Контрольна робота. Головні та другорядні члени речення.

Додано: 17 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 197 разів
22 запитання
Запитання 1

Прикладка- різновид :    


варіанти відповідей

додатка  

підмета

означення  

обставини

Запитання 2

На які питання відповідає обставина:


варіанти відповідей

чий? котрий?

кого? ким? 

як? де? куди?

хто? що?

Запитання 3

Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків:


варіанти відповідей

додаток

означення

присудок 

обставина

Запитання 4

Що з перелічених не є другорядним членом речення:


варіанти відповідей

обставина    

підмет 

означення 

прикладка 

Запитання 5

Визначте речення, у якому не використано означень.


варіанти відповідей

Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп’яв.

В сірих променистих очах під густими бровами світилась пекуча туга.

Не гріє на чужині, а дома надто вже пекло.

У всякого своя доля і свій шлях широкий.

Запитання 6

Визначте речення, у якому наявна обставина часу.


варіанти відповідей

Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір.

Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи силуети на тлі синіх небес.

Далеко внизу в пітьмі вгадувалась Десна й ліси.

Хлопчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки.

Запитання 7

 Визначте речення , у якому наявна прикладка.


варіанти відповідей

Наближався південь, червневий південь, повний спеки і тепла.

Курсант міг бути і механіком-водієм, і кулеметником-радистом.

Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов’яним небом.

Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низькою насупленими білими бровами.

Запитання 8

Визначте речення із неузгодженим означенням.


варіанти відповідей

Ніколи не минеться мода на хустки.

Національний одяг є естетичною базою, на якій митці створили вишивки, мережива.

Одягатись зі смаком було принадою українських дівчат

Дівчата шукала польові квіти й прикрашали обжинковий сніп.

      

Запитання 9

Визначте речення, у якому використано узгоджені означення.


варіанти відповідей

Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп’яв.

В очах хлопчика під бровами світилась туга від болю.

Не гріє на чужині, а дома надто вже пекло.

Він був столяром і стельмахом, шевцем і бондарем, ткачем і навіть хліборобом.

Запитання 10

Визначте речення, у якому наявна обставина причини.


варіанти відповідей

Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір.

Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи силуети на тлі синіх небес.

Далеко внизу в пітьмі вгадувалась Десна й ліси на Задесенні.

Хлопчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки.

Запитання 11

Визначте речення , у якому наявна прикладка.


варіанти відповідей

Наближався південь, червневий південь, повний спеки і тепла.

Вигаптуй на небо райдугу-доріжку, простели до сонця вишивку-маніжку.

Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов’яним небом.

Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низькою насупленими білими бровами.

Запитання 12

Тире між підметом та присудком ставиться у реченні:


варіанти відповідей

Тут землі щедрі;

Тільки Слово пам'яті спасенність;

Літній луг як різнобарвний ковер;

Слово не горобець.

Запитання 13

Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком. 

варіанти відповідей

Воля пахла настроєм лугових трав і молодого сіна.

Я прагнув забратися на самісіньку вершину сосни.

За городом тихою срібною гладінню розлився ставок.

Блискавки розривали тьму на шмаття.

Запитання 14

Позначити рядок, у якому зазначено просте односкладне речення

 

варіанти відповідей

Осінній день березами почавсь.

Прошкандибала осінь по стерні.

Зіграй мені осінній плач калини.

Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим.

Запитання 15

Позначити речення, у якому підмет виражений займенником 

 


варіанти відповідей

 Ходить осінь по траві.

Ставить осінь на землю свою золоту жирандоль.

Ти стоїш і мовчиш.

Опадає в саду пожовкле листя.

Запитання 16

 Граматичну основу речення становлять


варіанти відповідей

другорядні члени речення;

головні члени речення;

слова, граматично не зв’язані з реченням;

обставини.

Запитання 17

Складним є речення в рядку:


варіанти відповідей

Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман.

В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі.

Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй .

Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях.

Запитання 18

Простим є речення


варіанти відповідей

Захищати батьківщину — обов’язок кожного свідомого українця.

Вийшло сонце — і враз роса висохла.

Надворі споночіло, небосхил прикрасили зорі.

Сьогодні треба турбуватися про природу як ніколи, вона обов’язково  за це віддячить.

Запитання 19

Завершіть подане твердження.

Двоскладним називається речення, в якому…




варіанти відповідей

є другорядні члени речення;

є дві граматичні основи;

є або підмет, або присудок;

є і підмет, і присудок. 

Запитання 20

Додатком називають:


варіанти відповідей

Другорядний член речення, який називає ознаку предмета й залежить від

члена речення, вираженого іменником.

Другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків.

Другорядний член речення, який означає обставини дії чи стану.

Головний член двоскладного речення, що означає дію, стан або ознаку підмета і граматично підпорядкований йому.

Запитання 21

Складним є речення в рядку:




варіанти відповідей

Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман

В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі.

Спинюся і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй. 

Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях.

Запитання 22

Завершіть подане твердження.

Двоскладним називається речення, в якому…


варіанти відповідей

є другорядні члени речення;

є ​​дві граматичні основи;

є і підмет, і присудок

є всі слова, необхідні для розуміння суті речення;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест