Високохудожній твір, у якому правдиво показано життя українського села другої половини XIX століття представляє
Кайдашиха одягає жовті чобітки, колір яких не відповідає її віку і робить її схожою на курку з жовтими ногами.
...Вона скотилася, як м'яч, у пил та обідрала жовтий сап'янець на модних чоботях.
Використано
І. С. Нечуй-Левицький високо цінував народну творчість і щоразу звертався до її невичерпних джерел. Що означають фразеологізми в реченнях:
1. Кайдаш наговорив синам сім мішків гречаної вовни
2. У Семигорах нема де і втопиться, бо в ставках старій жабі по коліна, — сказав Карпо
3. Чи то можна в таку п'ятницю паскудить язики?
Мелашка „виплакала всі сльози, що зібрались за жнива, і полила ними материн садок“
У повісті використано
Визнач тропи і лексичні засоби
1. „Під її солодкими словами ховається гіркий полин“
2. „В хаті гризла Мелашку свекруха“
3. "Вони разом верещали, ґвалтували, лаялись“
„В мене свекруха – люта змія : ходить по хаті, полум’ям на мене дише, а з носа гонить дим кужелем“ - як варіант
В довгому покрученому яру;
здорові загорілі жилаві руки;
густі дрібні зморшки;
обидва довгообразі й русяві;
переважають
На всі боки розбіглись, неначе гілки дерева, глибокі рукави;
В глибокому яру ніби в'ється оксамитовий зелений пояс, на котрому блищать ніби вправлені в зелену оправу прикраси з срібла;
зеленіє старий ліс, як зелене море, вкрите хвилями - переважають
Пишно горів вечірній світ сонця;
дзвінкий гук задрижав і розлився по селі на всі долини;
над лісом розлився дивний спокій - переважають
"Пом'яни, господи, раба божого Омелька та ті книжки, що в церкві читають: єрмолой, бермолой, савтирю і ще тую, що телятиною обшита... Хрест на мені, хрест на спині, уся в хрестах, як овечка в реп'яках..." Такими словами автор показує в повісті
Неповторного національного колориту, виразності і більш глибокого розкриття психології героїв в «Кайдашевій сімї» надало використання Нечуєм-Левицьким
"Під її солодкими словами ховається гіркий полин" -
вжито лексичні засоби
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома