Контрольна робота. Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення

Додано: 10 листопада
Предмет: Українська мова, 8 клас
24 запитання
Запитання 1

За наявністю головних членів речення поділяють на:

варіанти відповідей

поширені та непоширені

повні та неповні

односкладні та двоскладні

прості та складні

Запитання 2

Укажи просте речення:

варіанти відповідей

Вечірня зіронька встає, дочка вечерять подає.

Коли ідеш ранковим полем, там грають бризки від роси.

Жити щасливо мусить кожна людина.

Слова — полова, але огонь в одежі слова — безсмертна чудотворна фея.

Запитання 3

Спонукальним є речення:

варіанти відповідей

Червоне сонце закотилося в імлу й пірнуло за обрій.

Живе полум’я жагуче здійнялося вгору й засичало.

Снігопади припинилися, і над селом розпогодилося.

Нехай добро заглядає у кожен дім і сіє своє золоте добро.

Запитання 4

Питальними є всі речення, ОКРІМ (розділові знаки в кінці речень пропущені)

варіанти відповідей

 Що ж воно таке, отой берег дитинства (В.Скуратівський)

Хто серця чистого добро злобою чорною поборе (М.Рильський)

Слово, чому ти не тверда криця (Леся Українка)

Сміються, плачуть солов’ї і б’ють піснями в груди (Олександр Олесь)

Запитання 5

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Повіяло холодом.

Петрик гнув кирпу.

 Іван хоче навчатися.

Відповів кожен з нас.

Запитання 6

Укажіть речення із простим дієслівним присудком. 

варіанти відповідей

Хмари починають темніти, стають синьо-чорні.

Намотати на вус – означає добре запам’ятати.

Ой три шляхи широкії докупи зійшлися.

Щире кохання – то великий скарб.

Запитання 7

Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком.

варіанти відповідей

Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.

Митець щоразу все мусить відкривати заново.

Золоточубий вересень прийшов позолотити дерева.

Так, я буду крізь сльози сміятись… 

Запитання 8

Укажіть речення зі складеним іменним присудком.

варіанти відповідей

Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.

Митець щоразу все мусить відкривати заново.

Золоточубий жовтень прийшов позолотити дерева.

Так, я буду крізь сльози сміятись…

Запитання 9

Визначте речення, у якому підмет виражений неозначеною формою дієслова.

варіанти відповідей

Прожити вік – не поле перейти.

Затихне і знову журитись почне.

Умовились ми з Василем на річку піти на цілий день.

Я дуже радий вам допомогти.

Запитання 10

Познач речення, у якому правильно визначено підмет

варіанти відповідей

Лісове болото обступили білокорі верби.

Ще здалеку побачили чотири берізки.

Стоять віддалік одна від одної три верби.

Учень бездоганно описав степ.

Запитання 11

Складений підмет вжитий у реченні:

варіанти відповідей

І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум'я й води (Л.Костенко)

Любить свій край - це для народу жити, боротися за юне, за нове (В.Сосюра)

Хто топиться, той за соломинку вхопиться (Нар.творчість)

Меланка з Гафійкою теж заробляли (М.Коцюбинський)

Запитання 12

Тире між підметом і присудком уживається в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Ти пісня моя лебедина (Л.Костенко)

 Він рідний нашим городам і селам (М.Рильський)

Мова це розум і руки, сутність народу (М.Луків)

Сад великий, але старий, запущений (М.Івченко)

Запитання 13

Тире між підметом і присудком потрібно ставити в реченні

варіанти відповідей

Гуляти не ціпом махати...

 Рідна мова не степ, не хата, а народу мого душа.

Ти виняток, ти унікум, ти не від світу сього!

Моє серце не стальне.

Запитання 14

Виділене слово є додатком у реченні

варіанти відповідей

Гарячий промінь по підлозі котився м'ячиком.

Він пам'ятає шаблю гостру.

Мама була вчителькою.

Перехожі з подивом зиркали на дівчину.

Запитання 15

Виділене слово є обставиною причини в реченні.

варіанти відповідей

Од переляку на його лобі виступив холодний піт.

Палаюче сонце висить над степом.

Бурлаки завернули в яр на відпочинок.

Кулі прошивали повітря щоразу густіше.

Запитання 16

У поданому реченні дієслово-інфінітив виконує роль ...


В Україні завжди існує обряд малювати писанки.

варіанти відповідей

підмета

додатка

обставини

присудка

означення

Запитання 17

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).

 

Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 18

У котрому рядку речення зі складеним іменним присудком: 

варіанти відповідей

 Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.

Золоточубий вересень прийшов позолотити дерева. 

Митець щоразу все мусить відкривати заново.

Запитання 19

У якому реченні є прикладка?

варіанти відповідей

Ми діти сонця і тепла.

Озеро Синевир знаходиться в Карпатських горах.

Львів – столиця Галичини.

Найкраще місто на землі для мене ти, мій Львове.

Запитання 20

Узгоджене означення виділено в реченні

варіанти відповідей

Наше життя - бурхливий океан.

Роки життя не владні над тобою.

Світло сонця розлилося по всьому степу.

Клен напроти кидав тінь на грядки.

Запитання 21

Простим, двосклад­ним, спонукальним є речення?

А Не проїде тут ніхто, не пройде.

Б Роботу зроблено добре.

В Хіба можна не любити свою Батьківщину?

 Г Ти не чекай натхнення.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 22

Обставина виражена дієприслівником

А Вгамувавшись, лось лизнув припорошену снігом землю.Б Я прийшов виконати княжу волю.В Попливла б я на схід сонця.Г Править хтось малим човенцем, стиха весла підіймає. 

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 23

Яким членом речення є виділене слово: Опівночі айстри в саду розцвіли

варіанти відповідей

 Додатком

 Обставиною

 Означенням

 Підметом

Запитання 24

Ліс стояв тихий, зажурений. Слово зажурений виступає в реченні

варіанти відповідей

підметом

присудком

додатком

означенням

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест