Контрольна робота. Складнопідрядне речення

Додано: 23 грудня
Предмет: Українська мова, 9 клас
11 запитань
Запитання 1

Визначте вид складнопідрядного речення.

Після того як скінчилась буря, знову засвітило сонце.

варіанти відповідей

обставинне часу

обставинне наслідкове

обставинне умови

обставинне допустове

Запитання 2

Укажіть вид підрядної частини складнопідрядного речення:

І виходить русалонька в поле виглядати, щоб побачити милого (Леся Українка).

варіанти відповідей

мети

наслідкове

причини

умови

Запитання 3

Укажіть вид підрядної частини складнопідрядного речення:

Поет не боїться  від  ворога  смерті,  бо  вільная  пісня  не  може мерти (Леся Українка).

варіанти відповідей

мети

наслідкове

причини

умови

Запитання 4

Знайдіть речення з підрядним означальним

варіанти відповідей

Споглядаю, як ліс проростає осінньою синню.

Та недаремно давня мудрість твердить : усе перемагає любов!

Стати справжнім митцем — значить умерти.

Незабаром ми побачимо безліч символічних позначень, які про щось повідомляють, застерігають, закликають.

Кобзарі завжди прославляли бойові походи Війська Запорозького, а козаки над усе любили пісню «На війну…».

Запитання 5

Знайдіть складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним 

варіанти відповідей

Я Нептуну півкопи грошей в руку суну, аби на морі шторм утих.

Коли Соломія примостилася на плоті, Остап одіпхнув його од берега й тоді скочив.

Якби мені, мамо, намисто, то пішла б я завтра на місто.

Малі дерева схожі на дорослих, як діти на своїх батьків.

Дерево благають, щоб парості розпустило в їхнім біднім краї.

Запитання 6

Складнопідрядним є речення:

 [1] З раннього дитинства і до глибокої старості людина невідільно пов’язана з мовою. [2] Це єдине знаряддя, що возвеличує людину над світом, робить її нездоланною в пошуках істини.. [3] Розпочинається прилучення дитини до краси рідної мови з милих, бабусиних казок і материнської колискової пісні.. [4] Кожен день дає нам урок пізнання [5] І завжди, і скрізь наш учитель – мова. 


варіанти відповідей

4

5

2

1

Запитання 7

Укажіть складнопідрядні речення (розділові знаки пропущені) 


варіанти відповідей

Материнська наука робить серце золотим.

Якщо зробив діло то  гуляй сміло!

Не лінуйся рано встати а змолоду вчитись.

Великий син України Тарас Шевченко все своє життя поклав на олтар служіння Батьківщині.

Якщо дитини не навчиш у пелюшках то не навчиш і у подушках.

Запитання 8

Підрядними обставинними наслідку та міри й ступеня будуть речення:

А Коли розцвітає бузок, усі шляхи ведуть нас у Київ

Б Здавна любистком мили волосся, щоб воно було гарним

В Якщо люди перестають читати, вони перестають мислити.

Г Калина так хизується красою, що байдуже їй до всього на світі.

Д З нашим господарем ми не вживемося, так що піду я собі.

варіанти відповідей

А,Г

Д,Б

Г,Д

А,В

В,Б

Запитання 9

Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини Я буду пам’ятати дитинство… додати

варіанти відповідей

щоб не втратити радості в житті.

хоча воно швидко промайнуло.

бо була щаслива пора.

доки топтатиму ряст.

дарма що воно було дуже давно.

Запитання 10

З’ясуйте, який вид підрядної частини відповідає кожному фрагменту складного речення.

Фрагмент речення

1 Назавжди в пам’яті день, коли …

2 Коли їхали автострадою, …

3 Із розкладу учні дізналися, коли …

4 Коли хочеш поваги до себе, …

Вид підрядної частини

А обставинна причини

Б означальна

В з’ясувальна

Г обставинна умови

Д обставинна часу

варіанти відповідей

1Б, 2Д, 3В, 4Г

1А, 2Б, 3В, 4Г

1Г, 2Б, 3В, 4А

Запитання 11

Установіть відповідність між видом підрядного речення і прикладом.

Вид підрядного речення

1 означальне

2 з’ясувальне

3 обставинне причини

4 обставинне місця

Приклади

А Мені було байдуже, де вони отримували цю інформацію.

Б Туди, де образи кохані, душа окрилена летить.

В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

Г Вогонь був таким, що в повітрі снаряди зустрічалися зі снарядами.

Д Прокинувся від того, що в хаті стало видно, як удень.

варіанти відповідей

1А, 2Г, 3Д, 4Б

1Г, 2А, 3Д, 4Б

1В, 2Г, 3А, 4Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест