Контрольна робота 8 клас. Речення з однорідними членами, зі звертаннями, вставними словами

Додано: 21 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 403 рази
12 запитань
Запитання 1

Слово, за допомогою якого охоплюються всі перелічувані в реченні предмети, це:


варіанти відповідей

звертання

підмет

узагальнювальне слово

вставне слово

Запитання 2

Укажіть, який розділовий знак і де саме потрібно поставити в поданому реченні:

Усі квіти маки ромашки волошки тягнуться до сонця.

варіанти відповідей

тире після слова «усі»

двокрапку після слова «квіти»

кому після слова «волошки»

тире після слова «квіти»

Запитання 3

Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому:

варіанти відповідей

За лісом сонце сходило і розсіювалося біле плетиво хмар.

Раділи і садок і поле і долина.

Чорніє поле і гай і гори.

По хуторах і пасіках по байраках і долинах ні на хвилину не затихав спів.

Запитання 4

Укажіть, яким членом речення є виділене словосполучення:

Там, кажуть, з гір усю країну видно.

варіанти відповідей

підметом

присудком

ніяким

обставиною

Запитання 5

Позначте речення, в яких усі розділові знаки розставлено правильно:

варіанти відповідей

Треба пакувати, а тут як на лихо приїхав Мишанецький.

Будь сміливим не язиком, а ділом.

Усе в чеканні – спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і тумани в полі.

Ні вдень, ні вночі не стихає клепання коси.

Запитання 6

Знайдіть речення зі вставним словом:

варіанти відповідей

Серед українців здавна цінуються доброта і гостинність.

Напевно сусіди здавна нападали на Україну землі через плодючість українських земель.

Тому й не змогли українці зберегти свою мову.

Весна здається мені найкращою порою року.

Запитання 7

Укажіть речення з поширеним звертанням.

варіанти відповідей

Плач же, серце, плачте, очі, поки не заснули 

Кобзарю, знаєш, нелегка епоха оцей двадцятий невгамовний вік

Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим

Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт.

Запитання 8

У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

Усі: вовки, білки, зайці – бігають по снігу і мимоволі мабуть залишають свої сліди.

Усі: вовки, білки, зайці – бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.

Усі: вовки, білки, зайці бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.

Усі: вовки, білки, зайці – бігають по снігу і, мимоволі, мабуть залишають свої сліди.

Запитання 9

Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.

варіанти відповідей

Колонний безсонний смерековий зал. (Ліна Костенко)

Не сполохай рідного слова, а захисти його, до серця притули. (І. Драч)

Яка це добра і світла година, коли село їде на Великдень до церкви! (Я. Гоян)

Булава здатна творити і добро, і зло, будувати й руйнувати, зміцнювати злагоду й сіяти ворожнечу. (А. Багнюк)

Запитання 10

Укажіть правильну характеристику речення: Здається, десь високо в небі журавель лине.

варіанти відповідей

Речення розповідне, неокличне, просте, ускладнене, двоскладне, поширене.

Речення розповідне, неокличне, складне, неускладнене, односкладне, непоширене.

Речення розповідне, окличне, просте, ускладнене, двоскладне, поширене.

Речення розповідне, неокличне, складне, ускладнене, двоскладне, поширене.

Запитання 11

Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

В саду у Сашка росли і вишні, і сливи, і груші, але найбільшу увагу привертала розкішна яблуня. (О. Десняк)

У цій країні вони знайшли все: повагу, любов, спокій, і мирне небо, і зоряні ночі, і добрих людей. (А. Шиян)

Птахи, рослини, тварини: усі вітали весну. (О. Донченко)

Слово не стріла, а глибоко ранить. (Нар. творч.)

Запитання 12

Двокрапку требе ставити у реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А життя було усюди і на землі і у воді і в повітрі.

Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб'є любов мою живу.

Ясна смуга на воді все ширшає більшає та довшає.

Ой Дніпре мій Дніпре широкий та дужий.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест