Контрольна робота. 8 клас

Додано: 22 травня 2022
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 141 раз
15 запитань
Запитання 1

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Людмилі Володимирівні, класах, троє учениць

Людмилу Володимирівну, класах, три учениці

Людмилі Володимирівній, класам, троє учениць

Людмилі Володимирівні, класах, три учениці

Людмилі Володимирівні, класам, три учениці

Запитання 2

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати

варіанти відповідей

нас вражала неповторна краса степової природи.

стан нашого здоров’я значно покращився.

було зроблено багато цікавих фотографій.

легенди й перекази зачаровували таємничістю.

ми ще раз упевнилися в неповторності України.

Запитання 3

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

(1) Звичай (2) плести навесні вінки (3) з давніх-давен (4) поширений у багатьох народів світу.

А підмет 

Б присудок

В означення 

Г додаток

Д обставина

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - Д, 3 - Г, 4 - А

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Запитання 4

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 означення

2 прикладка (різновид означення)

3 додаток

4 обставина

Приклад

А А воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.

Б Від квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.

В Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.

Г Обабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.

Д Виблискуючи проти молодого місяця мокрим днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.

варіанти відповідей

1 - Д, 2 - Б, 3 - Г, 4 -А

1- Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - Д

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - А, 3 - В, 4 - Б

Запитання 5

Доберіть приклад до кожного виду речення

Вид речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Приклад

А Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.

Б Мені невесело було й на нашій славній Україні.

В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.

Д Озеро в лісі, в озері - ліс

варіанти відповідей

1 - В, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б

1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б

1 - Д, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г

1 -Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Запитання 6

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Змієві вали, (1) як стверджують дослідники, (2) будували в часи Київської Русі, (3) наприкінці Х століття, (4) коли князь Володимир ,,зачиняв" кордони від нападів печенігів - (5) південних кочових племен, (6) відомих з VІІ століття.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обгрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1 і 2 - при вставному реченні

кома 3 - при відокремленій уточнювальній обставині

кома 4 - між частинами складнопідрядного речення

тире 5 - у неповному реченні

кома 6 - при відокремленому означенні

Запитання 7

 У якому з речень неправильно розставлено розділові знаки


варіанти відповідей

Лежить дорога, мабуть, золотом прошита.


Котись, моя пісне, дзвінка, до коханої.

Учора край берега, мабуть, все-таки пришвартувався крейсер.

Зайчик, безперечно, ковбасу вкрав.

Запитання 8

Правильно оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

«Нізащо не піду працювати вихователькою!», — скаржилася дівчина по телефону.

Маленький Павлусь сперечався: «Тиша, тиша,тиша» — і реготав.

Аня лепетала: «Де зайченя, де зайченятко?»

«Тобі зараз не до мене», — так невпевнено промовляв він у дверях.

«Ще зовсім трохи», — казала я собі, — «Вже майже сьома...»

Запитання 9

Однорідними обставинами ускладнено речення

варіанти відповідей

Окрім груш, слив, яблунь, тут росли дуби, клени й тополі. 

 А фіолетово, а синьо при хаті півники цвітуть.

Цілу ніч надворі виє хуга, плаче, деренчить в віконнім склі.  

Вітер в гаї нагинає лозу і тополю.

Запитання 10

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.


Член речення

підмет

присудок

3 неузгоджене означення

обставина


Приклад

А Я лиш син народу.

Б  Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

В  Писати вірші — жить непросто.

Г  Гнеться від вітру дерево додолу.

Д  Русявий день гаптує сни світанню.

варіанти відповідей

1А, 2В, 3Г, 4Д

1Б, 2В, 3А, 4Г

1Д, 2Б, 3А, 4В

 1В, 2А, 3Б, 4Г

Запитання 11

Двоскладним є речення

варіанти відповідей

А П'єм дикого ячменю буйний солод.

Б Струшую роси - свідків сходу сонця.

В Ой біжи, біжи, досадо, не вертай до хати.

Г Навколо буйний цвіт чорнобривців.

Д Люблю яскраві маки і волошки.

Запитання 12

Вкажіть речення, у якому правильно поставлені розділові знаки:  

варіанти відповідей

Раділи і садок і поле, і долина. 

Будинки, сади, сніги  усе мліє в теплі сонця.

У лісі не було нічого: ні ягід, ні грибів, ні черешень.

Запитання 13

Знайдіть речення зі вставним словом (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Кожен пильно стежив за словами отамана.

Може лихо якесь трапилося в дорозі...

Гори видно здалеку.

Він може дуже багато чого запропонувати.

Запитання 14

Вставне слово (словосполучення) є в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Падав сильний дощ наче із відра.

Приблизно половина учнів виконали усі завдання на відмінно.

Українці безумовно найсильніша нація.

Ми все-таки добре відпочили на вихідних.

Запитання 15

Правильно відокремлена прикладка у реченні

варіанти відповідей

Ліс зустрів мене, як друга.

Івась, як учень, був мудрим і чемним.

У школі працювала вчителька, на прізвище Сірко.

І. Франко відомий, як фольклорист

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест