Контрольна робота. Складне речення. Пряма мова.

Додано: 18 лютого 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 42 рази
13 запитань
Запитання 1

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні:

варіанти відповідей

А. «Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

Б. «Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».


В. «Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

Г. «Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра

Д. Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

Запитання 2

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні:

варіанти відповідей

А. «Та чим же я вам досадив?» ягнятко, плачучи, питає.

Б. Яка ти розкішна, земле, — думала Маланка.

В. Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

Г. «За що ж, хто-небудь попитає, Зозуля Півня вихваляє?».

Д. Жалібно жовте листя березини, здається, шепче, «Літо, де ти, літо?».

Запитання 3


НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні:

варіанти відповідей

А. «Життя лише доти має вартість, – говорив батько частенько – доки людина може допомагати іншим».

Б. «Поки людина жива, вона ніколи не повинна втрачати надії», – говорив давньоримський філософ Сенека.

В. «Це ж хто сказав, що одна ластівка не робить весни?» – переможно вигукнув Таран.

Г. Давньогрецький філософ Епікур казав: «Якщо доля особливо прихильна до людини, вона дає їй вірних друзів».

Д. «Розумні люди говорять тому, що їм є що сказати, – стверджував мудрець і додавав: – А дурні просто хочуть сказати хоч щось».

Запитання 4

Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим):

варіанти відповідей

А. Демократія тим і добра, що при ній не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе (Ліна Костенко).

Б. Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець – на ділах добродій (Д. Павличко).

В. Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова – хліб, а не полова: я чув її із уст батьків (Г. Позняк).

Г. Шануймося, бо одна у нас усіх Україна й життя у кожного одне! (Б. Гірський).

Д. Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов’я, що в пісні аж тремтить тільцем своїм маленьким (М. Рильський).

Запитання 5

Прочитайте речення.

Мотоцикл і я(1) це окрема тема(2) тиждень ремонтую(3) аби 20 хвилин проїхати іноді(4) навіть(5) із вітерцем перед обуреними сусідками.

Кóму треба ставити на місці цифри

варіанти відповідей

А. 1

Б. 2

В. 3

Г. 4

Д. 5

Запитання 6

Прочитайте діалог.

– Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.

– На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

А. Назар знову відмовився забирати сестру з дитсадка, хоч мати вчергове просила про це.

Б. Назар поскаржився, мовляв, пропустив багато репетицій через те, що мама постійно доручала йому забирати сестру з дитсадка.

В. Матері дуже не сподобалося те, що Назар відмовився забрати сестру з дитсадка.

Г. Мати настійливо просила Назара забрати сестру з дитсадка, але він відмовився, бо пропустив багато репетицій.

Д. Мама не вважає репетиції Назара важливою справою, тому просить його все-таки забрати сестру з дитсадка.

Запитання 7

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати

варіанти відповідей

А. нас вражала неповторна краса степової природи.

Б. стан нашого здоров’я значно покращився.

В. було зроблено багато цікавих фотографій.


Г. легенди й перекази зачаровували таємничістю

Д. ми ще раз упевнилися в неповторності України.

Запитання 8

Граматичну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

А. Оксана довго міркувала, що подарувати сестрі на день народження.


Б. Учень, який ретельно підготував доповідь, успішно відповів на всі запитання.

В. Можна сподіватися на те, що концерт Патрісії Каас в Україні ще відбудеться.

Г. Водій автобуса сказав пасажирам, які щойно зайшли, що оплатіть проїзд.

Д. У виступі головним було те, що демократичні цінності слід відстоювати.

Запитання 9


Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку


варіанти відповідей

А. Радують око різнобарвні квіти, що ростуть на клумбі.

Б. Знову бачу синицю, що перелітає з гілки на гілку.

В. Ми зустріли Степанову бабусю, яка купувала фрукти.

Г. Це був тільки сон, що наснився навесні.


Д. Ледь-ледь тремтять губи, що посиніли від холоду.

Запитання 10

Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до речення «На початку травня ми поїхали до Криму …» додати

варіанти відповідей

А. незважаючи на погану погоду.

Б. щоб відвідати ботанічний сад.

В. тому що були вихідні дні.


Г. через задушливі дні в Києві.

Д. так що відпочинок був цікавий.


Запитання 11

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

А. Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

Б. Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

В. За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток.

Г. Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.

Запитання 12

Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

А. Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.


Б. Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

В. Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.


Г. Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про них думають, як сприймають їхні ідеї.

Д. Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

Запитання 13

 Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків:

Я вам __________ скуштувати нашої __________ піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі.

варіанти відповідей

А. порадю, щонайсвіжішої

Б. поражу, найсвіженькішої

В. поражджу, самої свіжої

Г. порадьжу, якнайнайсвіжої

Д. пораджу, найбільш свіжої

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест