Контрольна робота № 3 з теми "Речення з однорідними членами, із вставними і вставленими конструкціями"

Додано: 11 квітня 2022
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 400 разів
32 запитання
Запитання 1

Укажіть речення, у якому звертання стоїть у кінці (деякі розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Гей рицарю жадібний, стережись. 

Кобзарю знаєш, нелегка епоха оцей двадцятий невгамовний вік.

Я сирота з Вільшаної, сирота бабусю.

Мужай прекрасна наша мово серед прекрасних братніх мов.

Запитання 2

Укажіть речення з непоширеним звертанням:

варіанти відповідей

Гірке,Тарасе, твоє панування, краще б до людей ішов у найми. 

Краю героїчний, пісне соколина, ми розбили бурі вільними грудьми!

 Південний краю, як тепер далеко лежиш від мене ти.

Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.

Запитання 3

Укажіть речення, у якому є поширене звертання (деякі розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Прилітайте ластів’ята до моєї хати.

Мамо зваріть супу!

Верни до мене пам’яте моя.

Ну що ж товариші давайте звечора приготуємось, щоб зранку не вовтузитись.

Запитання 4

Виберіть речення, у якому виділене словосполучення НЕ є звертанням (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

А ще читайте книги любі друзі в них мудрість людська.

Веселі вітри співають свою пісню безмежному морю.

Як не любити вас літні ночі за лагідне тепло і спокій?

Дзвени моя пісне крилата у вітрах світової весни.

Запитання 5

Вставними можуть бути всі слова та словосполучення в рядку:

варіанти відповідей

адже, на диво, нібито;

безумовно, по-моєму, до речі;

наприклад, віч-на-віч; зрозумійте;

Запитання 6

Яким компонентом ускладнене речення

Мужність, кажуть, приходить із роками

варіанти відповідей

однорідні члени речення

вставне слово

відокремлені члени речення

звертання

Запитання 7

Знайдіть речення без вставного слова (розділові знаки випущено)

варіанти відповідей

На мою думку краще залишитися вдома

Сусіди кажуть що він не виходив з квартири

Кажуть він придбав автомобіль

На жаль зустріч скасували

Запитання 8

Комами з обох боків треба відокремити звертання в реченні

варіанти відповідей

Ой дівчино шумить гай.

Старі дуби спасибі вам за осінь.

Понеси мене на крилах радосте моя.

Не сумуй вербо моя похила що багряним листям одшуміла осені пора.

Запитання 9

 2. Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них – тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Поля ліси голубе небо все викликає в мене радість.

Усе цікавить дитину будинки і машини пташки і комашки.

Все повторялось і краса й потворність.

Усе його цікавило а саме дорога ліс окопи під лісом.

Усі дерева дуби клени сосни є предметом зацікавлення ботаніка. 

Запитання 10

7. Cлово здавалося є вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено) 

варіанти відповідей

Якщо придивитися уважніше, можна помітити: те, що здавалося байдужістю, насправді було стриманістю й честю.

Сонце світило надзвичайно яскраво, від чого здавалося що все тут позолочене.

Книга здавалося і справді вміла говорити зі мною, вона мала властивість розкривати дивовижні світи, переносячи мене в них.

 Усе тепер здавалося їй оповитим казковістю, таємничістю.

Запитання 11

Після виділеного слова слід поставити кому в реченні (окремі розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

 Чорніє поле і гай, і гори.

Ніч була хоч і зоряна, але темна.

О слово рідне, орле скутий!


Він мені, може, друг, а може, і ні.


Запитання 12

Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини «Люблю я теплі весняні вечори…» додати фрагмент рядка

варіанти відповідей

 … проте й літні радують моє серце.


… але не терплю холодних осінніх.


… напоєні пахощами бузку. 

 …бо тоді так хочеться вірити в краще.


Запитання 13

Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено (розділові знаки пропущено).

Знала я мамо справжню природу його приязні.

варіанти відповідей

уточнююча обставина


звертання

вставне слово

однорідні означення


Запитання 14

Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено (розділові знаки пропущено).

Під вечір годині о восьмій блукав я у парку.

варіанти відповідей

уточнювальна обставина

звертання

вставне слово

однорідне означення

Запитання 15

Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено (розділові знаки пропущено)

Де він там забарився вірний мій друг?

варіанти відповідей

уточнювальна обставина 

відокремлена прикладка 

однорідне означення

вставне слово

Запитання 16

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.(1) тире між підметом і присудком 

варіанти відповідей

У студентів почалася сесія,а у школярів - канікули.

 

Усі квіти: соняхи, кульбабки,волошки-тягнуться до нашого життєдайного світла

Стоїть на пагорбі в житах старий вітряк-дубовий птах.

Віра,надія,любов- це справді неодмінні супутники буття людського. 

Запитання 17

Синтаксис – це:


варіанти відповідей

А. Розділ науки про мову, який вивчає частини мови;

Б. Розділ науки про мову, який вивчає звуки мови;

В. Розділ науки про мову, який вивчає словосполучення і речення;

Г. Розділ науки про мову, який вивчає частини слова.

Запитання 18

Складним називається речення, яке:


варіанти відповідей

А. Складається з кількох словосполучень;

Б. Має лише підмет і присудок;

В. Має лише другорядні члени;

Г. Має дві і більше граматичних основ.

Запитання 19

1. Укажіть речення з однорідними підметами:

варіанти відповідей

А.  У повітрі пахло розквітлими садами, молодими травами, зігрітою землею.

Б.  Пролітають над слободою то журавлині ключі, то косяки диких гусей.

В.  На села, на ниви і поля веселе сонце ллє проміння.

Г.   І дзвенить вітерець, і листочки тріпочуться ніжно.

Запитання 20

2. Укажіть речення з однорідними присудками:

варіанти відповідей

А.  Довіра й честь панували в сім’ї.

Б.  Я не тільки проведу тебе додому, а й допоможу нести сумку.

В.  Дивиться вона не надивиться на свого сина.

Г.   Говори, говори моя мила: твоя мова – співучий ручай.

Запитання 21

3.  Укажіть речення з однорідними означеннями (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

А.  Сад – то спів веселих птахів і сумних вітрів.

Б.  Тихе батьківське поле за поліським селом розляглось.

В.  Прекрасна усмішка весни, немов людські найкращі сни.

Г.   Весною чижик молоденький такий швиденький проворненький в садочку все собі скакав.

Запитання 22

4. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

А.  Голубі сині фіолетові пасма хмар снували над горами.

Б.  Полум’я билося на вітрі величезним червоним птахом.

В.  Весна владарювала над полем і сосновим бором.

Г.   Мати зажурена заклопотана сумна.

Запитання 23

5. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

А.  Збирають світлі золоті меди веселокрилі бджоли.

Б.  Чорні жилаві руки батька стомлено лежали на колінах.

В.  І прийшла зима заметільна сніжна морозна.

Г.   Сократ говорив рівним спокійним голосом.

Запитання 24

6. Укажіть речення з однорідними означеннями:

варіанти відповідей

А.  Вузька лісова дорога губилася в буйних зелених зарослях ліщини.

Б.  У руку взяв зерно важке і повне й кинув у землю.

В.  Чорна ніч спливала з чорного неба на чорну землю.

Г.   Польова дорога вела до густого соснового бору.

Запитання 25

7. Укажіть речення з кількома рядами однорідних членів:

варіанти відповідей

А.  Понад ставками росли верби, осокори, очерет, а кущі верболозу понахилялися аж у воду.

Б.  Восени листя вмирає і на брук осипається.

В.  Приємно і радісно бродити по теплих калюжах після грому й дощу чи ловити щучок, карасиків руками.

Г.   І вже починаєш не час цінувати, а кожну мить.

Запитання 26

8. Укажіть речення з кількома рядами однорідних членів:

варіанти відповідей

А.  Поля жовтіють, синіє небо, плугар у полі ледве маячить.

Б.  Оживляєм гори, води, вибудовуєм заводи, ростемо ж ми!

В.  Реве, свище завірюха, по лісу завило.

Г.   Тихесенько вітер виє, степи, лани мріють, над ставами верби зеленіють.

Запитання 27

11.  Укажіть речення, у якому допущено помилку у вживання розділових знаків між однорідними членами:

варіанти відповідей

А.  Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: в дубовій і вербовій корі, у старих пеньках, у болотній воді.

Б.  Жінкам добирають елегантні, не дуже яскраві квіти як-от: троянди, тюльпани, гвоздики.

В.  Усе його цікавило: дорога, ліс, окопи під лісом.

Г.   Усе навколо: дерева, птахи, люди – сповнене весняної пружності.

Запитання 28

12. Укажіть речення, у якому допущено помилку у вживання розділових знаків між однорідними членами:

варіанти відповідей

А.  Мені все сняться сонце, співи, і Ви, і день весняний.

Б.  Він умів усяку селянську роботу робити, наприклад орати і сіяти, косити і молотити.

В.  Там були перепілки, кулики й курочки.

Г.   Шумить і дзвенить вітерець, і листочки тріпочуться ніжно.

Запитання 29

20.  Укажіть правильне твердження:

варіанти відповідей

А.  Вставні слова виконують синтаксичну роль членів речення.

Б.  Звертання в реченні виступає додатком.

В.  Вставні слова не є членами речення.

Г.   Вставні слова зв’язані з членами речення сурядним або підрядним зв’язком.

Запитання 30

21. Укажіть речення, у якому не має вставного слова (деякі розділові знаки опущено):

варіанти відповідей

А.  Вам певно скоро на поїзд?

Б.  Але навіть Степан своїм приземленим розумом тямкує тимчасовість своєї влади.

В.  Відступати нам по-перше пізно а по-друге нема підстав.

Г.   Але доля звела нас дуже близько і повірте здружила.

Запитання 31

22. Укажіть речення, у якому вставне слово відсутнє (розділові знаки опущено):

варіанти відповідей

А.  Аркадій махнув рукою мовляв нема за що ще йому аплодувати.

Б.  Кажуть мудрість приходить з роками.

В.  І кожен фініш це по суті старт.

Г.   Стало зовсім видно.

Запитання 32

23. Укажіть речення, у якому є вставне словосполучення:

варіанти відповідей

А.  Без мови рідної, повірте, важко жить.

Б.  Радуй вовіки, мій добрий народе, зерном і піснями всесвітні народи!

В.  Певно, сама через це наші пісні такі мелодійні.

Г.   Випадково, ясна річ, на вас може налетіти табун гусей.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест