1.Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
А Якби не стримінгові сервіси, здоров’я глядачів не викликало б занепокоєння.
Б Поціновувачі «мильних опер» годинами сидять, мов приклеєні до диванів.
В Хвороблива пристрасть до серіалів значно посилює гіподинамію.
Г Довге сидіння підвищує ризик розвитку серцево-судинних захворювань.
2.Позначте речення, у якому НЕМАЄ лексичної помилки
А У листах зустрічаються помилки.
Б Я рахую, що правда переможе!
В Андрій здав останній іспит.
Г З наступаючим Новим роком!
Д У кожному жарті є часточка правди.
3.Обидва фразеологізми мають значення «багато чогось або когось» у рядку
А аж дим іде; і на пальцях не порахувати
Б голці ніде впасти; на все горло
В непочатий край; як у кота сліз
Г не братися за холодну воду; словами не змалювати
Д хоч греблю гати; нема відбою
4.Апостроф пишеться в усіх словах рядка
А дит..ясла, миш..як, кон..юнктура, розв..язати
Б порт..єра, ад..ютант, риб..ячий, торф..яний
В кур..єр, конс..єржка, прив..ялий,
Г роз..їзд, інтерв..ю, б..юджет, реп..ях
Д арф..яр, тьм..яний, в..язка, Лук..янівка
5.Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А роз..ява, закон..ість, молодіст..ю, спросон..я
Б міськ..ом, індичен..я, розріс..я, височен..ий
В ..вічливий, священ..ий, гіл..ястий, сторіч..я
Г письмен..ик, знаряд..я, подорож..ю, вихован..ий
Д без..вучний, вікон..иця, пооран..ий, стат..я
6.Правильно написано всі слова в рядку, ОКРІМ
А привабливий, зціпити, розтлумачити, примара
Б безхатько, нестерпний, прізвище, презирство
В премудрість, зжувати, беззастережний, перескочити
Г зцілення, приподобний, роз’їхатися, беззаконня
Д зшивати, приборкати, превелебний, розщеплений
7.Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
А Нестор Літописець, Нобелівська премія, Музейний провулок
Б Старий Завіт, дамоклів меч, Китайська Народна Республіка
В Данило Галицький, Біла Церква, Західна Україна
Г Франкові поезії, Панамський перешийок, сузір’я Великого Пса
Д Леся Українка, Шевченківський стиль, Волинська область
8.Позначте речення, ускладнене вставним словом (розділові знаки пропущено)
А Батьківщину люблять не за те що вона велика а за те що вона своя.
Б Жодна нація не досягне процвітання поки не усвідомить що орати поле таке ж гідне заняття як і писати поему.
В Я люблю щоб росіянин був росіянином і англієць англійцем і якщо в Пруссії треба бути пруссаком то у Франції будьте французами.
Г Не варто забувати що для нації можливо небезпечніше піддатися духовному завоюванню ніж завоюванню силою зброї.
Д Коли в людини є народ тоді вона уже людина.
9.Неправильно побудовано речення
А Читаючи «Кобзар» Т. Шевченка, збагачується наше мовлення.
Б Побачивши в бібліотеці нову книгу, я захотів її прочитати.
В Малюючи нову картину, художник використав античний сюжет.
Г Слухаючи пояснення вчителя, ми робили деякі нотатки.
Д Обираючи стиль спілкування, зважайте на певні норми.
10.Прочитайте речення (розділові знаки пропущено)
Наніс у світлицю (1) ясна річ (2) пахощів чужих країн (3) і зараз душа моя вітається зі знайомими кутками (4) і з маленькими обновами (5) що впадають у вічі.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, окрім
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
11.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Звичайно ж, (1) квіти – (2) це подарунки, (3) що не вимагають обов’язкового святкового дня: (4) їх можна запропонувати будь-кому, (5) не побоюючись порушити правил хорошої поведінки.
Неправильним є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
А кома 1 – при вставному слові
Б тире 2 – між підметом і присудком
В кома 3 – перед підрядною частиною складного речення
Г двокрапка 4 – при однорідних членах речення
Д кома 5 – при відокремленій обставині
12.НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома