1. Виділені слова є однорідними означеннями в реченні
А. Каштани хитають привітним і теплим гіллям.
Б. Обличчя в жінки було чуже, незнайоме.
В. У цей лагідний літній день ставок здавався коштовною перлиною.
Г. За лісом широкі поля поволі і лагідно спускались вниз.
2. Речення з двома рядами однорідних членів утвориться, якщо до частини
А лопухи настовбурчилися, тихо зарипіли додати...
А. і теж запахли низовинням;
Б. і запахли росою;
В. І теж запахли низовинням, росою і ніччю;
Г. порушуючи спокій тиші.
3. Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них - тире в реченні (розділові знаки пропущено)
А. Із сивої давнини існували на землі чотири доброчесності а саме мудрість правосуддя стійкість вірність.
Б. Є місцевості веселі радісні є похмурі тривожні й недобрі місця.
В. Скрізь на вершечку стрілецької гори на пагорбах і видолинках панувала тиша.
Г. Земля і місяць вишні і тополі і тиша в морі і тумани в полі усе в чеканні.
4. Прочитайте речення (розділові знаки пропущено)
Бажання дізнатися про найдальших предків(1) пошуки сімейних реліквій(2) розмови з рідними(3) усе це прокладає незримі ниточки духовності між старшими й молодшими членами родини(4) робить їх ближчими(5) ріднішими один одному.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
5. Узагальнювальне слово після однорідних членів є в реченні (розділові знаки пропущено)
А. Летиш і милуєшся всім сріблястою нехворощю, лісосмугами і ворохами золотого зерна.
Б. День ранок вечір ніч все біле все тьмяне.
В. Надворі повсюди лежала роса на пожовклій траві осінній, на круглій павутині понад стріхою у хліві, на капустах у городі.
Г. Все знайоме і рідне до болю в душі і криниця в саду і червона калина.
6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А. Тут усе: і повітря, і тиша, і дерева - сповнене якоїсь загадкової сили.
Б. Учитель - це три світи: теперішній, минулий і майбутній.
В. На все осінь щедра: на кавуни, і на дощі, і на холодні роси.
Г. У наших ріках водяться різні породи риб: а саме щука, лин, лящ, сом.
7. Розділові знаки при звертанні правильно вжито в реченні
А. Зійди дощику дрібнесенький,
Скропи травицю - муравицю,
Нехай я вийду на вулицю.
Б. Пусти мене, мати погуляти,
Бо вже челядоньки не видати.
В. Ой куди ви, голубоньки, та й полетите,
Куди моє дівування та й занесете?
Г. Зеленая, дібровонько,
Чого так рано спустошена?
Трава на сіно покошена?
8. Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень), виберіть варіант, у якому вказано речення, ускладнені поширеним звертанням (розділові знаки пропущено).
(1)Мово рідна ти безконечна могутня як море. (2)Скарбе мій єдиний з тобою я найбагатший і найдужчий у світі. (3)Без тебе я перекотиполе що його вітер несе в сіру безвість. (4)Ти клекочеш у гніві як вулкан. (5)Ти зігріваєш словом мов сонце. (6)Ти місток до прийдешнього про яке мріяло людство. (7)Красо моя єдина печаль проймає що не вистачить життя аби переплисти твій мовний океан.
9. Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
А. Наш тренер може перепливти Дніпро.
Б. Час для роботи вже може й настав?
В. Мріяти про велике може кожен.
Г. Чи може орел здійнятись над хмари?
10. Доберіть приклад до кожної з груп вставних слів за значенням.
Група вставних слів за значенням
1. Вказівка на джерело повідомлення.
2. Невпевненість, припущення.
3. Емоційне ставлення до змісту висловленого.
4. Зв'язок думок, послідовність викладу
Приклад
А. Весна, на диво, була рання.
Б. Навпаки, у руках спортсмена почувається впевненість.
В. Тихі води, кажуть, найглибші.
Д. Здається, сама ця тиша ночі повинна врівноважувати душу.
11. Потребують редагування всі речення, ОКРІМ
А.Хлопчик сидів біля пагорба, і на ньому росли берізки.
Б. На ялинці горіли вогники, янголятка та Святий Миколай.
В. Кіт набурмосився, але підійшов хлопчик і враз замуркотів.
Г. На болоті росте густий очерет і лунко кумкають жаби.
12. Установіть, яким членом речення є кожне зі слів,позначених цифрами (цифра стоїть перед словом, яке вона позначає).
(1)Людське (2)сумління, (3)кажуть, схоже на вулик, (4)його теж можна розтривожити.
А. Підмет
Б. Означення
В. Не є членом речення
Г. Додаток
Д. Присудок
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома