Контрольна робота № 2 "Головні та другорядні члени речення"

Додано: 13 грудня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 334 рази
15 запитань
Запитання 1

1. Виділене слово є підметом у реченні.

варіанти відповідей

А Слово, чому ти не твердая криця?


Б Скресання криги – завжди свято для дітвори.

                                                                        


В Весело щебетали в гайках пташки.


Г Збудували дуже давно.   

Запитання 2

2. Простий присудок ужито в реченні.

варіанти відповідей

А Я не перестаю боятися вітру.

                                     

Б Ми не покинемо працювати.


В Будуть акації привітно шуміть.

   

Г Маленький хлопчик став дорослим. 

Запитання 3

3. Складений дієслівний присудок ужито в реченні.

варіанти відповідей

А Шуміла осінь жовтими садами.

                                         

Б Сьогодні я такий щасливий.


В Я літав би, як птах.


Г Я хотів прийти до тебе.

Запитання 4

4. Складений іменний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

А Осінь я давно хвалити звик за її веселий звичай.


Б Червона осінь сіла спочивать.


В Був хліб святинею для мене.


Г Лине наді мною небо України.

Запитання 5

5. Позначити рядок, у якому зазначено  речення зі складеним дієслівним присудком. 

варіанти відповідей

А Стежка вузенька .


Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річках Пістинці, Яремчі . 

В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим . 


Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем. 

Запитання 6

6. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком. 

варіанти відповідей

А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен . 

Б Стежечка вив’юнилася до велетенського кряжистого дуба на чистій галяві. 

В Уже стояла пополудня пора. 


Г По синіх водах небес плив місяць. 

Запитання 7

7. Позначити рядки, у яких між підметом і присудком тире не вживається. 

варіанти відповідей

А Мова кожного народу явище давнє (Г. Нудьга). 

Б Доля української мови сумна й героїчна водночас (Г. Нудьга). 

В Національна мова це здобуток культури, духовної діяльності певного народу (Г. Нудьга). 


Г Мова основа культури нації, найбільший її скарб (Г. Нудьга). 


Д Рушники і плахти мов щемливий спогад дитинства (І. Цюпа). 

Запитання 8

8.       Яким членом речення є виділене слово. Стомились хлопці, присіли спочити.    

варіанти відповідей

   А присудок  

  Б додаток                                                    

 В означення


  

  Г обставина 

Запитання 9

9.  Прямий додаток є в реченні.

варіанти відповідей

А Був хліб святинею для мене.                                   



Б Зорі в небі гомонять з  місяцем.

                                                                                                                             

В Купив молока в магазині.                


 Г Од ренетів духмяність ллється.   

Запитання 10

10.  Неузгоджене означення є в реченні.

варіанти відповідей


А  Зіграй мені осінній плач калини.                            

                                                              

Б  Зелене листя вкриває землю.                                                                               


В  Стоїть в задумі сива мати.                                        


Г  Блискучий сніг падає на поле.

Запитання 11

11.У якому реченні є обставина місця?

варіанти відповідей

А Уранці випала роса. 

    

Б Було чути грім в селі.

    

В Діти побігли збирати груші.                                   


 Г Павло здригнувся від холоду.

Запитання 12

12. У якому реченні є прикладка?

варіанти відповідей

А «Кобзар» - настільна книга кожної людини.


Б Кущ осінньої калини паленіє у вікні.

   


В Недавно я прочитала оповідання « Осінній дощ».


Г Поезія – це праця зрима. 

Запитання 13

13. Установіть відповідність, яким членом речення виступає виділене слово:

1. означення                                                                               

2 частина складеного    дієслівного присудка                                                                          

 3 обставина              

4  додаток                                                                                                           


  А Батька попросили оновити старий сценарій.          

  Б Сашко вийшов сказати кілька слів.                                                

 В Дід любив спати під дубом. 

  Г  Живу бажанням творити добрії діла.

  Д  Оженитися – не дощик переждати.

варіанти відповідей

1 Г ; 2 Д; 3 В; 4 А

1 Г ; 2 В ; 3 Б; 4 А

1 Б; 2 В; 3 Д; 4 А

1 Г; 2 В ; 3 Б; 4 Д

Запитання 14

14. Яким членом речення є виділене слово?     

              

А День був ясний.          

Б Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну.                                               

 В Старий підбадьорював своїх дітей.

 Г  Вітер весняний пісню співає.                           

 Д   Я прийшов подякувати другу.  


Синтаксична роль                                                    

1.    підмет                                              

2.    частина складеного дієслівного присудка               

3.    частина складеного іменного присудка                                  

 4. простий присудок                                                                

варіанти відповідей

1 Б ; 2 А ; 3 В; 4 Г

1 В ; 2 Б ; 3 А; 4 Г

1 В; 2 А; 3 Г ; 4 Д

1 В; 2 Д; 3 А; 4 Г

Запитання 15

15. Установіть відповідність.


Члени речення

1.      присудок

2.      обставина

3.      означення

4.      додаток


Приклад (виділене слово)

А Козак не без долі, дівка не без щастя.

Б Козак мовчить, а все знає.

В І холод не страшний, коли козак молодий

Г Не братайся з козаками мед пити.

Д Козакові Омелькові картопельки тепленької.

варіанти відповідей

1 В; 2 Г ; 3 Д; 4 Б

1 Г; 2 В ; 3 Д; 4 Б

1 В ; 2 Д; 3 Г; 4 А

1 А ; 2 Б ; 3 В ; 4 Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест