11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Контрольна робота. Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

Проконтролювати набуті знання з теми

12 запитань
Запитання 1

Визначте правильне твердження : 

варіанти відповідей

а) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності та інтонацією.

б) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності.

в) Частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучниками.

г) Частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності, сполучними словами та інтонаційно.

Запитання 2

Які з поданих речень складні з різними видами зв'язку :

варіанти відповідей

 а) Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні. 

 б) Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні. 

в) Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить. 

 г) На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

д) Хочеш вік прожить немарно ти- вищої шукай собі мети, щоб за тебе

більшою була.

Запитання 3

До складних речень з різними видами зв’язку належать речення:

варіанти відповідей

а) Зростала певність, що все скінчиться добре, – і Соломія зазнає ще щасливого життя.

 б) Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.

в) По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у чорний колір.

 г) Гарний сильний голос співав на воді, все наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.

д) Знають діти: є на світі казка, та не знають, де вона живе.

Запитання 4

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) є у реченні:

варіанти відповідей

а) Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі. 


 б) Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.

в) Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

 г) Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

д) Запам'ятай: прагнути треба не до успіху, а до того, щоб твоє життя мало сенс.

Запитання 5

До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належать складні речення:

варіанти відповідей

 а) Соломія не знала, як і коли це сталося,– втома і шум комишу приспали її.

б) Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.

в) Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

г) Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.

д)Життя- це шлях, що переходить в шлях- і кінця не має ні одна дорога.

Запитання 6

До складної синтаксичної конструкції: “Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися” (розділові знаки пропущено) - входить:

варіанти відповідей

а) Три частини.   

б) Чотири частини.

 в) П’ять частин.

г) Шість частин.

д) Сім частин.

Запитання 7

Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів.” - має:

варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.  

б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 8

"Не знаю, чи то з усіма таке діється, але згуки пісні, що торкалися мого вуха, лягали перед очима фарбами, малювали мені з дивною яскравістю цілі образи".

Правильну кількість частин цього речення вказано в рядку:

варіанти відповідей

А) дві.        

 Б) три.

В) чотири.

 Г) п'ять.

Д) шість

Запитання 9

Складні речення з підрядним і безсполучниковим зв'язком утворяться , якщо до частини "Уранці вітер ущух, повітря стало  прозорим..." додати фрагменти:

варіанти відповідей

А)...але птахи не поспішали покидати гнізда.

Б)...краплини дощу виблискували на траві.

В)...хоча небо все ще було затягнуте хмарами.

Г)...і було видно дерева понад шляхом.

Д)...що аж серце билося пташкою.

Запитання 10

Пунктуаційні помилки допущено в реченнях:

варіанти відповідей

А) Білястий серпанок над городами, півні кричать, і птаство багатоголосе щебече.

Б) Де недавно були піски, наливаються соком плоди і хвилюються лани золотої пшениці.

В) На селі хутенько, як сонечко закотилось, помовкли голоси й рух усякий завмер

Г) Коли почалася гроза, гра припинилася, і діти кинулися бігти додому.

д) Вийди в розвітрене поле, стань і поглянь довкола гнеться довкола трава,

ти не згинайся ніколи!

Запитання 11

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

А) Коли тиша навшпиньки заходить у ліс, тоді листя горнеться до гіллячки, і вітер швидкокрилий лягає спати.

Б) Коли він торкнувся смичком до струн скрипки, все на світі зникло і залишилася тільки музика.

В) Море так невпинно голубіє під стінами скель , а сонце так світить ласкаво, що аж каміння сміється.

Г) Рожевий пил спадав, синіло все кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави.

Запитання 12

Прочитайте речення:

"Життя наше - це подорож, дружня бесіда - це візок, що полегшує мандрівникові дорогу".

Структуру цього речення передає схема:

варіанти відповідей

А) ( ), ( ),[ ].

Б) [ ], ( ), ( ).

В) [ ], [ ], ( ).

Г) [ ], ( ) .

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест