Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Люблю я бродити в лісі, слухати зелений шум дерев, коли здається, що кожне дерево шумить на свій мотив, на свій лад. (2) Сухо виспівує вгорі сосна, бо крізь віти її з присвистом пролітає вітер. (3) Густо, наче з металевим гудінням, шелестить дуб; ніжно, мрійко ворушить своїм листячком верба, що схилилася над лісовим озером. (4) Я ніколи не пропускаю можливості побувати в лісі, де я всі стежки й усі чудові галявинки знаю (За В. Ужченком).
Присудками є всі виділені в тексті дієслова, ОКРІМ
Вставне слово (словосполучення) дає емоційну оцінку повідомлюваному в реченні
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Колись усе життя гуцулів минало під звуки трембіти: вона сповіщала про вихід овець на полонину, смерть людини чи народження в сім'ї дитини. (2) На полонині трембіта була не просто музичним інструментом - раніше вона була чи не єдиним засобом зв'язку вівчаря із селом, тобто таким собі старовинним мобільним телефоном...
(3) Зрізаний стовбур дерева треба залишити на рік загартовуватися, і лише після цього настає найвідповідальніший момент: стовбур потрібно розчахнути навпіл і вручну витесати серцевину. (4) Довжина трембіти сягає від трьох до восьми метрів, а вага не перевищує якихось півтора кілограма. (5) Туристи, зустрівши на полонині вівчарів, часто просять їх заграти на трембіті (Із посібника).
Присудками (частинами складених присудків) є всі виділені в тексті слова, ОКРІМ
У якому рядку записано речення з прямою мовою (розділові знаки пропущені)
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
Вставним словосполученням ускладнено речення
Правильно розставлено розділові знаки в реченні
Знак м'якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
З подвоєними буквами треба писати всі слова в рядку
Букву І треба писати на місці пропуску в обох словах рядка
Правил уживання великої букви дотримано в рядку
Через дефіс треба писати обидва складні слова в рядку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома