Контрольна робота (НМТ) в2

Додано: 3 квітня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 548 разів
12 запитань
Запитання 1

Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.



Умова вживання тире

1. тире при відокремленій прикладці

2. тире в складносурядному реченні

3. тире при однорідних членах речення

4. тире між підметом і присудком


Приклад речення

А На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.

Б Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

Г Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.

Д Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється.

варіанти відповідей

1-Д, 2-Г, 3-А, 4-Б

1-Г, 2-Д, 3-А, 4-Б

1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-А

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Б

Запитання 2

З’ясуйте, якими частинами мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово).


Мати вірила: земля все знає, (1)що говорить (2)чи думає чоловік, і на самоті тихенько розмовляла з нею, (3)просячи, щоб вона родила на долю всякого - і роботящого, і (4)ледащого.


Частини мови

А іменник

Б прикметник

В займенник

Г дієприслівник (форма дієслова)

Д сполучник

варіанти відповідей

1-В, 2-Д, 3-Б, 4-А

1-Б, 2-Д, 3-Г, 4-А

1-Д, 2-В, 3-Г, 4-А

1-В, 2-Д, 3-Г, 4-А

Запитання 3

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак):

Аж тут підвівся Орфей і,(1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав: то була пісня,(3) що її найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) можливо,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.


НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку: 

варіанти відповідей

коми 1 і 2 – при відокремленій обставині 

кома 3 – перед сурядною частиною складного речення 

коми 6 і 7 – при вставному слові 

кома 8 і 9 – при однорідних членах речення 

Запитання 4

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 означення

2 обставина

3 прикладка

4 додаток


Приклад

А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.

Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.

В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.

Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.

Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?

варіанти відповідей

1А 2В 3Г 4Д

1А 2Г 3В 4Д

1А 2Д 3Г 4Б

1В 2Г 3В 4А

Запитання 5

Доберіть приклад до кожного виду складного речення.

Вид складного речення:

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку


Приклад речення:

А Стояла ніч, красива, мов Кармен, червоні й чорні міряла троянди.

Б Іронія – це блискавка ума, яка освітить всі глибини смислу.

В Візьми від життя все, що зможеш, і воно засяє всіма барвами.

Г Зіграй мені мелодію любові і обернеться хай на щастя розпач!

Д Завалились мости кам’яні – подорожні шукають веселку.

варіанти відповідей

1Б 2Д 3Г 4В

1Д 2Б 3А 4Г

1Г 2Д 3Б 4В

1Г 2Б 3Д 4В

Запитання 6

Замініть фразеологізм одним словом.

Фразеологізм

1 до сьомого поту

2 на всю губу

3 з притиском

4 на чистоту


Значення

А занадто

Б щиро

В тяжко

Г суворо

Д рясно

варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Б

1В 2А 3Г 4Б

1Г 2Б 3Д 4А

1Г 2А 3Г 4Д

Запитання 7

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

Запитання 8

Сполучник умови вжито в реченні

варіанти відповідей

Принеси води, бо дуже хочу пити.

З’явились хмари, так що буде дощ.

Коли бажання добре, то й дорога легка.

На те коня кують, щоб не спотикався.

Хоч була пізня осінь, день стояв погожий.

Запитання 9

З’ясуйте, який вид підрядної частини (А – Д) відповідає кожному фрагменту речення (1–4).

Фрагмент речення

1 Часто згадую той вечір, коли …

2 Коли їхали автострадою, …

3 Із розкладу учні дізналися, коли …

4 Коли хочеш поваги до себе, …

Вид підрядної частини

А обставинна причини

Б означальна

В з’ясувальна

Г обставинна умови

Д обставинна часу

варіанти відповідей

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-Д

1-Б; 2-Г; 3-В; 4-Г

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-Г

1-А; 2-Д; 3-В; 4-Г

Запитання 10

Доберіть приклад (А – Д) до кожного виду відокремленого члена речення (1–4).

1 додаток 

2 означення  

3 обставина

4 прикладка (різновид означення)


А На вернісаж прийшли колеги пейзажиста – справжні поціновувачі образотворчого мистецтва.

Б Переглянувши другий розділ книги, письменник був надзвичайно задоволений ілюстраціями.

В Учасники форуму, натхненні промовою голови оргкомітету, жваво обговорювали перспективи співпраці.

Г Виставка триватиме до кінця вересня й працюватиме щодня, крім останньої суботи місяця.

Д Кожен митець прагне визнання або слави, тож мріє знайти стежину до людського серця.

варіанти відповідей

1-А; 2-Б; 3-В; 4-Г

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-А

1-Г; 2-В; 3-Б; 4-А

1-Г; 2-Б; 3-В; 4-А

Запитання 11

Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, ...» наведено в рядку

варіанти відповідей

людині притаманне прагнення мати привабливий, а інколи й вишуканий вигляд.

досить просто створюється особливий, індивідуальний, не схожий на інших образ.

не завжди увага закцентована на перевагах фігури й приховуванні недоліків.

ми хочемо бути в центрі уваги й відчувати на собі сповнені захоплення погляди.

Запитання 12

Визначте вид складнопідрядного речення Вони танцювали доти, доки зовсім потомились

варіанти відповідей

означальне


обставинне способу дії


обставинне часу


обставинне місця 

з'ясувальне

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест