Контрольна робота №4

Додано: 16 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 565 разів
12 запитань
Запитання 1

Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Речення, яке вказує на те, кому належить вимовлене, називають прямою мовою;

Пряма мова — це невисловлена певною особою мова, яку приписують особі на основі її поглядів, поведінки;

Пряма мова — чуже мовлення, передане зі збереженням змісту, без збереження форми та інтонації;

Прямою мовою називають чуже мовлення, передане дослівно, з повним збереженням змісту, форми та інтонації.

Запитання 2

Укажіть схему, яка правильно відображає вживання розділових знаків при прямій мові.

варіанти відповідей

«П…— а,— п»;

«П? — А.— п»;

А, «П!»;

"П,— а,— П"

Запитання 3

Укажіть правильно побудовану схему до речення: «Що се за парубок-сокіл на небі? Хто се?» — питає Весна (Олександр Олесь).

варіанти відповідей

«П? — а»;

«П?» — а;

«П?» — А;

П? — а.

Запитання 4

Конструкція з непрямою мовою…

варіанти відповідей

складнопідрядне речення з підрядним означальним;

складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним;

складнопідрядне речення з підрядним обставинним;

складносурядне речення

Запитання 5

Непряма мова наявна в реченні.

варіанти відповідей

Два човни м’яко шурхнули по прибережному піску, і тихий голос поспитав: «Ви всі тут?» (М. Коцюбинський);

Осел почванитись хотів, що чув в ліску всіх птахів спів (Л. Боровиковський);

В Природа зітхнула повними грудьми, зітхнув і Кирило. Невже він сього ніколи не бачив? (М. Коцюбинський)

Прислів’я каже: «Більш роби, та менше говори…» (Л. Боровиковський); 

Запитання 6

Продовжте речення: «Текст — це…».

варіанти відповідей

граматично організована одиниця мови, яка складається з одного або кількох слів і виражає закінчену думку;

граматично організована одиниця мови, частини якої нерівноправні за змістом і об’єднані в одне ціле за допомогою підрядних сполучників і сполучних слів;

складне речення, частини якого з’єднуються в одне граматичне та смислове ціле не сполучниками і сполучними словами, а лише інтонацією;

повідомлення, яке складається з кількох чи багатьох речень, характеризується змістовою і структурною завершеністю і певним ставлення автора до змісту висловлення.

Запитання 7

Яке твердження відповідає істині?

варіанти відповідей

При діалозі слова автора не вживаються;

інтонація слів автора є виключно розповідною;

слова автора й пряма мова оформлюються різною інтонацією;

слова автора й пряма мова мають однакову інтонацію в межах одного речення.

Запитання 8

Визначте, у якому реченні є пунктуаційні помилки.

варіанти відповідей

І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі, мені тебе жаль» (Леся Українка);

«А що, дітки? — питає бабуся.— Чого прийшли, мої соколята?» (Марко Вовчок);

«Я, коли виросту, теж садівником буду!» — не зводячи очей з дядька Степана, палко промовив Юрко (І. Цюпа);

«І тепер, подумав він уві сні,— можна не боятися жодного хижака, тепер можна бути справжнім сміливцем» (М. Слабошпицький).

Запитання 9

Укажіть речення, у якому вжито цитату.

варіанти відповідей

А «О, та ви стали справжніми гуцулами!» — казав, щиро посміхаючись, старий Бойчук (Т. Масенко);

«Що ж приваблює в Котляревському його нащадків?» — ставить питання О. Гончар про одного з тих довгожителів планети, які разом із витворами свого духу впевнено переступають грані сторіч, далеко йдуть за межі їм відміряного часу. І дає відповідь — лаконічну, вичерпну, переконливу: «…Він невіддільний від свого народу й від того ґрунту, що живив його творчість» (Д. Павличко); 

Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки — смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись (Леся Українка);

Казала кума: «Дам пшона»,— а в неї в самої нема (Народна творчість).

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання.

1. Добробут нації залежить від багатьох чинників.

2. Та найголовнішою передумовою з усіх є все-таки воля й незалежність держави.

3. Може, нинішні випробування послані українцям Богом?

4. Щоб перевірити чи здатні вони вижити, не втративши людської гідності, не ставши на коліна перед іноземцями?

5. Переконатись, що не зречуться вони того, за що змагалися їхні славні предки, чи не зганьблять себе перед нащадками?

6. Які ж ми, сьогодні українці?

7. Вже не такі, якими були сто років тому, але й не ті, якими були п’ять років тому.

8. Що єднає нас із нашими предками, що жили на цій землі сто й тисячу років перед нами?

9. Наша генетична пам’ять жива у гронах калини, у колядках, у кожнім слові рідної мови… (За Г. Печерною).



Визначте жанр тексту.

варіанти відповідей

анотація;

оповідання;

публіцистична стаття;

дискусія.

Запитання 11

 Прочитайте текст і виконайте завдання.

1. Добробут нації залежить від багатьох чинників.

2. Та найголовнішою передумовою з усіх є все-таки воля й незалежність держави.

3. Може, нинішні випробування послані українцям Богом?

4. Щоб перевірити чи здатні вони вижити, не втративши людської гідності, не ставши на коліна перед іноземцями?

5. Переконатись, що не зречуться вони того, за що змагалися їхні славні предки, чи не зганьблять себе перед нащадками?

6. Які ж ми, сьогодні українці?

7. Вже не такі, якими були сто років тому, але й не ті, якими були п’ять років тому.

8. Що єднає нас із нашими предками, що жили на цій землі сто й тисячу років перед нами?

9. Наша генетична пам’ять жива у гронах калини, у колядках, у кожнім слові рідної мови… (За Г. Печерною)


Абзац має бути після…

варіанти відповідей

після речення № 2;

після речення № 3;

після речення № 4;

після речення № 5.

Запитання 12

 Прочитайте текст і виконайте завдання.

1. Добробут нації залежить від багатьох чинників.

2. Та найголовнішою передумовою з усіх є все-таки воля й незалежність держави.

3. Може, нинішні випробування послані українцям Богом?

4. Щоб перевірити чи здатні вони вижити, не втративши людської гідності, не ставши на коліна перед іноземцями?

5. Переконатись, що не зречуться вони того, за що змагалися їхні славні предки, чи не зганьблять себе перед нащадками?

6. Які ж ми, сьогодні українці?

7. Вже не такі, якими були сто років тому, але й не ті, якими були п’ять років тому.

8. Що єднає нас із нашими предками, що жили на цій землі сто й тисячу років перед нами?

9. Наша генетична пам’ять жива у гронах калини, у колядках, у кожнім слові рідної мови… (За Г. Печерною)



Пунктуаційна помилка наявна в…

варіанти відповідей

дев’ятому реченні;

другому реченні;

четвертому реченні;

сьомому реченні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест