Контрольна робота "Синтаксичні та орфографічні норми"

Додано: 18 травня 2022
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 41 раз
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Люблю я бродити в лісі, слухати зелений шум дерев, коли зда­ється, що кожне дерево шумить на свій мотив, на свій лад. (2) Сухо ви­співує вгорі сосна, бо крізь віти її з присвистом пролітає вітер. (3) Густо, наче з металевим гудінням, шелестить дуб; ніжно, мрійко ворушить своїм листячком верба, що схилилася над лісовим озером. (4) Я ніколи не пропускаю можливості побувати в лісі, де я всі стежки й усі чудові га­лявинки знаю (За В. Ужченком).


Присудками є всі виділені в тексті дієслова, ОКРІМ


варіанти відповідей

бродити

здається

ворушить

побувати

Запитання 2

Вставне слово (словосполучення) дає емоційну оцінку повідомлюваному в реченні

варіанти відповідей

Сумління людське, виявляється, схоже на вулик, його теж можна розтривожити (О. Гончар).

Там така дірка, що, чого доброго, ще замокне й зерно, коли я не залатаю дах (О. Уайльд).

Кімната, за його свідченням, була розмальована кольоровими гли­нами (П. Жур).

 І, дійсно, лист ваш - подих моря, солоність вітру й воля хвиль (Є. Маланюк).

Запитання 3

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Колись усе життя гуцулів минало під звуки трембіти: вона спові­щала про вихід овець на полонину, смерть людини чи народження в сім'ї дитини. (2) На полонині трембіта була не просто музичним інструмен­том - раніше вона була чи не єдиним засобом зв'язку вівчаря із селом, тобто таким собі старовинним мобільним телефоном...

(3) Зрізаний стовбур дерева треба залишити на рік загартовуватися, і лише після цього настає найвідповідальніший момент: стовбур по­трібно розчахнути навпіл і вручну витесати серцевину. (4) Довжина трембіти сягає від трьох до восьми метрів, а вага не перевищує якихось півтора кілограма. (5) Туристи, зустрівши на полонині вівчарів, часто просять їх заграти на трембіті (Із посібника).


Присудками (частинами складених присудків) є всі виділені в тексті слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

минало

інструментом

розчахнути

заграти

Запитання 4

У якому рядку записано речення з прямою мовою (розділові знаки пропущені)


варіанти відповідей

У народі говорили, що хліб – всьому голова.

Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.

Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.

Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.

Запитання 5

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.

Вставним словосполученням ускладнено речення

варіанти відповідей

перше

друге

четверте

шосте

Запитання 6

 Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Листя на гіллі, передчасно пожовкло й осипалось встеляючи тротуар.

Каштан зацвів білим цвітом, піднявши до сонця, свої свічки.

Дерево благало дощу, пожадливо ловлячи, життєдайні краплі роси.

Посланець встав і, обережно ступаючи, перейшов через кімнату.

Наблизившись, до церковної садиби молодший парубок відбився від гурту.

Запитання 7

Знак м'якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

погод..ся, голівон..ці, брин..чати, здаєт..ся

обвін..чати, нян..чити, у скрин..ці, тернопіл..ський

Оксан..ці, зган..бити, міл..ярд, різ..бяр

консул..ський, камін..ці, яблун..ці, тонесен..кий 

волин..ський, пот..мянілий, нен..чин, приз..ба

Запитання 8

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

а) кар..єра, безголів..я, медв..яний, п..єдестал

б) міжгір..я, торф..яний, без..ядерний, дит..ясла

в) з..економити, між..ярусний, круп..яний, Лук..яненко

г) зап..ястя, об..єкт, під..їжджати, різьб..яр

д) над..їсти, Куп..янськ, дзв..якнути, любов..ю 

Запитання 9

З подвоєними буквами треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

а) суд..івський, гусен..я, старан..ість, навман..я

б) від..алік, спросон..я, священ..ий, жит..ейський

в) прол..ємо, причаст..я, галуз..я, без..ахисний

г) л..яний, суд..івство, розріс..я, без..ахисний

д) попідтин..ю, гіл..ястий, качен..я, збіж..я 

Запитання 10

Букву І треба писати на місці пропуску в обох словах рядка

варіанти відповідей

а) аг..тація, к..парис

б) ван..лін, пр..оритет

в) Ар..стотель, Мадр..д

г) Австр..я, каз..но

д) соц..олог, Корс..ка

Запитання 11

Правил уживання великої букви дотримано в рядку

варіанти відповідей

а) місто Біла Церква, галактика Молочний шлях, собор Святого Юра

б) Шевченкова поема, Верховна Рада України, острів Нова гвінея

в) Дніпровська Міськрада, народний артист України, Північна Буковина

г) Королівство Бельгія, місто Володимирволинський, Всесвітня Рада Миру

д) День Державного Прапора, народи Півночі, Кабінет Міністрів України 

Запитання 12

Через дефіс треба писати обидва складні слова в рядку

варіанти відповідей

дво/поверховий, світло/зелений

всесвітньо/історичний, гірко/солоний

мега/місто, хліб/сіль

хитро/мудрий, фізико/математичний

жовто/гарячий, тишком/нишком

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест