Контрольна робота . Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності (тестування)

12 запитань
Запитання 1

Визначте правильне твердження :


 

варіанти відповідей

а) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності.

б) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності.

в) Частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучниками.

г) Частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності, сполучними словами та інтонаційно.

Запитання 2

Яке з поданих речень складне з різними видами зв'язку :


варіанти відповідей

а) Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні. 

 б) Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні. 

 в) Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить. 

 г) На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

Запитання 3

 До складної синтаксичної конструкції: 

“Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися” (розділові знаки пропущено) - входить.


варіанти відповідей

а) Три частини.

б) Чотири частини

в) П’ять частин.

г) Шість частин.

Запитання 4

Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів” - має:


варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.

 б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок

 в) Безсполучниковий і  сурядний зв’язок.

 г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 5

Текст – це :

варіанти відповідей

а) група слів, словосполучень та речень;

б) кілька речень;

в) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

 г) кілька мікротем.

Запитання 6

Головою думкою тексту не може бути :


варіанти відповідей

 а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

в) висновок, що робить автор;

 г) головна мікротема.

Запитання 7

Заголовок тексту повинен відображати:


варіанти відповідей

 а) тип мовлення;

б) тему та головну думку тексту;

 в) “відоме” та “нове”;

 г) стиль мовлення.

Запитання 8

 Тема тексту – це:

.

варіанти відповідей

 а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

 б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

в) оцінка предмета чи явища;

 г) “відоме” і “нове”.

Запитання 9

Речення в тексті пов'язані за допомогою таких мовних засобів (засобів міжфразного зв'язку)


варіанти відповідей

 займенників, абзаців, іменників, теми

синонімів, власних назв, мікротем, основної думки

займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів 

 повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки 

Запитання 10

Мікротема - це


варіанти відповідей

підсумок усього сказаного

 частина загальної теми

 ідея тексту

 те, про що розповідається в тексті

Запитання 11

Визначте тему та головну думку тексту


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.


варіанти відповідей

Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини


Помідори. Помідори є отруйними



Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки

Запитання 12

З яких частин складається текст?


варіанти відповідей

 вступу (зачину), теми, мікротеми, кінцівким


теми, основної думки, мікротеми, абзацу

 вступу ,зачину, основної частини, кінцівки


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест