Речення з відокремленими членами. Узагальнення вивченого

Додано: 20 березня 2021
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 424 рази
12 запитань
Запитання 1

1. Відокремлений додаток ужито в реченні

варіанти відповідей

А Славко сидів, підперши обличчя кулаками.

Б Накидавши в огнище ломаччя, я сів перепочити.

В Кризи, на відміну від ям, глибокими не бувають.

Г На всьому полі, а особливо біля воріт, трава була геть витолочена.

Запитання 2

2. Обставину НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Ці звуки можуть линути довго витворюючи скупу й одноманітну мелодію.

Б Причаївшись у малині за смородиною я слухав бабині молитви.

В Вода розірвала камінні обійми й мчала вниз до моря спадаючи грізними лавами.

Г Усякому своя доля один працює не покладаючи рук а другий його працю без клопоту поїдає.

Запитання 3

3. Уточнювальною обставиною НЕ УСКЛАДНЕНО речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А На лавочці під бузком шушукаються та чмихотять дівчата.

Б Назустріч підтюпцем бігла бабуся в спортивному костюмі.

В Тут на березі на землі капітан пригощає друзів.

Г Там далеко десь поза снігами нова весна з квітучими лугами.

Запитання 4

4. Укажіть речення з відокремленим означенням.

варіанти відповідей

А І на оновленій землі врага не буде, супостата.

Б Сіре небо, холодне та темне, байдуже блимало зірочками.

В Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки.

Г На яблуні переливчасто заспівала іволга і, війнувши пір'ям, перелетіла на друге дерево.

Запитання 5

5. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А. Людина не позначена любов'ю не зможе звести серця до добра.

Б Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав.

В Покинута людьми на довгі дні дорога помирає в бур'яні.

Г Стояв Тарас на Чернечій горі осяяний променями сонця.

Запитання 6

6. Укажіть речення, ускладнене відокремленою прикладкою.

варіанти відповідей

А. Земля, скована морозом, покрилась білим снігом.

Б На його дворі, замість похилої хатини, стояв веселий будинок.

В Син бідного сільського титаря, Павло Грабовський в дитинстві пізнав не тільки злидні, щоденні важкі турботи, а й поетичні обряди, сумовиту красу народної пісні.

Г Знесилений кінь зупинився, важко дихаючи.

Запитання 7

7. Прикладку ТРЕБА відокремити за допомогою тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Ще начебто вчора грали білі завірюхи оркестри зими.

Б Дніпро сивий добрий дідуган стояв під вікнами.

В Мандрівник вічний невблаганний час іде вперед.

Г Рибалка жвавий дід відкрив ворота нам.

Запитання 8

8. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

А. Чорні мурахи моторно досліджували зотліле лахміття, шукаючи, поживу.

Б Дівчинка не знала, що сталося зі звичайним малюнком, але їй так захотілося туди в ліс.

В Міст поєднав два протилежні береги, творячи ще одну нерухомість поміж їхнім одвічним спокоєм.

Г Хлопчики сиділи на крутому березі звісивши ноги і, стежачи за вудочками, вели тиху розмову.

Запитання 9

9. Установити відповідність між реченнями й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення.


1. відокремлене означення

2. відокремлена обставина

3. відокремлена прикладка

4. відокремлений додаток


А. Там, замість житечка, в тепле літечко терен зацвів.

Б. Розрум'янена, ошаліла, Тоня з розгону налітає на брата, кидається йому на шию.

В.Схилились два самітні клени, читаючи весни буквар.

Г. Було це в місті Малині, там жив Іван Іванович, районний лікар.


варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - А;

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - А;

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г;

1 - А, 2 - В, 3 - Г, 4 - Б.

Запитання 10

10. Установити відповідність.


1. речення зі вставним словом

2. речення зі звертанням

3. речення з відокремленим означенням

4. речення з відокремленою обставиною


А Мово рідна, слово рідне, хто вас забуває, той у грудях не серденько, але камінь має!

Б В мерзлих галузках дерев шелестів сніг, схожий на крупу.

В Пісня ця, безумовно, великий успіх авторів.

Г Чайка скиглить, літаючи, мов за дітьми плаче

варіанти відповідей

1 - Б,2 - Г, 3 - Д, 4 - А;

1 - Г, 2 - Б, 3 - А, 4 - Д;

1 - Б, 2 - Д, 3 - Г, 4 - А.

1 - В, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г.

Запитання 11

11. Укажіть речення, яке потребує редагування.

варіанти відповідей

А Ясні та погожі дні чергувались з темними холодними ночами.

Б Вистава через відсутність актора буде перенесена на завтра.

В Літо, на жаль, швидко минуло, залишивши в нас найкращі спогади.

Г Аналізуючи подію, нам раптом здалось, що ми щось пропустили.

Запитання 12

12. Укажіть рядок, в якому виділені слова записано правильно.


Не/часто трапляється в Україні така людина, яка б, проживши увесь вік, не була ні/разу в золотоверхому, білокам..яному Ки..ві.


Навколо стояла височен..а чотири/ярусна тайга, буйна і не/пролазна, як африканський праліс.

Оскіл - чудесна річка з прозорою, м..якою водою, з оч..ретами та пахучою осокою по бер..гах.

варіанти відповідей

А не часто, ні разу, білокам'яному, Києві, височена, чотириярусна, непролазна, м'якою, очеретами, берегах

Б нечасто, ніразу, білокам'яному, Києві,височенна, чотириярусна, непролазна, м'якою, очеретами, берегах

В нечасто, ні разу, білокам'яному, Києві, височенна, чотири ярусна, непролазна, м'якою, очеретами, берегах

Г не часто, ніразу, білокамяному, Києві, височенна, чртириярусна, непролазна, м'якою, очеретами, берегах

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест