурядному реченні

3 тире при однорідних членах речення

4 тире між підметом і присудком

Приклад

А Лози, висип, кручі, ліс - усе блищить і сяє на сонці.

Б Весни пожежа підпалила ранок – і знову день окрилений, і знову день п’янливий.

В Поезія – це завжди неповторність, якйсь безсмертний дотик до душі.

Г Чужинця шани ждатимеш дарма – в твій слід він кине сміх-погорду.

Д Тихо-тихо стікає на землю зерно – перестиглі сльози степів.

варіанти відповідей

1А 2Б 3Д 4В

1Д 2В 3Г 4Б

1Д 2Б 3А 4В

1Д 2Б 3В 4А

Запитання 17

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі

Відокремлений член речення

1 означення

2 обставина

3 додаток

4 прикладка

Приклад

А Підвівши погляд угору, я побачив таке, що аж кров застигла у мене в жилах.

Б Красень і говорун, він хвацько дзенькав острогами, носив пишні вуса й бакенбарди.

В На другий день, задубілий з холоду, Кандід ледве дістався до сусіднього міста.

Г Правду кажучи, йому й самому кортіло довантажити підводище бодай сотнею мін.

Д Окрім всього, мій сину, сліпну, все довкола – у пелені…

варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Б

1В 2Г 3Д 4Б

1Б 2А 3Д 4В

1Г 2А 3Д 4Б

Запитання 18

Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

Фразеологізм

1 сходити нанівець

2 сон сивої кобили

3 ставити на карту

4 як мокре горить

Значення

А нісенітниця

Б марність зусиль

В ризикувати

Г повільно

Д крах

варіанти відповідей

1Б 2А 3В 4Д

1А 2Б 3В4 Г

1Б 2А 3В 4Г

1Д 2А 3В 4Г

Запитання 19

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра в дужках позначає наступне слово).

Батько мій не знав,(1)що так вийде, думав, що (2) вінницький пасічник не перший рік бджолами(3) займається, то й знає, що до ( 4) чого.

А дієслово

Б сполучник

В займенник

Г частка

Д прикметник


варіанти відповідей

1В 2Д 3А 4Б

1Б 2Д 3А 4В

1Б 2Д 3А 4Г

1Г 2Д 3А 4В

Запитання 20

З’ясуйте тип кожного речення (цифра позначає наступне речення).

Тип речення

(1) Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля. (2) Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами. (3) Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами. (4) Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність.

Приклад речення

А складносурядне

Бскладнопідрядне

В з різними видами зв’язку

Г безсполучникове

Д просте ускладнене

варіанти відповідей

1В 2А 3Б 4Г

1А 2В 3Б 4Г

1Г 2Д 3Б 4 В

1Г 2А 3Б 4 В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест